Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam w wolnym czasie realizuje następujący projekcik.

Koncept to kupka ziemniaków spoczywająca w mroku jakiejś piwniczki, uchwycona w kluczowym dla ich egzystencji momencie. Pomysł na prackę powstał jakiś rok temu wtedy także popełniłem model, który następnie przeleżał pół roku w odmętach mojego twardego dysku.Pozujący mi ziemniak obecnie nie istnieje doczekał się jednak licznego potomstwa. [blender 2.49b]

Edytowane przez kolaborant
  • Like 1
  • Odpowiedzi 15
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

...obecnie wygląda to następująco. Całość wyrenderowana w yafaray'u.

Co zostało do zrobienia?

1. Kłącza

2. Postprodukcja (jakieś szumy, brudki etc)

3. poprawki o wasze ewentualne uwagi

Napisano

Kłącza rzeczywiście by się przydały, ale niezbyt nachalnie, nawet tylko gdzieś na drugim planie. Mógłbyś dodać jakiegoś pajączka, jakieś widły/łopatę gdzieś z tyłu i tyle. Scenka prosta, ale bardzo miła dla oka. Czy mógłbyś podzielić się swoim ustawieniem świateł i czaser renderu z DOF'em (to DOF yaf(a)rayowy?).

 

Powodzenia!

Napisano

...trochę o świetle. Nie tworzyłem specjalnie skomplikowanego układu. Użyłem dwóch źródeł światła typu area, gdyż interesowały mnie miękkie cienie (na ostatnim podglądzie jeden cień jest ostry ale to już wersja nie aktualna ). Dodatkowo aby ziemniaki znajdujące się dalej były zacienione stworzyłem swego rodzaju blendę.

 

Jeśli chodzi o render i dof (który jest z yafa) to z podaniem ustawień poczekam do finalnego wyniku.

Napisano (edytowane)

Witam dzisiaj podłubałem trochę nad badylkami i taki pierwszy rzut.

Efekt końcowy z małą postprodukcją w PS.

 

render800x600.jpg

 

 

 

 

 

 

render800x600.jpg

 

render800x600.jpg

 

 

 

render800x600.jpg

Edytowane przez kolaborant
Napisano

Nie jest źle ale gdybym nie wiedział że to ziemniak to pewnie bym się nie domyślił. Jakby zabrać oczy to faktura i teksturą przypomina raczej kamień niż ziemniaka.

Napisano

... no tak. Postaram się jeszcze dopracować teksturę.

 

Mam do was pytanie chciałbym poeksperymentować z aberacją chromatyczną. Znalazłem wtyczkę do Ps, która symuluje ten efekt, jednak przy okazji tworzy dziwne niepożądane zniekształcenia (i nie mam tu na myśli soczewki). Może macie jakieś inne pluginy lub sposoby na uzyskanie tego efektu? (jakieś tutoriale) Pozdrawiam

Napisano

Myślę, że na pewno nieco matowe muszą być z tego takiego pyłu, z ziemi. Bardziej gładkie tez chyba, mniejszy/inny bump może?

 

Co do aberacji, to sam PS, bez pluginu już ma filtr (Leans Correction), którym jako taką możesz uzyskać. I również tam będą pojawiać się zniekształcenia, przesunięcia. Nie sądzę że znajdziesz plugin, który ich nie robi, ja w każdym razie nie znam takiego.

Napisano

Dzięki za pozytywne opinie i uwagi. Na okres świąteczny wciskam pauzę. W nowym roku zrobię na pewno update.

 

Cele:

1.korekta tekstury

2.dodanie aberacji w post procesie

3.dodanie kolejnych punktów światła co by kolorystycznie podkręcić scenę

 

To WESOŁYCH i ODPOCZĘTYCH świąt !!!

Napisano

Trochę kosmetycznych zmian i praca obecnie wygląda tak.

Dodałem delikatną "aberrację chromatyczną". Męczyłem trochę teksturę ale nic dobrego, jak na razie nie uzyskałem.

 

 

render3min.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

 

Jest to już raczej finalna wersja. Więc dziękuje za uwagi i zainteresowanie.

 

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności