Napisano 18 Listopad 201014 l Witam serdecznie wszystkich, jestem misiek :) i jestem zarówno nowy na tym forum jak i w temacie Maxa. Swoją przygodę z max'em rozpocząłem 3 tygodnie temu. Po obejrzeniu kilkudziesięciu tutków postanowiłem coś stworzyć i oto efekt moich wypocin :P , stary dobry malaczunio ST. Pracka jak to ogólnie z pierwszymi bywa zawiera multum błędów i niedociągnięć ale z czasem zapewne większość poprawie. Mam jeszcze pytanko odnośnie renderingu: czy obrazy wielkości 640x480 (te kolorowe powyżej) powinny się renderować 4,5 do 8 min ? (render w mentalu). Wiem ze jest to zależne od ilości poligonów, tekstur i kompa ale nie sądziłem ze mój AMD X2 5600+ i 2 GB pamięci będą tak wolne, a może taki czas to norma? Pozdrawiam serdecznie MiB ;) Edytowane 20 Listopad 201014 l przez misiekINblue
Napisano 18 Listopad 201014 l Witam na forum :)Sam model jest tu i ówdzie krzywy ale nawet nieźle zwłaszcza że siedzisz w tym krótko nie chce mi sie wymieniać co jest nie tak bo późno jest :P ale przede wszystkim tło jest kompletnie nie wpasowane chyba sam widzisz :) ile masz poly w scenie?
Napisano 18 Listopad 201014 l model wyszedl niezle jak na pierwszy raz:) choc ciezko ocenic sama geometrie bez zobaczenia siatek i clay'ow. Co do czasow renderingu to jak najbardziej prawidlowe;) moje high resy potrafia sie liczyc kilka godzina na i7;)
Napisano 19 Listopad 201014 l Autor Smoku wiem, że krzywizna :( , te "największe" zakrzywienia widzę, co do ilości poly to: 1130428 posiada sam model ( oczywiście jest to ilość po TSmooth przy iteracji 2) bez TS jest 35 650. vision3d moje clay'e wyglądają bardziej jak fleje (jeszcze mi nie wychodzi rendering nawet taki ;/ ) no ale mówisz-masz ;) siatkami nie ma się co chwalić bo straszna makabryczna sieczka ale także dorzucam, i zaczynam się utwierdzać w przekonaniu, że chyba szybciej i lepiej będzie wymodelować malca od początku niż poprawiać błędy w tym co jest ? fleje: sitaki: no to póki co chyba tyle;) za poprawki będę się brał od poniedziałku wiec jakieś upy pojawią się w przyszłym tygodniu myślę.
Napisano 20 Listopad 201014 l http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=34619 przeczytaj proszę i zmień nazwę wątku na poprawną
Napisano 20 Listopad 201014 l Ja powiem tylko, że jak na pierwszy raz, siatka jest nieźle rozłożona. Dobrym tropem podążasz
Napisano 20 Listopad 201014 l zrób teraz materiały bo modelowanie jest ok. Malcz nigdy się tak nie błyszczał :-) a światła, to sam wiesz ... papierowe atrapy
Napisano 20 Listopad 201014 l No proszę następny maluszek :) Widać że się przyłożyłeś do tutoriali, ogólnie modelik wyszedł bardzo dobrze tym bardziej że dopiero zaczynasz, jakichś rażących błędów nie widać. Przyczepiłbym się do siatki na pokrywie silnika - za gęsto. Teraz tylko dopieść materiały, j.w. powiedział ikkiz papierowe lampy najbardziej się rzucają. Sam model autka ma 35tys poly? Bieżnik opon rozumiem że to textura?
Napisano 20 Listopad 201014 l Autor wiem nad materiałami będę na pewno pracował, siatkę także chcę poprawić, co do klapy to nie wiedziałem zbytnio jak wyjść z tych kratek bez robienia sieczki. co do ilości poly to napisałem to co mi pokazało okienko (takie jak zdj. poniżej ) ;) jeśli podałem złą wartość to sorki ;). Bieżniczek teksturka wrzucona do jako bump map .
