TheBill Napisano 21 Listopad 2010 Napisano 21 Listopad 2010 (edytowane) Witam, postanowiłem założyć teczkę. Na początek 2 prace inspirowane tematem bieżącej bitwy ChC "Dan Verne" 50x70 akwarela + długopis Co do DP to jest jeszcze w powijakach, ale pracuje nad tym :D Komentarze mile widziane :) Edytowane 14 Wrzesień 2011 przez TheBill
ICE Napisano 21 Listopad 2010 Napisano 21 Listopad 2010 Co na pewno mozna powiedziec o tych pracach? Sa wykonane dosc niechlujnie, jest roznica miedzy kontrolowanym chaosem, a zwyklym chaosem. Musisz jeszcze nad tym popracowac.
TheBill Napisano 22 Listopad 2010 Autor Napisano 22 Listopad 2010 Dzięki za odpowiedź, co do chaosu, to całkiem możliwe że przesadziłem, bo naprawde na luzie robiłem te 2 prace i na pewno brak też wprawy, ponieważ były to 2 pierwsze prace takiego formatu wykonane przeze mnie akwarelą. Myślę że dobrym pomysłem będzie zrobić tą 2 prackę w digitalu, dlw wprawki i lepszych efektów.
Joel Napisano 22 Listopad 2010 Napisano 22 Listopad 2010 Myślę, że dobrze będzie wykorzystać w przemyślany sposób jakieś referencje, bo na prace z głowy masz za mało informacji. Nie maluj na białym tle, bo możesz jasne kolory odbierać za ciemniejsze. Nie ściemniaj czarnym i nie rozjaśniaj białym. pozdrawiam
TheBill Napisano 22 Listopad 2010 Autor Napisano 22 Listopad 2010 (edytowane) odnosisz się do tego DP? Wielkie dzięki za radę, a co do ściemniania i rozjaśniania to może to tak wyglądać, ale wykorzystuje odcienie danego koloru. Z twojego komentarza wnioskuje, że używam za jasnych i za ciemnych kolorów. Trzeba to zmienić. I jeszcze raz dzięki. aaa i właśnie refki, jakoś nie potrafię ich dobrze wykorzystać, bo tak naprawdę możliwości wykorzystania refki zrozumiałem po burzliwej dyskusji, podczas przedostatniego TSP (DP interesuje się od jakiś 6 miesięcy) Edytowane 22 Listopad 2010 przez TheBill
Joel Napisano 24 Listopad 2010 Napisano 24 Listopad 2010 TheBill, mów co chcesz, ale dla mnie czerń zmieszana w 3% z np. niebieskim pozostaje czernią, podobnie z bielą ;). Heh, no ta dyskusja... Tam chodziło imho konkretnie o odwzorowywanie i własną twórczość i chyba głównie na kanwie TSP. Jeśli chcesz ćwiczyć i nauczyć się malować realistycznie, to trza rżnąć z refek. Najsampierw nauczyć się odwzorowywać, ale z głową - tj. szukasz zależności, wspólnych punktów w pionie i w poziomie i rozmaitych, różnistych podobieństw. Jak się nauczysz tak malować, że nie będziesz robił jakichś baboli anatomicznych itp. musisz się nauczyć interpretować to co widzisz w nieco większym stopniu. Wydaje mi się, że może dobrym przykładem na różnice, jakie zachodzą między referencją, a pracą artysty będzie trailer do jednego z nowszych DVD Jeff'a Watts'a : pozdrawiam
SBT77 Napisano 24 Listopad 2010 Napisano 24 Listopad 2010 Jeśli chcesz ćwiczyć i nauczyć się malować realistycznie, to trza rżnąć z refek. Oczom nie wierzę... W każdym razie jestem mocno zaskoczony, biorąc pod uwagę to co pisałeś niedawno... No ale cóż, każdy ma prawo do zmiany poglądów.
emmilius Napisano 24 Listopad 2010 Napisano 24 Listopad 2010 SBT - natura to też referencja :P. Joel chyba to miałeś na myśli?
SBT77 Napisano 24 Listopad 2010 Napisano 24 Listopad 2010 Jasne. W tym rozumieniu wyobraźnia też jest referencją, więc malujmy z wyobraźni by malować realistycznie :)
TheBill Napisano 24 Listopad 2010 Autor Napisano 24 Listopad 2010 (edytowane) TheBill, mów co chcesz, ale dla mnie czerń zmieszana w 3% z np. niebieskim pozostaje czernią, podobnie z bielą Dobrze, zrozumiałem. Co do dyskusji, zdaje sobie sprawę o co w niej chodziło, ale dla mnie jako biernego obserwatora i laika w DP, najważniejszą informacją było wykorzystanie refek. I na koniec rżnięcie z refek: jakoś mnie nie pociąga, wolę się męczyć z wyobraźnią i ewentualnie szuakć podpowiedzi w refkach. I dzięki za linka :) Edytowane 24 Listopad 2010 przez TheBill
SBT77 Napisano 24 Listopad 2010 Napisano 24 Listopad 2010 Będzie że spamuje - ale nie chcę żeby wyszło, że kogoś w błąd wprowadzam. Ironizowałem trochę, bo Joel przedstawiał mi się jako wielki zwolennik malowania wyłącznie z natury :) W wypadku rozpoczynania przygody z malowaniem najrozsądniejszym rozwiązaniem wydaje mi się jednak czerpanie z jakiegoś wzorca, a czy to będą rysunki i malarstwo mistrzów czy natura - to już kwestia uznania i szkoły. W XIX wieku akademicy rozpoczynali naukę od długich i mozolnych studiów prac uznanych artystów, głównie przez kopiowanie (najpierw kontur, następnie z cieniowaniem), potem rysowano rzeźby by dopiero na końcu przejść do malowania z natury. Szkoła idąca w stronę impresjonizmu prezentowała odmienny styl nauki kładąc zasadniczy nacisk na malarstwo z natury i indywidualizm twórcy. Do jakich rezultatów dochodzili jedni i drudzy można obecnie porównać w galeriach i przyjmując co się komu bardziej podoba - naśladować jedną lub drugą szkołę.
TheBill Napisano 30 Grudzień 2010 Autor Napisano 30 Grudzień 2010 porcja prac i szkiców (chronologicznie) DP szkice komentarze mile widziane :)
TheBill Napisano 16 Styczeń 2011 Autor Napisano 16 Styczeń 2011 kolejne dwie prace, na podstawie wcześniejszych szkiców.
Mellon Napisano 16 Styczeń 2011 Napisano 16 Styczeń 2011 Co do rysunku to jak na moj gust moglbys sie skacetrowac na pojedynczych liniach i przemyslec kazda zanim ja narysujesz (mozesz to potraktowac jako cwiczenie- wiem ze mi duzo to dalo bo ja tez mialem olbrzymi problem z chaotyczna kreska). W malarstwie ten sam problem ale jezeli chodzi o malarstwo to problem moze stac sie twoim atutem i wydobyc twoj orginalny styl.W ostatniej pracy malarskiej fajne kolorki we wczesniejszych troche za brudno. Pozdrawiam
TheBill Napisano 16 Styczeń 2011 Autor Napisano 16 Styczeń 2011 dzięki za odpowiedź ja nie uważam tego za problem, chociaz powinienem, bo jak czasami się rozpędzę to wychądzą straszne bohomazy. Na etapie takich szkiców jak wyżej nie przeszkadza mi to jednak. W pracy poniżej starałem się jz bardziej pozdr.
TheBill Napisano 16 Styczeń 2011 Autor Napisano 16 Styczeń 2011 utknąłem z takim szkicem, nie mam pomysłu jak go rozwinąć, z tym wyjątkiem że aż się prosi o antyczną architektuę... Macie jakieś propozycje?
Coyote Napisano 16 Styczeń 2011 Napisano 16 Styczeń 2011 Macie jakieś propozycje? propozycja http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=70558
KhazadThard Napisano 17 Styczeń 2011 Napisano 17 Styczeń 2011 propozycja: -weź kartkę dużego formatu i poćwicz proste krechy, przy architekturach przydaje się, pomaga na siano;) -postaraj się unikać rozbijania linii na xx fragmentów, rozbita traci dynamikę i nie prowadzi oka itp itd a tak dla przeciętnego odbiorcy: wygląda do d. i jak siano pozdro edit: oczywiście polecam także to co Coyot +robienie martwych farbami, farby dają megakopa (przynajmniej mi)
TheBill Napisano 20 Styczeń 2011 Autor Napisano 20 Styczeń 2011 dzięki za propozycje Coyote, chociaz nie takiej się spodziewałem :P co do szkicu to miał być pod jakieś enviro dp taka zdechła, póki co kredeczki... brak czasu na farby, też mała awersja do nich. ~KhazadThard ten pagodowaty budynek był robiony na kartce 70x50, ogólnie niżej nie schodze, chyba że jakiś szkic. Dzięki za radt Pzdro.
