Boss91 Napisano 4 Luty 2011 Napisano 4 Luty 2011 Witam Idąc śladem innych użytkowników postanowiłem zbierać moje prace w jednym wątki.. Bardzo was proszę o opinie i pomoc. Chciałbym się podszkolić w rzeźbieniu, a sporo wymiataczy zagląda na to forum ;) Na początek pierwsza głowa: animacja głowy: oraz ucho:
tr3buh Napisano 4 Luty 2011 Napisano 4 Luty 2011 ucho bardzo ladne, ale nad twarza trzeba troche popracowac
koovert Napisano 5 Luty 2011 Napisano 5 Luty 2011 Czoło zbyt cofnięte i broda chyba trochę zbyt szpiczasta. Z oczami też coś nie dobrego się dzieje. Jedziesz dalej :)
blinq Napisano 7 Luty 2011 Napisano 7 Luty 2011 Ładnie ładnie. Na ostatnim coś masz nie tak u nasady nosa i z uszami. tr3buh - to jest sculpt. Ciężko chyba pokazać siatkę - chyba, że chodzi Ci o basemesha ;)
tr3buh Napisano 7 Luty 2011 Napisano 7 Luty 2011 troche zaplatalem, chodzilo mi jaka ma topologie ten sculpt, ale basemesh zalatwi sprawe, to jak mozesz to poka
Boss91 Napisano 7 Luty 2011 Autor Napisano 7 Luty 2011 tr3buch: zamieszczam base-mesha.. nie starałem się o zbyt piękny rozkład siatki. bryła może być podręcznikowym przykładem jak nie należy modelować, ale chciałem szybko zacząć sculpt ;)... następne base-meshe już będą porządniejsze. Zagęściłem w miejscach gdzie potrzebne jest dużo poly do szczegółów.
tr3buh Napisano 8 Luty 2011 Napisano 8 Luty 2011 oh, fuck... Drogi kolego, to... jest... chore...:) wywal ten basemesh przez okno, zakop, spal i wybij sobie podobne mroczne pomysly do basemeshowania ;] Basemesh musi posiadac jak najwiecej czworakatnych scianek, zeby ladnie sie zageszczal, wtedy dobrze sie rzezbi i nie powstaja artefakty na powierzchni Po drugie lepiej jak basemesh nie jest za bardzo zageszczony jezeli jest jak u Ciebie prosta bryla, im mniej scianek tym lepiej, reszte robi sie w zbrushu Mozesz wczesniej oczywiscie przygotowac sobie basemesh ktory ma podstawowe ksztalty czlowieczka, ale musi posiadac dobra topologie i CZWOROKATNE scianki!! Niestety twoj przyklad jest idealny jak NIE nalezy robic basemeshow Przejrzyj sobie forum z basemeshami albo poszperaj sobie w sieci zeby zobaczyc jak to robia profesjonalisci Jak pomysle ze mialbym na takim czyms rzezbic, brrrr....
Hatt3r Napisano 8 Luty 2011 Napisano 8 Luty 2011 hyhy :D Baraka wins!, trochę twój basemesh przypomina Voldo z SC ;) ooooko, teraz poważniej :] Nie wiem w jakim sofcie rzeźbisz ale ogólnie, do sculptu wypada tworzyć taki basemesh, który utrzymuję mniej więcej podobną powierzchnie polygonów, dzięki temu na wyższych sbdivach siatka będzie podobnie zagęszczona. Dzięki temu będziesz mógł tworzyć takiej samej jakości detal. Jak masz ćwiczyć tylko sculpt to najlepiej byś wychodził z prostego klocka(boxa), sphery, albo jak wyżej, z takich główek. Trójkąty? hm to w sumie zależy, czasami ich używam w basemeshu (np. dłoń) (wiedząc że kolejnym basem będzie SDiv2), jednak kompletnie nie tak jak wyżej "Baraka" :) Jeżeli stworzysz w basemeshu loopy na usta, oczy,.. to też musisz pamiętać by umiejętnie je rozprowadzić do odpowiedniej formy ukształtowanej topologicznie na pierwszych lvl gęstośći siatki .. ;) inaczej dodana gęometria może wręcz przeszkadzać, jakkolwiek chyba najlepszym rozwiązaniem byłyby proste basemeshe jak wyżej, w końcu to nauka sculptu, a na retopologie przyjdzie czas. pzdr
Boss91 Napisano 11 Luty 2011 Autor Napisano 11 Luty 2011 dzięki wielkie za rady.. zrobiłem retopo i dokończyłem rzeźbić na zretopologizowanej (tak sie pisze? ;) ) siatce.. następne sculpty będą na nowej bazie.. kobitka:
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się