Napisano 20 Listopad 201014 l Bo tak się składa że również jestem nowy w 3d i również rzeźbiłem maluszka jako pierwsze autko. Mój ma teraz ma coś ponad 100tys poly bez meshsmootha. Ale za to mniej ze smoothem bo użyłem MeshSmooth z Iteration 2. (Temat jest w dziale WIP) Tylko u mnie to rozciągnięte w czasie bardzo jest, więc jak na 3 tygodnie pracy to zrobiłeś to express szybko. Wrzucę swój screen klapy tylnej z siatką to sobie porównasz. Edytowane 20 Listopad 201014 l przez slide
Napisano 20 Listopad 201014 l Autor ok, czekam na klapę u Ciebie w topiku, a 3 tygodnie to dopiero siedzę w Maxie a malca robiłem jakieś 17 dni tyle że siedziałem w sumie po kilka(naście) czasami godzin nad maxem. A co do Twojej klapy to widzę ze paski są tylko wycięte czy już się coś zmieniło i wpuściłeś ścianki do środka? ale o tym może pogadamy u Ciebie ;) niżej znajduje się powód sieczki na klapie, jak ktoś ma pomysł jak to uprościć to będę wdzięczny ;) i gdyby nie taka siatka krateczka nie wyglądałaby tak jak w rzeczywistości :/ przynajmniej przy moim poziomie umiejętności.
Napisano 20 Listopad 201014 l no na pewno nie trzeba tylu segmentów na na tych przęsłach ( brak mi słowa jak to nazwać) ponieważ one i tak są chyba proste a nawet jeśli ciut zagięte to wystarczy ze 3-4 edge loopy i ms załatwi reszte
Napisano 20 Listopad 201014 l Autor tak tu się zorientowałem, że dałem je na darmo ;), raczej chodzi mi o linie wychodzące z górnej części kratki które podtrzymują ten mały łuczek, nie chce ich robić w trójkąty potem na klapie (bo po TS robi się gniot) i nie widzę sposobu na zmniejszenie ich ilości żeby siatka wyglądała estetyczniej
Napisano 20 Listopad 201014 l Wrzuciłem w swoim temacie te siatki, przy okazji wykryłem buga :(. Ogólnie to starałem się oszczędnie ciąć ze względu na słabowity komp. Ładnie wygląda ta twoja kratka tylko że na pewno da się oszczędniej.
Napisano 24 Listopad 201014 l Autor Witam mały up, pół dzisiejszego dnia poświeciłem na ten głupi reflektor i już nie wiem co zrobić by wyglądał bardziej realnie, będę wdzięczny za jakiekolwiek podpowiedzi w tej kwestii. a może to kwestia odpowiedniego oświetlenia?
Napisano 24 Listopad 201014 l Autor tak wiem ramka jest tylko nie na renderze, chodzi mi o klosz bo wydaje się być jakby z plastiku, a nie szkła
Napisano 26 Listopad 201014 l Autor no to malutki up. zabawa z materiałami i oświetleniem mnie dobija ale jakoś idzie powoli. Nie wiem czemu gdy wywaliło mi Maxa uległa deformacji siatka w kilku miejscach czy tak się innym też dzieje? Pozostało jeszcze kilka poprawek i będę kończył , dochodzę do wniosku że lepiej zacząć nowy model i nie popełnić starych błędów niż babrać się w g.... (sztuce). By misiekinblue at 2010-11-25
Napisano 26 Listopad 201014 l super jak na pierwszą poważną rzecz :) nie pracuje w maxie wiec niewiem ale kazdy soft czasami ma swoje humory;/ zapomniales chyba wlaczyc ramki reflektora? nie chce byz złym doradcąale ja to bym mu jeszcze antenę z futerkiem dorobił:)
Napisano 26 Listopad 201014 l Autor dzięki ;) co do antenki to nie mam zamiaru jej dawać tak jak i lusterek (antenka do malca nie pasuje a lusterka no cóż..), a ramka reflektora nie pojawia się w modelu ST ;) przynajmniej nie w postaci tego ohydnego plastiku z FL ;) co najwyżej taki delikatny chromowany paseczek ;)
Napisano 26 Listopad 201014 l w takim razie zwracam honor- moja nieznajomość motoryzacji:) co do tej antenki - to tylko ja;)
Napisano 26 Listopad 201014 l Autor hehe spoko ;) ja też z motoryzacją średnio jestem obeznany, a jeśli chodzi o malca to mam rocznik 85 wiec co nieco się orientuje ;) Panowie i Panie ;) nie chce zakładać nowego tematu wiec zapytam w tym czy wiecie moze jak uzyskać taki fajny matowy materiał jak ten poniżej ? będę wdzięczny za podpowiedzi bo męczę go i męczę i wymęczyć nie mogę :/ http://image.shutterstock.com/display_pic_with_logo/1483/1483,1288386117,22/stock-photo-blue-matt-christmas-balls-on-white-background-with-space-for-your-text-64122772.jpg Edytowane 26 Listopad 201014 l przez misiekINblue
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto