jakimek Posted January 12, 2011 Posted January 12, 2011 Witam, mam pytanie do osób często zajmujących się wizualizacjami budynków, jakim sposobem robicie okna, znam opcje wycinania Proboolean lecz nie lubie jej zbytnio gdyż przy większej ilości okien psuje mi ścianę w taki sposób że po zrenderowaniu jej w niektórych miejscach jest przyciemniona, poszukuje lepszej, szybszej metody do wycinania okien, próbowałem coś opcją z Editable Poly > Inset, jedno okno udało mi się dzięki tej opcji wyextrudować kolejne insety przy kopiowaniu i extrudowaniu nie dawały efektu wycinania. Także zwracam się do wyjadaczy wizualek architektonicznych o pomoc, dziękuję i pozdrawiam.
Tores Posted January 12, 2011 Posted January 12, 2011 Narysuj obrys ściany z otworami okiennymi jako jeden splajn i extruduj lub zrób ścianę z płaskiego plana z otworami i daj mu modyfikator shell.
jakimek Posted January 12, 2011 Author Posted January 12, 2011 A jeżeli już mam bryłę domku zrobioną z opcji AEC Extended > Wall po rzucie z Autocada, to ta opcja też zadziała?
Ajgor Posted January 12, 2011 Posted January 12, 2011 Tniesz sciane poziomo i pionowo na zewnatrz i wewnatrz tak, zeby powstaly prostokaty w miejsu, gdzie ma byc okno, a pozniej Bridge miedzy zewnetrznym a wewnetrznym prostokatem.
jakimek Posted January 13, 2011 Author Posted January 13, 2011 Tak też uczyniłem, dziękuję, zastanawiam się jeszcze czy jest jakaś opcja w 3ds maxie załóżmy np że okno jest nie regularne i trzeba wyciąć dany kształt, czy istnieje opcja jakby takiego nożyka?
cieply Posted January 13, 2011 Posted January 13, 2011 jakimek: ściana z boxa, editable poly, dzielisz na polygony (z jednej i z drugiej strony boxa, masz ten sam podział), zaznaczasz naprzeciwległe polygony, bridge i połączone :)
jakimek Posted January 14, 2011 Author Posted January 14, 2011 Skorzystam z tematu i zapytam da sie poradzić coś na taki " wyprysk" czarrny jaki wyszedl po boolowaniu, nie boolowalem kazdego elementu osobno lecz na początku zatachowalem w jeden i boolean, jest jakiś sposób na to? http://img830.imageshack.us/i/renderd.jpg render http://img257.imageshack.us/i/render2s.jpg perspektywiczny widok
Dynamico Posted January 14, 2011 Posted January 14, 2011 Musisz dobrze poszukać. Często jak wycinasz w ten sposób powstają dodatkowe vertexy i jak gdyby "podwijają fałdkę" plaszczyzny.Spróbuj w takim "dziwnym" rogu przesunąć vertex a okaże się , że pod spodem jest jeszcze jeden. Ja zaznaczam vertex (vertexy) w takim narożniku i stosuję Collapse albo Weld (jeżeli chcę sprawdzić czy faktycznie bylo kilka vertexów jeden na drugim). Wypróbuj . Zawsze możesz skorzystać z przycisku "cofnij" :-)
infected Posted January 14, 2011 Posted January 14, 2011 Przecież jak zaznaczysz vertexy to od razu widzisz ile ich jest w polu SELECTION. Nie musisz nic spawać. Tam jest napisane ile dokładnie ich jest.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now