Swiezy Napisano 23 Styczeń 2011 Napisano 23 Styczeń 2011 Jakoś kurcze bryły nie czuć ;/ opanuj najpierw rozrysowywanie jakichś prostych przedmiotów, ewentualnie małe kompozycje + cieniowanie ich, postaraj się je konstruować jak inżynier. No i ćwicz dużo, z obserwacją i ilością ćwiczeń przyjdzie świadomość. Fajne jest bogactwo kolorów w Twoich pracach. Pozdrawiam
ZiN Napisano 23 Styczeń 2011 Napisano 23 Styczeń 2011 Wszędzie tak samo potraktowana kreska, materia nie odróżnia się od siebie. Jak robisz takie rzeczy, to odejdź kilka kroków w tył, zmruż oczy, odwróć obraz do góry nogami lub przy lusterku. Samych kolorów się nie czepiam, ale ogólnie to jest to jeden wielki bałagan, za dużo nie istotnych detali odwracających uwagę. Ucz się syntezowania kompozycji. Nie odtwarzaj też tego dokładnie tak jak widzisz wszędzie tak samo. Nie jesteś aparatem fotograficznym. Wyznacz sobie kilka najbardziej istotnych punktów i dopieść je a resztę puść już wolno. Zrobi się ciekawiej. To takie moje rady na przyszłe tego typu prace.
TheBill Napisano 23 Styczeń 2011 Autor Napisano 23 Styczeń 2011 zgadzam się panowie z wami w każdej kwesti, rysowanie z nie należy do rzeczy które jakkolwiek opanowałem. Cóż, trzeba ćwiczyć :) dzięki i pozdro.
TheBill Napisano 30 Styczeń 2011 Autor Napisano 30 Styczeń 2011 pracka z dedykacją dla dexter47 i jego 4 krotnie szybszego postępu, jeszcze tylko opanuje rysowanie nogami i postęp skoczy mu 16 krotnie :D iii szkice postaci.
TheBill Napisano 17 Luty 2011 Autor Napisano 17 Luty 2011 (edytowane) wzorem lepszych tego forum i podążając za radami biorę się za regularne (mam nadzieje) cwiczenia step 1 okrąglakiem Edytowane 17 Luty 2011 przez TheBill
ICE Napisano 17 Luty 2011 Napisano 17 Luty 2011 Ostatni Malun jest naprawde fajny, zwlaszcza, gdy przymruzy sie oczy.
nikodem. Napisano 17 Luty 2011 Napisano 17 Luty 2011 oj, duzo dobrego w tym ostatnim. Swietnie wyglada na miniaturce.
TheBill Napisano 17 Luty 2011 Autor Napisano 17 Luty 2011 dzięki panowie, wzorowałem się na refce :P zastanawiam się czy ma sens wziąć to jeszcze na warsztat i upłynnić, czy na razie skupić się na takim właśnie "rżnięciu okrąglakiem"
noiprox Napisano 17 Luty 2011 Napisano 17 Luty 2011 Wiesz co, jeśli chciałbyś wykańczać ten obrazek w tej formie co jest to strasznie byś się zajechał i irytował. Jeśli chciałbyś w ten sposób robić sobie podmalówkę to lepiej ograniczyć się do tonów średnich - światło i cień zostaw już na moment, kiedy zrezygnujesz z tego pędzla
telthona Napisano 20 Luty 2011 Napisano 20 Luty 2011 ostatnie bardzo fajne, warto było by to jeszcze przymęczyć. włącz pen pressure i jedź dalej :D
TheBill Napisano 26 Luty 2011 Autor Napisano 26 Luty 2011 dzięki za komentarze pociagnałem dalej wcześniejszą prackę i następną zrobiłem już od razu nie tak "twardo" uwagi mile widziane. między ćwczeniem z refek : iii na obecnego CAB'a jeszcze WIP
noiprox Napisano 26 Luty 2011 Napisano 26 Luty 2011 (edytowane) No i jak przeszedłeś jużdo wykańczania to stało się to co mówiłem - zacząłeś mieć problemy z blendowaniem. Staraj się trzymać kontury czyste i przejrzyste i kształtne, przecież po to robisz te ćwiczenia z opacity na 100% i bez pen pressure, żeby ćwiczyć kształty. Tutaj dosłownie 10 pociągnięć pędzla, żeby podczyścić kontury - wydaje mi się że tak jest znacznie estetyczniej, bo to co zrobiłeś z konturami przy smoku to jakaś masakra :) A ten rysunek na CABa kojarzy mi się z jednym malunkiem tylko że tam był dużo szerszy kadr, ale nie pamietam jak się nazywa Edytowane 26 Luty 2011 przez noiprox
TheBill Napisano 26 Luty 2011 Autor Napisano 26 Luty 2011 noiprox - jasne że estetyczniej, dzięki za rady i overa. w sumie cały czas jestem jak dziecko we mgle, ale może w powoli znajdę własny styl :P co do pracki na CAB'a to na niczym sie nie wzorowałem, możesz podrzucić malunek? I można prosić o jakieś krytyczne uwagi do pracki? :)
TheBill Napisano 8 Marzec 2011 Autor Napisano 8 Marzec 2011 wersja wip, trochę mnie kolory gryzą, ale wszystko do ogarnięcia :)
Swiezy Napisano 9 Marzec 2011 Napisano 9 Marzec 2011 Ja tak ostatnio staram się nie nadużywać ale myślę że narzędzie warte uwagi, unsharp mask do podejrzenia jak bardzo czy w ogóle tracimy ostrość ;) #36 genialnie wygląda.
Coyote Napisano 9 Marzec 2011 Napisano 9 Marzec 2011 za bardzo dziamadziasz i jest słabo z czytelnoscią. Przeanalizuj post noiproxa. J ak używasz lassa to używaj tego kwadratowego łap płaszczyzny i wypełniasz bez drobienia :) cheers
TheBill Napisano 9 Marzec 2011 Autor Napisano 9 Marzec 2011 dzięki Coyote to już wiem co eliminować a lassa w pracy z 39 nie używałem, tylko pen tool w ramach ćwiczeń a tak na marginiesie to trzeba jakoś przyspieszyć tempo pracy...
Status Napisano 17 Marzec 2011 Napisano 17 Marzec 2011 Ostatnie jest przełomowe. Gratuluje i niech Ci sie nie śpieszy. Ucz się efektownie, jak dojdziesz do poziomu, który Cie interesuję to będziesz wtedy przyśpieszał swoją prace. Nie ma dróg na skróty, wyjdzie tylko dużo dłużej.
TheBill Napisano 18 Marzec 2011 Autor Napisano 18 Marzec 2011 dzięki Status, trzeba trzaskać pracki, nie ma obijania się w ramach tego :
TheBill Napisano 24 Marzec 2011 Autor Napisano 24 Marzec 2011 dwie wersje pracy, osobiście wydaje mi sie że z pomarczowymi akcentami lepsza.
TheBill Napisano 27 Marzec 2011 Autor Napisano 27 Marzec 2011 moja nierówna walka z akwarelkami robiona kiedyś tam... i dwie z dzisiaj :)
Coyote Napisano 27 Marzec 2011 Napisano 27 Marzec 2011 50x70 czy 100x70? tak czy inaczej nie ma sensu taki duży format dla mnie osobiście akwarela konczy sie na a3 chyba ze masz zarąbiste duże pędzle z winsora... tak czy inaczej powinieneś zaczynać bardzo ogólnie i w miarę dodawać szczegół za dużo inni za dużo chaosu :)
TheBill Napisano 27 Marzec 2011 Autor Napisano 27 Marzec 2011 trochę mniejszy niz 70x50, nie wiem dokładnie, bo to jakiś zbobyczny brystol :P dzięki za uwagi, następnym razem zmniejsze sobie format.
maciekG Napisano 27 Marzec 2011 Napisano 27 Marzec 2011 uuu...nie rób akwareli na brystolu...brystol jest śliski i nie chłonie wody.. kup sobie papier akwarelowy..albo chociaż szkicownik do ołówka..miękki taki z akwarelą to jest trochę tak, że trzeba zrobić przysłowiowe 50 zanim zaczną wychodzić:D ale spoko..dobrze dość mieszasz kolory[2 i 3 rysun]..postaraj się tylko więcej wody używać, żeby nie 'smarować' farbą, a ją tylko rozprowadzać na mokro..i może bardziej plamą..przynajmniej niektóre powierzchnie,
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się