Sebazx6r Napisano 19 Grudzień 2010 Napisano 19 Grudzień 2010 (edytowane) SIEMA przez ostatnie 2-3 dni robilem zabe :D. W sumie najdluzej zajal mi RIG plus UV(ktory na koniec zrobilem w kilka minut :D jak juz to przecwiczylem). Narzedzia uzyte MAYA --> MUDBOX --> MAYA (Mental Ray aproximation) normal map bo displacment mi sie krzaczyl. Na raie takie wypiek zaraz zapodam siatek etc. 3500 faces. Edytowane 26 Grudzień 2010 przez Sebazx6r Doszly nowe modele i postanowilem uogólnić... Wciąż się ucze by było lepiej.
lukanus Napisano 19 Grudzień 2010 Napisano 19 Grudzień 2010 żaba, jak każdy ssak, ma 5 palców. zazdroszczę ci zacięcia. może pokaż jak się ten rig sprawuje w ruchu?
Sebazx6r Napisano 19 Grudzień 2010 Autor Napisano 19 Grudzień 2010 (edytowane) RIG: http://www.youtube.com/watch?v=Z4qvqaRFVes http://www.youtube.com/watch?v=GVzJT-Fj8l0 Edytowane 20 Grudzień 2010 przez Sebazx6r Widze ,że to forum języka polskiego.... albo sztywności polskiej. Dlatego odpisze na drętwo.
Vega Napisano 20 Grudzień 2010 Napisano 20 Grudzień 2010 1. Materiały słabe. 2. Cień pada inaczej niż cień na liściach (na tle). 3. Model też szału nie robi, ale pisałeś, że chcesz do animacji i nie zwracasz dużej uwagi na model.
Sebazx6r Napisano 20 Grudzień 2010 Autor Napisano 20 Grudzień 2010 (edytowane) Co do materiałów. Zrobiłem zwykle projection w Mudboxie. Dorwałem jakąś żabę nie wyszło mi to zbytnio ;/. Mam zamiar nauczyć się photoshopa do edycji materiałów. Wiem, że model nie jest szalowy mam nadzieje ze każdy następny będzie lepszy. Cień zaraz poprawie. Dzięki za odpowiedź. Acha pytanie. Zauważyłem ,że jak dałem diffusiwe layer to tak jakby bump map zanikł? Zerknalem na cien jaki daje lilia i chyby teraz powinno być w miarę ok? Edytowane 20 Grudzień 2010 przez Sebazx6r
lukanus Napisano 20 Grudzień 2010 Napisano 20 Grudzień 2010 jak patrzysz na swoją prackę, to co sobie o niej myślisz? (nie chodzi mi o model, bo to już wyjaśniłeś). Ogólnie, jakby ktoś zwrócił się do Ciebie z taką pracą o ocenę/ radę, co byś napisał, co byś mu poradził? Co ci sie w niej podoba,a co nie?
Sebazx6r Napisano 20 Grudzień 2010 Autor Napisano 20 Grudzień 2010 Trochę przyciemna tekstury do bani. To wiem na bank ;/. oczy za ciemne wyszły ale hmm... Nie wiem czemu co z ta normal mapa słabo widać po otexturowaniu? Obrazek z tla ledwo znalazłem bagno. Powiem szczerze ze robię na laptopie nie mam dobrego monitora wyświetlam na drugim SAMSUNG (trochę już leciwy). W chwili obecnej wracam do modelowanie (czytaj nauki). Trzaskam twarz. Próbuje ogarnąć odpowiednią topologię. Proszę o wasze uwagi gdyż nie bardzo wiem na co patrzeć. W renderingu to jest w tyle.
mafida Napisano 20 Grudzień 2010 Napisano 20 Grudzień 2010 żaba, jak każdy ssak, ma 5 palców. Mam nadzieje że to był żart:D A sama żaba taka sobie,jak na początki to nie jest żle,następna będzie lepsza:)
Vega Napisano 20 Grudzień 2010 Napisano 20 Grudzień 2010 Ja bym wywalił to tło. Zrobiłbym liście (tzn. wymodelował). Dodał wodę i zrobił porządne tekstury :) Wtedy ładnie wyrenderował.
Sebazx6r Napisano 20 Grudzień 2010 Autor Napisano 20 Grudzień 2010 Acha :D chche :D jeszce sie nie bawilem w taki stuff :). Tzn nie ustawialem materialu wody w photoshopie etc. pomysle o tym :). I postaram się wdrożyć w życie. W chwili obecnej robie kolejna twarz. Mam nadieje ze model wyjdzie ładny dość i zrobi UV dla praktyki.
Gość Chrupek3D Napisano 20 Grudzień 2010 Napisano 20 Grudzień 2010 renderuj go sobie w Ambient Occlusion, bedziesz wiecej widzial.
Sebazx6r Napisano 20 Grudzień 2010 Autor Napisano 20 Grudzień 2010 Te ambien oclusion to z cieniami czy chodzi o to ze bedzie pokrzywiona czy jak? :) Prosze jasniej :D.
Gość Chrupek3D Napisano 20 Grudzień 2010 Napisano 20 Grudzień 2010 wzialem taki pierwszy z brzegu: tylko pamietaj, zeby dac plane z dolu (taki szeroki background)... najprosciej to chyba wrzucic wszystko do layera i tam z rozwijanego menu dac occlusion.
lukanus Napisano 20 Grudzień 2010 Napisano 20 Grudzień 2010 jak chce ci się pociągnąć ta prackę jeszcze, to zrób tak jak ci radzi vega i chrupek, tj. najlepiej dorobić część otoczenia, albo zlimitować GI za pomocą świateł, popracować nad materiałem żaby (żaba jest pokryta śluzem, więc się błyszczy) i koniecznie dodać AO. Dobrych zdjęć, czy to referencji czy do sceny, na licencji creative commons szukaj np. na http://www.compfight.com . @mafida, tak to był żarcik :) ale zdanie samo w sobie jest prawdziwe :) nigdzie nie piszę, że żaba to ssak :) pozdr.
Vega Napisano 20 Grudzień 2010 Napisano 20 Grudzień 2010 (edytowane) Kiedyś ktoś mi polecił to: Niedawno Lucek też komuś to polecił w jakimś temacie :) Więc nadal aktualne :) Edit: Lucku sprawdziłem moje archiwum i mi również polecił to Levus :) Edytowane 20 Grudzień 2010 przez Vega
Lucek Napisano 20 Grudzień 2010 Napisano 20 Grudzień 2010 No przede mną w łańcuszku jest Levus. Ciekawe kto jemu to polecił:p
Sebazx6r Napisano 20 Grudzień 2010 Autor Napisano 20 Grudzień 2010 (edytowane) Dzieki zobacze z ta petla brwi :) chyba wystarczy jak w jednym miejscu cos zmienie i powinna powstac Dzieki za Tipsy. Jeszcze zabiore sie za uszy choc ostatnio robilem to teraz troche mam inna wizje :). Mam fajne refki do tego tak wiec powinienem móc po zrobieniu UV otexturowac. Jutro odbieram książkę od photoshopa będę obczajał :). To jeszcze po wygładzeniu: OKi jeszcze nanioslem jedna poprawke tu juz wszystkie loop'y powinny być: Musze przyznac ze coraz szybciej mi to idzie :). Edytowane 20 Grudzień 2010 przez Sebazx6r Zrobilem Loopa brew kosci policzkowe zalaczam LOW POLU
Lucek Napisano 20 Grudzień 2010 Napisano 20 Grudzień 2010 A żuchwa gdzie? Kształt szyi też nie bardzo. Dużo łatwiej zrobić topologię na gotowym już modelu:)
Sebazx6r Napisano 20 Grudzień 2010 Autor Napisano 20 Grudzień 2010 (edytowane) zuchwa poprawione. Szyja idzie za zza uszu jest idzie mięsień? Moze troche bardziej do srodka ale zaraz juz ide chyba spac :). Jeszcze kilka porpawek i zaznaczone petlę: Edytowane 20 Grudzień 2010 przez Sebazx6r
mafida Napisano 21 Grudzień 2010 Napisano 21 Grudzień 2010 Sebazx6r-za wcześnie wchodzisz w detale,wywal kilka loopów z nosa,wokół oczu,z ust i ze dwa te od nosa przechodzace do podbródka.Jak wywalisz popraw kształty,bo narazie jest trochę mutant.Poprawianie na takiej gęstej siatce to meczarnia,lepiej sobie ułatwiać:) Nie wiem czy w maya masz coś w stylu "Tweak" z XSI czy "Shift" z maxa,ale jak jest to tym bym sie pobawił,łatwiej niż ciągać po jednym vertexie. @mafida, tak to był żarcik :) ale zdanie samo w sobie jest prawdziwe :) nigdzie nie piszę, że żaba to ssak :) pozdr. Nie do końca prawdziwe,maja 4 palce na przednich łapkach,piaty jest zredukowany i nie widac:P Pozdro:)
Sebazx6r Napisano 21 Grudzień 2010 Autor Napisano 21 Grudzień 2010 (edytowane) Nie wiem czy w maya masz coś w stylu "Tweak" z XSI czy "Shift" z maxa,ale jak jest to tym bym sie pobawił,łatwiej niż ciągać po jednym vertexie.Jest soft selection i opcja sculp jak w mudboxie. Zobacze z tymi petlami. Znalazlem taki watek naprawilem troche usta i nos szyje tez wydaje mi sie ze poprawiłem trochę prosze o uwagi. Zabrał bym się za Unvrap... http://www.secondpicture.com/tutorials/3d/completing_the_3d_model_of_the_face_in_3ds_max.html :( Maya porobila mi dziury w siatce tak wiec musze jeszcze raz porpawiac ;/. Dobra coś tam poprawiłem. Zrobilem Uwrapa troche sie rozciaga na brodzie: Dorwalem jakas teksturke i dolozylem normal mape z Muboxa by zobaczczy jak wyjdzie: Bede , ,usial jeszce popracowac na skora. Kiedys widzialem tutka no i oczy uszy a tak w sumie wyglada w miare ok. Wiem nos nie wygalda :D Pytanko... co robic z teksturą na łączeniach?? Edytowane 21 Grudzień 2010 przez Sebazx6r
mafida Napisano 21 Grudzień 2010 Napisano 21 Grudzień 2010 Lepiej,ale jeszcze dużo mozna poprawić.Siata jest ok,teraz patrz na refki i rób korekcje,warto popatrzeć czasem pod innym kątem,od dołu na twarz,od góry po skosie i sprawdzać bryłe.W widoku z przodu i z boku może się zgadzać a i tak nie będzie jeszcze dobrze.Znajdż gdzieś fotki twarzy pod różnymi kątami i przeanalizuj jak sie układają krzywizny ust,kości policzkowych,łuków brwiowych. Jak masz sculpt w maya to będzie łatwiej użyj move,relaxu itp. na modeliku i poprawiaj,poprawiaj...:) Edit:Skórę i texturki to bym sobie darował jeszcze,najpierw popraw model:D
Sebazx6r Napisano 21 Grudzień 2010 Autor Napisano 21 Grudzień 2010 Chciałbym obczaić jak się robi shader skory tak by się miejscami błyszczała. pewnie liered shader będzie. Ucho gdzieś mam zaimportuje i wlepię. Ucho oczy gdzieś mam nurbowskie. Na następnym modelu możne dalej będę umiejętności. Tearz wezme chyba sie chwilowo za nauke photoshopa bo dorwalem ksiazke taka odskocznia. Mozliwe ze jednak zmienie zdanie. Mam zapisana wersje bez podbicia siatki i tekstur na pewno to potwikuje.
lukanus Napisano 21 Grudzień 2010 Napisano 21 Grudzień 2010 tu masz jak się robi skórę w mayce: http://www.thegnomonworkshop.com/store/category/167/Free-Maya-Tutorials musisz się tylko zarejestrować.
Sebazx6r Napisano 21 Grudzień 2010 Autor Napisano 21 Grudzień 2010 Dzięki wielkie. A tak jeszcze bo nie bardzo mi się podoba nos ;/.... Ten co zrobiłem. Jakies rady? czy na wiekszej ilosci poly po smooth to robic juz?
mafida Napisano 21 Grudzień 2010 Napisano 21 Grudzień 2010 W mudboxie sobie popraw ten nos skoro i tak juz tam wrzuciłeś:D Tylko nos ci sie nie podoba?;)
Sebazx6r Napisano 21 Grudzień 2010 Autor Napisano 21 Grudzień 2010 (edytowane) Usta :D troche :D. Modelowanie zająłem sie niedawno nie praktywolem rysowania tak wiec slabo u mnie z wychwytywaniem bledow ;/. A skulp jest tez w Maya. Otwory nosowe... Dodalem uszy ktore wczesniej dodałem. Edytowane 21 Grudzień 2010 przez Sebazx6r dodane foto
Gość Chrupek3D Napisano 21 Grudzień 2010 Napisano 21 Grudzień 2010 (edytowane) Mafida mial na mysli Tweak... czyli prawy klawisz na obiekcie i "multi". Tylko musisz w preferencjach wejsc w Selection i zaznaczyc Click Drag Select... wtedy mozesz ruszac vertexami, facesami i wszystkim innym ;) pewnie to wiesz... jak dwuklikniesz na ikonke "move tool" z lewej strony, po prawej otworzy Ci sie menu i mozesz zaznaczyc pozyteczna opcje "reflection"... zwlaszcza dla symetrycznej twarzy ;) Edytowane 21 Grudzień 2010 przez Chrupek3D
Sebazx6r Napisano 21 Grudzień 2010 Autor Napisano 21 Grudzień 2010 (edytowane) Ta opcja nie zawsze dziala szczegolnie jak twarz robiona byla poprzez mirror lub usuwane byly plaszczyzny. Zacząłem tors. Od razu z robiłem UV. Wygladzilem w Maya robiac smooth mesh na 1 poziomie. Wyslalem do Mudboxa troche sie pobawilem ale laptop mi umiera ;/ jak za duzo detali jest ;/ w mudboxie. Jakos sie da wyselekcjonowac obszar do rysowani ale juz nie mialem sily (rece nie dokonczone dlonie). Zaraz zerkne jescze na low poly. http://www.youtube.com/watch?v=Fq4YJNyWMdo Po dodaniu IK handles cos mi szaleje ;/ wiec olalem domyslam sie ze to win Pole Vector ;/. Tak wiec wyrzucilem IK i został tylko w kregoslupie. Reszta FK. Edytowane 23 Grudzień 2010 przez Sebazx6r
Sebazx6r Napisano 23 Grudzień 2010 Autor Napisano 23 Grudzień 2010 Moze nei za cudownie ale na ten model to juz starczy nastepny bedzie lepszy... Jeszcze 3 miesiące temu siadajac do Maya a raczej pierwszo do Mudboxa nie przypuszczałem ze coś takiego :D zrobię hehe. Progres jest. Następna praca będzie lepsza bo tu jest kilka niedoróbek.
mafida Napisano 23 Grudzień 2010 Napisano 23 Grudzień 2010 Nie jest za cudownie,ale nastepny bedzie lepszy;) Jak ci się mudbox wykańcza laptopa to spróbuj zbrusha,nie bazuje na karcie graficznej więc powinien lepiej działać. Pozdro:)
Sebazx6r Napisano 23 Grudzień 2010 Autor Napisano 23 Grudzień 2010 Ja mam w lapku Geforce 8800 GTS 4GB. Bardziej chyba o ram chodzi :D. Moze przejde z Visty na 7 x64. Mudbox w pewnym momencie krzyczy ze brak pamięci RAM. Moze kupie kompa po swietach.
Gość Chrupek3D Napisano 23 Grudzień 2010 Napisano 23 Grudzień 2010 Zbrush zeczywiscie chodzi chyba najlepiej. Z Visty jak najbardziej uciekaj. Na Macu tez niezle ZBrush chodzi, a jak wiadomo Maki moga byc teraz wszedzie ;) a propo pracy, ta szachownica jest po to, aby byla rownej wielkosci na calym obiekcie :-) Przyjzyj sie video tutkom programu UVLayout: http://www.uvlayout.com/index.php?option=com_wrapper&Itemid=97
Sebazx6r Napisano 23 Grudzień 2010 Autor Napisano 23 Grudzień 2010 Nogi i rece sa oddzielnie UV nie stanowi calosci moglbym je troche powiekszyc. Kwadraty sie nie rozjezdzaly. Mysle uciac go do torsu, zrobic spodnie, pasek ja ko oddzielne elementy. Rece jeszcze porawic. Jeszcze pomysle bo wczoraj poszedlem spac po 4.
Szymon_176 Napisano 23 Grudzień 2010 Napisano 23 Grudzień 2010 Mudbox zżera RAM z karty graficznej dlatego Ci się wywala, ZB działa na RAM'ie zwykłym tylko w zakładce Preference-Mem, musisz dać mu większy przydział pamięci tylko jak masz 4 GB to daj mu mniej - 2-3 GB zależy ile Ci system i inne programy zżerają:)
Sebazx6r Napisano 23 Grudzień 2010 Autor Napisano 23 Grudzień 2010 (edytowane) Acha ale Zbrusha jak odpaliłem to troche się przestraszyłem ;/. hehe Postanowiłem troche poprawić model. Zrobię oddzielnie spodnie i buty porpawie dłonie troche. Edytowane 23 Grudzień 2010 przez Sebazx6r
mafida Napisano 23 Grudzień 2010 Napisano 23 Grudzień 2010 Bez przesady, 4GB i 8800 jest więcej niz wystarczajace żeby pracować na takim modelu w mudboxie.Przeginasz jak każdy na początku:),nie potrzebujesz 10milionów poly żeby zrobić taką postać.Jak chcesz poprawiac to głowe popraw :) Co do visty,to ja mam viste64 już kupe czasu i nie narzekam:D
Sebazx6r Napisano 23 Grudzień 2010 Autor Napisano 23 Grudzień 2010 (edytowane) Tez ma x64 wersje i wydaje mi sie ze wina może lezy po innej stronie ;/... Swego czasu miałem problem z uruchamianiem sie kompa, ale ostatnio bylo ok ;/ hmm. Zawieszał się przy inicjalizacji myszki. Procek mam dosc wolny :D 2.2 T7500. Jakby nie patrzec wersje Mobile zawsze sa wolniejsze. A racja :D 10 milinow tylko ze na lewelu 4 mialem 2.500.000 i na 5 już 10.000.000. Wtedy zaczyna nie wyrabiac. Ostatnio ogladalem filmik, że całą postać da się zrobic w Zbrushu i potem retopology by zrobic low poly. Bawił się ktoś w to? Troche się jeszcze pobawiłem ale chyba jeszce mudboxem sie pobawie na tym poprzednim modelu. Aaa wlasnie czailem i okazalo wlasnie ze 10.000.000 :) tak jak pisales i szaleje. Chyba wina grafiki co ma 512MB. Ram i procesor nie wykorzystuje w pelni ;/.... Sterowniki jeszcze nowsze sciagne a narazie tak jak pisales schodzelewel nizej do 2,5 mil Aut OFF video memory czyli miales racje. Ale ja potem pamietam ze tylko podbilem i juz nie dalem rady robic bo cielo niemilosiernie... Edytowane 23 Grudzień 2010 przez Sebazx6r
Gość Chrupek3D Napisano 23 Grudzień 2010 Napisano 23 Grudzień 2010 ZBrushem to chyba wszyscy sie tu bawia ;) Do retopo uzywaja 3dCoat lub Topogun... lub Blendera ;) Pijesz za duzo kawy, skup sie na jednym zagadnieniu jak Ci Mafida podpowiada i malymi kroczkami do przodu... dobra, juz sie nie wymadrzam w tym watku ;)
Sebazx6r Napisano 23 Grudzień 2010 Autor Napisano 23 Grudzień 2010 (edytowane) No na razie nad polymodelingiem sie bawie. Mudboxa uzywam raczej do normal map i textur troche bo jeszcze nie obczailem Photoshopa ;/. Teraz staram sie robic modele. Poprobuje kilka organicznych a potem moze modelowanie wnetrza ;/... Szkoda ze za mlodu sie za to nie zabralem :/. Tu juz do Maya Normal Map. Qrcza FBXem to wszystko mozna wyeksportowac i nie bawic sie potem w Hypershadzie. Narazie jednak dodaje materialy w Maya Pijesz za dużo kawy, skup się na jednym zagadnieniu jak Ci Mafida podpowiada i małymi kroczkami do przodu... dobra, już się nie wymądrzam w tym wątku ;) Nie pije kawy :D heh choć by się przydałoby się bo po nocą siedzę ostatnio. Nie no bawiłem się mudboxem. Jak Mafida napisał, żebym cos poprawil to staralem sie to zrobic. troche w mudbxie teraz przeoralem ta siatke i wyeksportowalem. zauwazylem ze eksportuja fbx wszystko juz moze byc podpiete i wygladzenie pozostaje. OBJ znika wygladzenie ... Z tylu FBX z przodu OBJ improt. ten drugi bez turbo smooth tylko po wczesniejszym smooth przed wyeksportowaniem do Mudboxa.Oba pliki zaimprotwane z Mudboxa. Siatka lezy tak samo ale jest wygladzenie jak sie patrzy na powierzchnie. Takie to dziwy. Oczywiscie material do OBJ trzeba bylo zaimportowac reczenie a tu w pakiecie. Jeszcze displacment map mi nie wychodzi z mudboxa ;/. Moze zaimprotuje Hipoly mesh wrzuce do maya i tam sproboje przerzucic atrybuty. Chyba jednak mi sie komp ze... Wykonalem displacement map. Proces w Maya. Wyeksportowalem 2.5000.000 poligonalna postac do Maya i zrobilem tranasfer na postac 9000-10.000 poli. EFEKTY ponizej. Nie robilem turbosmooth bo wtedz gubi detale. Displacement map wzgladza ladnie siatke. Pozdrawiam i robie przerwe. Kilku dniow teray czeka mnie nudna Statistica i labview. Znalazlem tutka a wlasciwie watek o petlach na anglo jezycznym forum: http://www.subdivisionmodeling.com/forums/showthread.php?t=907&page=2 Jeszcze jeden tutek a wlasciwie worklow: Nastepny nos bedzie lepszy :). Edytowane 25 Grudzień 2010 przez Sebazx6r Poprawilem troche w mudboxie. Zalacza zrzuty. Wykonane DISPLACEMENT MAP przez traner atrybutów w Maya. Pierwsza próba
Sebazx6r Napisano 26 Grudzień 2010 Autor Napisano 26 Grudzień 2010 (edytowane) Kolejne doswiadczenie na podstawie: Siatka na petli szczekowej zostala juz poprawiona i nie wyglada jak na zdjeciu powyzej. Zapodaje smooth. Mudbox (juz powoli texture robie przez projectiona. przesiadlem sie na Mudboxa 2011 spowrotem chwilowo). http://www.youtube.com/watch?v=0YpXrWb5SfE Tu juz w Maya: I ze oczami ale te oczy to są słaaaaaabe :p... Zabiore sie za nastepna glowe zobacze jak wyjdzie by wprway nabrac a potem znowu tors dlonie chyba bede probowal oddzielnie modelowac... Jeszcze ze dwie glowy poleca do nabrania skilla. Potem chyba jeszcze jedno podejscie do torsu. mysle zamodelowac cos brzydkiego Moze jakiegos grubasa. Moze dokonczena podstawie tej glowy. Jeszcze ja poprawiając. Nastepnie jakieś rzeczy martwe meble samochod moze jakas wizualizacja by pobawic sie teksturami. Prosze o komentarze. Nie mam dobrego monitora wiec dokladnie nie wiem jak to wyglada. Nie wiem tez czemu przy nakladaniu mapy diffuse momentami cos sie robi przezroczysty ten material. Eksporrt low poly z mapami z mudboxa w fbx zachowuje sie za to ok. tak czy siak mysl jest taka by popraktykowac modelowanie. Edytowane 27 Grudzień 2010 przez Sebazx6r Skonczylem pozostaly twiki ... Unvrap potem...
Sebazx6r Napisano 27 Grudzień 2010 Autor Napisano 27 Grudzień 2010 (edytowane) Zacząłem dokładać ciało do głowy. Może jakieś sugestie odnosnie proporcji. Kształt nóg zmienie i rąk bardzie chodzi mi o długośc. Wogóle co o tym sądzicie. Pomyślałem żeby zrobic grubasa :D: Modelowanie zakonczone. Podepne szkielet sprawdze cz dobrze sie deformuje ;/... Jeszcze po paru min sculpu w Maya wersja chuda: Edytowane 27 Grudzień 2010 przez Sebazx6r progess...
mafida Napisano 27 Grudzień 2010 Napisano 27 Grudzień 2010 Głowa wyglądała w miarę, zanim ją w mudboxie zepsułeś.Sculpt nie polega na naweleniu subdividów i glutów,trzeba z głową robić:).Ciało nieanatomiczne,niepotrzebnie kombinujesz z tymi loopami na dupie,na łokciach,zrób prosta siate i będzie lepiej.Kolana fatalnie totalnie:) Ogólnie nie przejmuj się,rób następnego,obejrzyj jakis dobry tutorial o sculptowaniu jak chcesz w mudzie orać. Pozdro:)
Sebazx6r Napisano 28 Grudzień 2010 Autor Napisano 28 Grudzień 2010 (edytowane) No ale ładnie się deformuje. A ha w nudzie dodałem tylko kirka rys twarzy i wsio ;/. Tak tylko chciałem go postarzeć :P. Przy okazji pobawiłem się projection tool do textur A duzo sub nie dalem :P no moze dale na 4 level ale juz nie chcialo mi sie. Musze dorwać knige do anatomii :D. Ludzie w autobusach pzred mną uciekają. W sumie nie dziwie sie patrzac na to ze jakis dziwak sie na nich gapi ;p lol . P.S. Te pętle to są potrzebne Do RIGa wtedy lepiej się odkształca ;/. Fajne masz prace skonczyles jakas szkole plastyczna? Bo ja to ogolnie :D w tym to noga jestem i dopiero sie ucze . A taki grubasek nino coz :P. acha nie czaje z ta anatomia tylu dziwakow juz widzialem na tym swiece :P. Jutro podejde do nich i powiem ze sa nieanatomiczni :D hehe. Chyba zabiore sie za kreskowkowe postacie. ktos mi podpowidzial zebym zaczal cos kreslic czy cos .... dla lepszego rozeznania. Dołączam RIG (bez rewelacje sam szkielet i FK): http://www.youtube.com/watch?v=e4US0W_dqUs I wlasnie po to mi sa te loopy potrzebne :). Edytowane 28 Grudzień 2010 przez Sebazx6r
mafida Napisano 28 Grudzień 2010 Napisano 28 Grudzień 2010 (edytowane) Loopy na dupie i łokciach do riga?Może... Tu sobie poczytaj,dobry tutorial o modelowaniu człowieka,od prostej bryły w 1 części do sculptu w mudboxie na końcu.Siatkę też możesz podpatrzyć,autor twierdzi że jest dobra do animacji;).W dodatku w maya modeluje: http://area.autodesk.com/tutorials/chapter_1_a_character_tutorial http://area.autodesk.com/tutorials/chapter_2_building_a_cage http://area.autodesk.com/tutorials/chapter_3_body_and_head_merging_pre_uvs_and_further_detailing http://area.autodesk.com/tutorials/chapter_4_anatomy_overview http://area.autodesk.com/tutorials/chapter_5_modeling_clothes http://area.autodesk.com/tutorials/chapter_6_high_resolution_mesh Trzeba sie zalogować i masz informacji na tydzień do analizowania:) Pozdro:) Ps.Znaczy tak ogólnie to nie jest żle jak na pierwszy model,nawet nieżle:) Edytowane 28 Grudzień 2010 przez mafida
Sebazx6r Napisano 28 Grudzień 2010 Autor Napisano 28 Grudzień 2010 (edytowane) Chyba się na to rejestrowałem :D... chyba. Zobaczę później. W chwili obecnej bardziej niż na scoolpie zależy mi na poznaniu jak najlepszym Maya i potem silnika Mental RAY. Topologia bardzo mnie interesuje. Kupno ksiazki do anatomii jest dobrym pomyslem? Photoshop ale to później. Trochę muszę przystopować bo za dużo nad tym siedzę. Nie chce zosta no lifem :D. P.S tu moje wczesniejsze wypociny: http://www.youtube.com/watch?v=9NwQAhXO8KA Tak wiec to nie pierwszy model hehe. No ale to dopiero 3 miesiace. Wczesniej robilem troche Rihno: Przed maya bawilem sie troche bazowymi meshami w mudboxie ;/: Teraz postanowilem sie skupic na Maya... Edytowane 31 Grudzień 2010 przez Sebazx6r
Smoku Napisano 28 Grudzień 2010 Napisano 28 Grudzień 2010 Topologia bardzo mnie interesuje. Kupno ksiazki do anatomii jest dobrym pomyslem? Topologi się z niej nauczysz, ale na pewno anatomii jak sama nazwa wskazuje. Kupuj:)
mafida Napisano 28 Grudzień 2010 Napisano 28 Grudzień 2010 Topologie możesz podpatrzeć w tym tutorialu co ci dałem linki,akurat o mudboxie to tam jest tylko na końcu i niewiele.W modelach organiki widać że jest lepiej niż było więc ok.Mudboxa zostaw narazie,bo tylko psujesz:D.Albo jak chcesz robic w mudzie to rób,ale nie rób więcej niż jedno subdivide,tak będzie lepiej:).Nie zagęszczaj siatki przy rzeżbieniu,to najwiekszy grzech,wszyscy przez to przechodzą na początku;).Tak samo jak modelujesz w maya,im gęstsza siata tym gorzej,w mudboxie i zbrushu jest tak samo. Jak się uczyć anatomii to ci nie powiem bo sam nie znam:D,książke napewno warto kupić,nie zaszkodzi:)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się