Smoku Posted December 10, 2010 Share Posted December 10, 2010 (edited) Siemanko postanowiłem wrzucić prosty tutorial, który zrobiłem nie dawno dla znajomego. Mam nadzieję że początkującym przybliży trochę temat hair&fur. Jest to mój pierwszy tutek mam nadzieję że wsyzstko jest zrozumiałe. __________________________________________ Taki efekt chcemy uzyskać: __________________________________________ Krok 1. Tworzymy boxa Krok2. zmieniamy mu paramtry segemntów na takie jakie wpisałem(dowolnie w sumie ale nie mniej niż jest na screenie) Krok3. po przekształceniu do editable poly ciągniemy verteksy w widoku top aby uzyskac taki kształt jak na obrazku. Krok4.zaznaczamy wszystkie edge`y górne jak na obrazku (możesz wykorzystać do tego narzędzie loop). Krok5. Przekształcamy te krawędzie na splinea za pomocą Crate shape from selection. i wybieramy linear, bo smootych zazwyczaj dziwnie wykrzywia spline a i tak później to wygładzimy. krok6.przechodzimy do edycji tego splinea włączając mu widoczność w renderze i viewporcie oraz ustawiamy grubość. krok7.powinniśmy otrzymać taki efekt jak na razie. krok8. Oba elementy wygładzamy z iteracją 1 lub 2x. krok9. Box otrzymuje modyfikator hair&fur (WSM). krok10.wybieramy zaznaczanie face`ów i opcje ignore backafacing (by polygony nie widoczne nam się nie zaznaczały). krok11.W widoku top zaznaczamy całość (a dzięki wyżej wymienionej opcji te polygony pod spodem nie zostaną zaznaczone) krok12.Kilkamy update selection i włoski rosną teraz tylko w miejscu zaznaczenia. krok13. zmieniamy parametr scale odpowiadający za długość futra. krok14.A potem z zakładki styling klikamy, style hair. i czeszemy. 15. Wolnośc twórcza możesz poczochrać włosy wg. własnego uznania. krok16. Dodajemy hair count czyli zwiękaszmy liczbę włosów aby nasz dywnik nie był zbyt łysy. Oraz w zakłdace material parametrs zmieniamy kolor w tip i root color na biały (ponieważ dążymy do białego łazienkowego dywanika) krok17.w obwódce dywaniku tej ze splinea powtarzamy analogicznie wszystkie czynnośći wykonane przy pierwszym obiekcie tyle że tu nam na rękę aby włosy poratsały cały dywanik toteż nie robimy update selection. krok18.teraz zajmiemy się materiałami dla dywnika (nie włosów)wybieramy standard. krok19.w oknie material/map browser dodamy materiał raytraced by materiał był połyskliwy. krok20.zmieniamy kolor diffuse na biały aby materiał stał się biały, dodajemy do obiektów i wszystko gotowe. O ile wszystko zostało wykonane zgodnei z instrukcjami powinniśmy otrzymać taki efekt: . Teraz można pobawić się w jakiś render. Pozdrawiam. Smok. Edited December 10, 2010 by Smoku 3 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gecontrius Posted December 27, 2010 Share Posted December 27, 2010 Obrazek nr.3 Gdzie to niby jest na 3dsmaxie 2010 ? Nie mogę znaleźć opcji, by zrobić taki kształt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lucek Posted December 27, 2010 Share Posted December 27, 2010 No to jest w każdym maksie od zarania dziejów:) rep++ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gecontrius Posted December 27, 2010 Share Posted December 27, 2010 Dopiero zaczynam zabawę z maxie więc dokładnie nie wiem co gdzie i jak się znajduje :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
lukasjogabonito Posted December 28, 2010 Share Posted December 28, 2010 Jak zaznaczysz kształt to będziesz miał po prawej w opcjach.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adrian.S Posted December 29, 2010 Share Posted December 29, 2010 (edited) Fajny tutek dla początkujących, wydłuża czas renderu, ale bardzo łatwy do zrobienia :P Edited December 29, 2010 by Adrian.S Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smoku Posted December 29, 2010 Author Share Posted December 29, 2010 Dzięki Lucek :) . Cieszę się, że komuś się przydało :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Make My Day Posted January 3, 2011 Share Posted January 3, 2011 O super, właśnie będę robił moją łazienkę po remoncie, więc taki dywanik może być fajny :). Link to comment Share on other sites More sharing options...
pucios Posted January 9, 2011 Share Posted January 9, 2011 swietny tutorial. Dzieki:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
astercholik Posted February 27, 2011 Share Posted February 27, 2011 Witam czy wykonał by ktoś i dał by z tego projekt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smoku Posted February 27, 2011 Author Share Posted February 27, 2011 astercholik jak chcesz, jak będę w domu mogę Ci podrzucić plik maxa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
astercholik Posted February 28, 2011 Share Posted February 28, 2011 no spoko no to czekam na dywanik :P - prosze o kwadratowy lub kolo :] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Banned Posted August 10, 2011 Share Posted August 10, 2011 Mam problem, nie mogę znaleźć Create Shape from selection. Mam aby Create Shape, może przez to, że używam maxa 10. Czy to jest to samo? Jak zaznaczam linear i klikam ok, to nic się nie dzieje. Edge mam zaznaczone. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gowron Posted August 16, 2011 Share Posted August 16, 2011 (edited) Mam nadzieje banned ze pomoglem :) Co prawda mam wersje 2012 ale mysle ze jest to w tym samym miejscu Edited August 16, 2011 by Gowron Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kregox Posted November 11, 2011 Share Posted November 11, 2011 ptk. 6 'Jak mam przejść do Editable splinea OO ? skoro stworzyłem boxa edge'sy zaznaczyłem w editable poly + create shape from selectrion - gdzie ja mam to przeedytować ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chaczyk Posted November 27, 2011 Share Posted November 27, 2011 Musisz odznaczyć boxa gdzie dodawałeś kształt z zaznaczenia i kliknąć w miejscu gdzie ten kształt powstał wtedy Ci go zaznaczy i będziesz miał swoje Editable Spline. :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
PanBulka Posted December 16, 2011 Share Posted December 16, 2011 Pech chciał, że jedyna rzeczy, której bym nie znalazł bez obrazka, tego obrazka nie ma ;/ Chodzi mi o krok 9, nie mam tego na modifier list i nie wiem gdzie tego szukać. EDIT: Już nieważne, znalazłem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest scolari4 Posted December 27, 2011 Share Posted December 27, 2011 Witam. NIe wiem jak zrobić krok8. Oba elementy wygładzamy z iteracją 1 lub 2x. nie wiem gdzie to jest może któs pomóc?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheAro400 Posted February 2, 2012 Share Posted February 2, 2012 krok17.w obwódce dywaniku tej ze splinea powtarzamy analogicznie wszystkie czynnośći wykonane przy pierwszym obiekcie tyle że tu nam na rękę aby włosy poratsały cały dywanik toteż nie robimy update selection. Gdy dodaje modyfikator hair&fur (WSM) na obwódce włosy się nie pokazują, dlaczego? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now