Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć

 

Zrobiłem sobie takie oto perfumki

 

ujecie01jpg.jpg

 

Nie jest do końca takie jakie bym chciał, i jednym z moich problemów jest AA... Używałem VRaya a do AA VraySincFilter z samplami min. 1, max. 8, wydawało mi się, że wystarczy a tu klops - jak widać, schody w jasnych miejscach :( Bardzo bym prosił o pomoc w tej materii oraz o opinie na temat scenki! :)

 

Pozdrawiam

  • Odpowiedzi 21
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Używałem VRaya a do AA VraySincFilter z samplami min. 1, max. 8, wydawało mi się, że wystarczy a tu klops - jak widać, schody w jasnych miejscach :(

Pozdrawiam

 

Em bardzo bym prosił jeszcze czytać moje posty ;) Mam wyłączone SubPixel...

Napisano

Czy to jest oryginalna wielkość renderu? Jak tak to spróbuj zrenderowac dużo (2-3 razy) większe i przeskalować

W AA min samples daj na 2. W antialiasing filter może Mitchell-Netraveli

Clamp output w color mappingu włączone?

SubPixel - stanowczo włączyć.

Napisano

Dzięki za rady, włączam Sub Pixel (ale o ile pamiętam to nie pomogło :( ) Dłuższy render nie do końca wchodzi w grę ale... skalowanie w dół pomaga w czymkolwiek kiedykolwiek? :O

 

Oryginalna rozdziałka to 1280x1000. Clamp również wyłączone. Używacie tych opcji w ogóle czasem? Możecie mi sprecyzować ich działanie, powiedzieć czy i kiedy warto ich używać...?

Napisano

Skalowanie w dół pomaga wydobyć drobne szczegóły które źle wychodzą w mniejszym renderze.

Ja mam przeważnie obie opcje włączone.

Napisano

skalowanie w dół nawet z 3.5 K bardzo pomaga. No i post produkcja na 16/32 bitach - to pomaga przed uniknięciem tych artefaktów na krawędziach.

No i czego wczoraj się dowiedziałem, nie stosować sharpen i unsharpen, chyba, że z trybem mieszania - też pomaga.

Napisano (edytowane)

Sinc produkuje "ostre" obrazki, podobnie jak Catmull-Rom. Otrzymujesz większy detal, czego konsekwencją są różne artefakty w kontrastowych miejscach.

 

Wybierz jakiś bardziej miękki filtr, np Lanczos.

 

Wbrew temu co koledzy piszą powyżej, "Clamp output" powinien być bezwzględnie wyłączony.

Zresztą pozwól ze zacytuje instrukcje do Vray'a:

"Clamp output - if this is on, colors will be clamped after color mapping. In some situations, this may be undesirable (for example, if you wish to antialias hdr parts of the image, too) - in that case, turn clamping off."

Edytowane przez marograf
Napisano

gientekwl - dzięki, będę to miał na uwadze. Zwrócę też uwagę jak się spisuje używanie wyostrzeń, używałem unsharp maski często, jednak w tej scenie nic takiego nie robiłem. Poeksperymentuje. Postpro zawszę robię na 16 bitach z TIFF'a.

 

marograf - dobra, thx, zrobię dziś na noc render z innym filtrem. Jak kolega wyżej pisał, spróbuję Mitchell-Netravali z jakimś lekkim rigiem. Lanczosa nie lubię, on za bardzo mi zmiękcza...

 

Co do Clampa, to nie używam tutaj żadnego HDR, czemu więc miałbym do teraz mieć wyłączonego? Nie wiem kurcze... Potestuję!

 

Dzięki za dotychczasowe rady!!

Napisano (edytowane)

Zrobiłem małą edycje swojego poprzedniego wpisu. Jest tam wyjaśniona idea Clamp outputu.

 

Co do "nie lubienia" Lanczosa. Wybór jest prosty, albo miękki render bez artefaktów albo ostry i problemy na krawędziach. Cuda to tylko u nVidii ;).

Edytowane przez marograf
Napisano
Zrobiłem małą edycje swojego poprzedniego wpisu. Jest tam wyjaśniona idea Clamp outputu.

 

Tak, ja też aby się ustosunkować ;) Dzięki, będę testował...

Napisano

Jak to nie używasz HDR'a? Tam gdzie masz kolor biały, tam wyszedłeś poza zakres tonalny obrazka i tam pojawią sie artefakty o których mowa w definicji "clamp outputa".

 

Ale to nie jego wina tylko zbyt ostrego filtra antyaliasing-owego.

Napisano

A no nie używam w tej scenie... jest tylko delikatne światło enviorment, 2 VRayLight typu plane i po jednym takim za buteleczkami. Czyli główna sugestia to zmienić filtr - tak zrobię!

Napisano

no można by sinc filter, fajna sprawa, mi sie bardzo podoba ale to bedziesz juz musial sprawdzic.. Słyszałem że to wszystko też może byc od nie tej jednostki natężenia światla ale nie jestem pewien..

Napisano

O ja... serio? W sensie, że jeśli zmienię jednostkę, ale natężenie światła będzie identyczne, to efekt na renderze może być różny? Jeśli tak, to jaką jednostkę proponujecie używać?

Napisano

Nie, nie. Jeżeli zmienisz jednostkę światła efekt będzie taki sam. Musisz pracować w odpowiedniej skali ekspozycji kamery. Dopasuj odpowiednią ekspozycję do studia, a potem na gotowej ekspozycji baw się multipilerami światła.

 

Możesz też zrobić odwrotnie, poczytać jak świecą blendy studyjne - jak mocno i w jakich jednostkach, przenosisz to do ust. vray'owych świateł i dopasowujesz ekspozycję kontroli.

Gość szarak3d
Napisano

ja bym jeszcze zmniejszyl poziom napelnienia butelki bo do fula chyba nieleja:)

Napisano

szarak3d - robię z refki, leją :)

 

gientekwl - ok rozumiem, druga metoda jakoś jakby łatwiejsza, poczytam i wtedy rendery będa bardziej poprawne fizycznie. Dzięki za cynk!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności