Skocz do zawartości

[Inne]Prosty dywanik łazienkowy[3dsmax]


Smoku

Rekomendowane odpowiedzi

Siemanko postanowiłem wrzucić prosty tutorial, który zrobiłem nie dawno dla znajomego.

Mam nadzieję że początkującym przybliży trochę temat hair&fur.

Jest to mój pierwszy tutek mam nadzieję że wsyzstko jest zrozumiałe.

__________________________________________

Taki efekt chcemy uzyskać:

fin2b.png

__________________________________________

Krok 1. Tworzymy boxa

 

85135887.png

 

Krok2. zmieniamy mu paramtry segemntów na takie jakie wpisałem(dowolnie w sumie ale nie mniej niż jest na screenie)

42081521.png

 

Krok3. po przekształceniu do editable poly ciągniemy verteksy w widoku top aby uzyskac taki kształt jak na obrazku.

57633394.png

 

Krok4.zaznaczamy wszystkie edge`y górne jak na obrazku (możesz wykorzystać do tego narzędzie loop).

99246098.png

 

Krok5. Przekształcamy te krawędzie na splinea za pomocą Crate shape from selection. i wybieramy linear, bo smootych zazwyczaj dziwnie wykrzywia spline a i tak później to wygładzimy.

13302325.png

 

 

krok6.przechodzimy do edycji tego splinea włączając mu widoczność w renderze i viewporcie oraz ustawiamy grubość.

67473024.png

 

krok7.powinniśmy otrzymać taki efekt jak na razie.

36951380.png

 

krok8. Oba elementy wygładzamy z iteracją 1 lub 2x.

95918833.png

 

krok9. Box otrzymuje modyfikator hair&fur (WSM).

56547104.png

 

krok10.wybieramy zaznaczanie face`ów i opcje ignore backafacing (by polygony nie widoczne nam się nie zaznaczały).

11688462.png

 

krok11.W widoku top zaznaczamy całość (a dzięki wyżej wymienionej opcji te polygony pod spodem nie zostaną zaznaczone)

75171587.png

 

krok12.Kilkamy update selection i włoski rosną teraz tylko w miejscu zaznaczenia.

11477742.png

 

krok13. zmieniamy parametr scale odpowiadający za długość futra.

96871843.png

 

krok14.A potem z zakładki styling klikamy, style hair. i czeszemy.

76005852.png

 

15. Wolnośc twórcza możesz poczochrać włosy wg. własnego uznania.

78758981.png

 

krok16. Dodajemy hair count czyli zwiękaszmy liczbę włosów aby nasz dywnik nie był zbyt łysy. Oraz w zakłdace material parametrs zmieniamy kolor w tip i root color na biały (ponieważ dążymy do białego łazienkowego dywanika)

52980350.png

 

krok17.w obwódce dywaniku tej ze splinea powtarzamy analogicznie wszystkie czynnośći wykonane przy pierwszym obiekcie tyle że tu nam na rękę aby włosy poratsały cały dywanik toteż nie robimy update selection.

32353726.png

 

krok18.teraz zajmiemy się materiałami dla dywnika (nie włosów)wybieramy standard.

71406796.png

 

krok19.w oknie material/map browser dodamy materiał raytraced by materiał był połyskliwy.

18471627.png

 

krok20.zmieniamy kolor diffuse na biały aby materiał stał się biały, dodajemy do obiektów i wszystko gotowe.

10067788.png

 

O ile wszystko zostało wykonane zgodnei z instrukcjami powinniśmy otrzymać taki efekt:

finax.png.

Teraz można pobawić się w jakiś render.

Pozdrawiam.

Smok.

Edytowane przez Smoku
  • Like 3
  • Confused 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 18
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Gość scolari4

Witam. NIe wiem jak zrobić

krok8. Oba elementy wygładzamy z iteracją 1 lub 2x.

 

nie wiem gdzie to jest może któs pomóc??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

krok17.w obwódce dywaniku tej ze splinea powtarzamy analogicznie wszystkie czynnośći wykonane przy pierwszym obiekcie tyle że tu nam na rękę aby włosy poratsały cały dywanik toteż nie robimy update selection.

 

Gdy dodaje modyfikator hair&fur (WSM) na obwódce włosy się nie pokazują, dlaczego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności