Smoku Napisano 10 Grudzień 2010 Napisano 10 Grudzień 2010 (edytowane) Siemanko postanowiłem wrzucić prosty tutorial, który zrobiłem nie dawno dla znajomego. Mam nadzieję że początkującym przybliży trochę temat hair&fur. Jest to mój pierwszy tutek mam nadzieję że wsyzstko jest zrozumiałe. __________________________________________ Taki efekt chcemy uzyskać: __________________________________________ Krok 1. Tworzymy boxa Krok2. zmieniamy mu paramtry segemntów na takie jakie wpisałem(dowolnie w sumie ale nie mniej niż jest na screenie) Krok3. po przekształceniu do editable poly ciągniemy verteksy w widoku top aby uzyskac taki kształt jak na obrazku. Krok4.zaznaczamy wszystkie edge`y górne jak na obrazku (możesz wykorzystać do tego narzędzie loop). Krok5. Przekształcamy te krawędzie na splinea za pomocą Crate shape from selection. i wybieramy linear, bo smootych zazwyczaj dziwnie wykrzywia spline a i tak później to wygładzimy. krok6.przechodzimy do edycji tego splinea włączając mu widoczność w renderze i viewporcie oraz ustawiamy grubość. krok7.powinniśmy otrzymać taki efekt jak na razie. krok8. Oba elementy wygładzamy z iteracją 1 lub 2x. krok9. Box otrzymuje modyfikator hair&fur (WSM). krok10.wybieramy zaznaczanie face`ów i opcje ignore backafacing (by polygony nie widoczne nam się nie zaznaczały). krok11.W widoku top zaznaczamy całość (a dzięki wyżej wymienionej opcji te polygony pod spodem nie zostaną zaznaczone) krok12.Kilkamy update selection i włoski rosną teraz tylko w miejscu zaznaczenia. krok13. zmieniamy parametr scale odpowiadający za długość futra. krok14.A potem z zakładki styling klikamy, style hair. i czeszemy. 15. Wolnośc twórcza możesz poczochrać włosy wg. własnego uznania. krok16. Dodajemy hair count czyli zwiękaszmy liczbę włosów aby nasz dywnik nie był zbyt łysy. Oraz w zakłdace material parametrs zmieniamy kolor w tip i root color na biały (ponieważ dążymy do białego łazienkowego dywanika) krok17.w obwódce dywaniku tej ze splinea powtarzamy analogicznie wszystkie czynnośći wykonane przy pierwszym obiekcie tyle że tu nam na rękę aby włosy poratsały cały dywanik toteż nie robimy update selection. krok18.teraz zajmiemy się materiałami dla dywnika (nie włosów)wybieramy standard. krok19.w oknie material/map browser dodamy materiał raytraced by materiał był połyskliwy. krok20.zmieniamy kolor diffuse na biały aby materiał stał się biały, dodajemy do obiektów i wszystko gotowe. O ile wszystko zostało wykonane zgodnei z instrukcjami powinniśmy otrzymać taki efekt: . Teraz można pobawić się w jakiś render. Pozdrawiam. Smok. Edytowane 10 Grudzień 2010 przez Smoku 3 2
Gecontrius Napisano 27 Grudzień 2010 Napisano 27 Grudzień 2010 Obrazek nr.3 Gdzie to niby jest na 3dsmaxie 2010 ? Nie mogę znaleźć opcji, by zrobić taki kształt.
Lucek Napisano 27 Grudzień 2010 Napisano 27 Grudzień 2010 No to jest w każdym maksie od zarania dziejów:) rep++
Gecontrius Napisano 27 Grudzień 2010 Napisano 27 Grudzień 2010 Dopiero zaczynam zabawę z maxie więc dokładnie nie wiem co gdzie i jak się znajduje :)
lukasjogabonito Napisano 28 Grudzień 2010 Napisano 28 Grudzień 2010 Jak zaznaczysz kształt to będziesz miał po prawej w opcjach....
Adrian.S Napisano 29 Grudzień 2010 Napisano 29 Grudzień 2010 (edytowane) Fajny tutek dla początkujących, wydłuża czas renderu, ale bardzo łatwy do zrobienia :P Edytowane 29 Grudzień 2010 przez Adrian.S
Smoku Napisano 29 Grudzień 2010 Autor Napisano 29 Grudzień 2010 Dzięki Lucek :) . Cieszę się, że komuś się przydało :)
Make My Day Napisano 3 Styczeń 2011 Napisano 3 Styczeń 2011 O super, właśnie będę robił moją łazienkę po remoncie, więc taki dywanik może być fajny :).
astercholik Napisano 27 Luty 2011 Napisano 27 Luty 2011 Witam czy wykonał by ktoś i dał by z tego projekt?
Smoku Napisano 27 Luty 2011 Autor Napisano 27 Luty 2011 astercholik jak chcesz, jak będę w domu mogę Ci podrzucić plik maxa.
astercholik Napisano 28 Luty 2011 Napisano 28 Luty 2011 no spoko no to czekam na dywanik :P - prosze o kwadratowy lub kolo :]
Banned Napisano 10 Sierpień 2011 Napisano 10 Sierpień 2011 Mam problem, nie mogę znaleźć Create Shape from selection. Mam aby Create Shape, może przez to, że używam maxa 10. Czy to jest to samo? Jak zaznaczam linear i klikam ok, to nic się nie dzieje. Edge mam zaznaczone.
Gowron Napisano 16 Sierpień 2011 Napisano 16 Sierpień 2011 (edytowane) Mam nadzieje banned ze pomoglem :) Co prawda mam wersje 2012 ale mysle ze jest to w tym samym miejscu Edytowane 16 Sierpień 2011 przez Gowron
Kregox Napisano 11 Listopad 2011 Napisano 11 Listopad 2011 ptk. 6 'Jak mam przejść do Editable splinea OO ? skoro stworzyłem boxa edge'sy zaznaczyłem w editable poly + create shape from selectrion - gdzie ja mam to przeedytować ?
Chaczyk Napisano 27 Listopad 2011 Napisano 27 Listopad 2011 Musisz odznaczyć boxa gdzie dodawałeś kształt z zaznaczenia i kliknąć w miejscu gdzie ten kształt powstał wtedy Ci go zaznaczy i będziesz miał swoje Editable Spline. :-)
PanBulka Napisano 16 Grudzień 2011 Napisano 16 Grudzień 2011 Pech chciał, że jedyna rzeczy, której bym nie znalazł bez obrazka, tego obrazka nie ma ;/ Chodzi mi o krok 9, nie mam tego na modifier list i nie wiem gdzie tego szukać. EDIT: Już nieważne, znalazłem.
Gość scolari4 Napisano 27 Grudzień 2011 Napisano 27 Grudzień 2011 Witam. NIe wiem jak zrobić krok8. Oba elementy wygładzamy z iteracją 1 lub 2x. nie wiem gdzie to jest może któs pomóc??
TheAro400 Napisano 2 Luty 2012 Napisano 2 Luty 2012 krok17.w obwódce dywaniku tej ze splinea powtarzamy analogicznie wszystkie czynnośći wykonane przy pierwszym obiekcie tyle że tu nam na rękę aby włosy poratsały cały dywanik toteż nie robimy update selection. Gdy dodaje modyfikator hair&fur (WSM) na obwódce włosy się nie pokazują, dlaczego?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się