Wizzardius Napisano 29 Listopad 2010 Napisano 29 Listopad 2010 Może mi ktoś wytłumaczyć jak poruszać sie po tym cholernym view porcie? Jak mam model np demo-head jak troche poobracam kamerke to zaraz wszystko mam poprzekręcane(najlepiej pokaże to zdjęcie ponizej) i nie wiem jak wrócić do normalnego widoku z przodu/boku itp. Jak zmienić ustawienia przybliżania kamery? TEn Alt + myszka to jest jakis EPICC fail. Nie wiem czy to tylko moje odczucie ale "chodzenie" po 3d view porcie to ogólnie jest jakieś dziwaczne ;/ Można zrobić żeby poruszanie sie po nim wyglądało jak np w 3ds maxie? A o to zdjęcie: - Jak teraz obrócić to idelanie o pare stopni by oczy były idealnie na wprost nas? Jeżeli nie rozumiecie o co chodzi to nagram krótki filmik.... PS. Sorry za lekki flame ale ta ułomnośc mnie już doprowadza do szału...
Gość fishinthewater Napisano 29 Listopad 2010 Napisano 29 Listopad 2010 shift+lpm do wszytkiego mozna sie przyzwyczaic.
Vega Napisano 29 Listopad 2010 Napisano 29 Listopad 2010 (edytowane) Przytrzymując alt przesuwasz obiekt. Przytrzymujesz alt i lpm po czym puszczasz alt to przybliżasz i oddalasz. F powoduje wycentrowanie. Jeśli przytrzymasz shift podczas obracania to wyrówna do przodu, boku, gory, tylu, dołu. To co zaznaczyłeś to trzymasz shift i lpm. Po czym puszczasz shift, trzymasz nadal lpm i przesuwasz myszkę góra, dół. Edytowane 29 Listopad 2010 przez Vega
mafida Napisano 29 Listopad 2010 Napisano 29 Listopad 2010 Od 3.5 masz right click navigation w zbrushu,włączasz i nawigujesz prawym i altem jak ci standardowe sterowanie nie pasuje. Jak ci traci pion przy obracaniu to przełącz z boku z 'xyz' na 'y'. Sterowanie jak w maxie przy tablecie się nie sprawdzi,im mniej klikania w przyciski piórka tym lepiej. Ewentualnie masz jeszcze mudboxa,tam mozesz sobie sam skonfigurować nawigację.
Nezumi Napisano 29 Listopad 2010 Napisano 29 Listopad 2010 No nic - skoro juz musisz uwazac wszystko co inne od max/maya za ulomne to sprobuj tego pluginu: http://draster.com/ZSwitcher/ Nie wiem jak dziala bo uwazam za ulomne standardowe obracanie viewportu przy sculptingu. Z opisu jednak powinno cie uszczesliwic.
mafida Napisano 29 Listopad 2010 Napisano 29 Listopad 2010 Nie wiem jak dziala bo uwazam za ulomne standardowe obracanie viewportu przy sculptingu. Z opisu jednak powinno cie uszczesliwic. Dokładnie-ułomne.Wystarczy skonfigurować przyciski piórka pod prawy i środkowy i spróbować nawigacji w maxie tabletem-nieporozumienie:D
Nezumi Napisano 29 Listopad 2010 Napisano 29 Listopad 2010 Wiele rzeczy w ZB wydaje mi sie dziwne (teraz juz kilka z nich naprawili, ale wciaz jest sporo rozwiazan.... oryginalnych) ale akurat nawigacji pod rzezbienie nie wyobrazam sobie lepszej. Nic to - co nowy uzytkownik to te same pytania o ZB... "A czemu to nie jest jak w maxie?!" - bo to nie max, FFS...
Wizzardius Napisano 29 Listopad 2010 Autor Napisano 29 Listopad 2010 Jak ci traci pion przy obracaniu to przełącz z boku z 'xyz' na 'y'. Dzięki! O to włąsnie mi chodziło ;) Ale dzięki wam wszystkim bo dowiedzialem sie pare rzeczy które ułatwią życie.... CHce jeszcze tylko wiedzieć jak zmienić zooma na kołko myszy z tej chorej kombinacji :D
Lucek Napisano 29 Listopad 2010 Napisano 29 Listopad 2010 Bez sensu. Przecież z altem jest najporęczniej z piórkiem.
Vega Napisano 29 Listopad 2010 Napisano 29 Listopad 2010 Myszką w zetce dużo nie zrobisz. sam robiłem myszką i nigdy już nie będę robił. Tablet to podstawa :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się