Godzil Napisano 8 Luty 2011 Napisano 8 Luty 2011 Cześć Zrobiłem sobie takie oto perfumki Nie jest do końca takie jakie bym chciał, i jednym z moich problemów jest AA... Używałem VRaya a do AA VraySincFilter z samplami min. 1, max. 8, wydawało mi się, że wystarczy a tu klops - jak widać, schody w jasnych miejscach :( Bardzo bym prosił o pomoc w tej materii oraz o opinie na temat scenki! :) Pozdrawiam
Camel Napisano 9 Luty 2011 Napisano 9 Luty 2011 bardzo ładne, tylko dlaczego takie schodki ? może spróbuj sinc filter, masz włączone subpixel mapping?
Godzil Napisano 9 Luty 2011 Autor Napisano 9 Luty 2011 Używałem VRaya a do AA VraySincFilter z samplami min. 1, max. 8, wydawało mi się, że wystarczy a tu klops - jak widać, schody w jasnych miejscach :( Pozdrawiam Em bardzo bym prosił jeszcze czytać moje posty ;) Mam wyłączone SubPixel...
t0m3k Napisano 9 Luty 2011 Napisano 9 Luty 2011 Dunuś chyba sugeruje wlaczenie wspomnianej opcji, powinna rozwiazac problem.
pionix Napisano 9 Luty 2011 Napisano 9 Luty 2011 Czy to jest oryginalna wielkość renderu? Jak tak to spróbuj zrenderowac dużo (2-3 razy) większe i przeskalować W AA min samples daj na 2. W antialiasing filter może Mitchell-Netraveli Clamp output w color mappingu włączone? SubPixel - stanowczo włączyć.
Godzil Napisano 9 Luty 2011 Autor Napisano 9 Luty 2011 Dzięki za rady, włączam Sub Pixel (ale o ile pamiętam to nie pomogło :( ) Dłuższy render nie do końca wchodzi w grę ale... skalowanie w dół pomaga w czymkolwiek kiedykolwiek? :O Oryginalna rozdziałka to 1280x1000. Clamp również wyłączone. Używacie tych opcji w ogóle czasem? Możecie mi sprecyzować ich działanie, powiedzieć czy i kiedy warto ich używać...?
pionix Napisano 9 Luty 2011 Napisano 9 Luty 2011 Skalowanie w dół pomaga wydobyć drobne szczegóły które źle wychodzą w mniejszym renderze. Ja mam przeważnie obie opcje włączone.
gientekwl Napisano 9 Luty 2011 Napisano 9 Luty 2011 skalowanie w dół nawet z 3.5 K bardzo pomaga. No i post produkcja na 16/32 bitach - to pomaga przed uniknięciem tych artefaktów na krawędziach. No i czego wczoraj się dowiedziałem, nie stosować sharpen i unsharpen, chyba, że z trybem mieszania - też pomaga.
marograf Napisano 9 Luty 2011 Napisano 9 Luty 2011 (edytowane) Sinc produkuje "ostre" obrazki, podobnie jak Catmull-Rom. Otrzymujesz większy detal, czego konsekwencją są różne artefakty w kontrastowych miejscach. Wybierz jakiś bardziej miękki filtr, np Lanczos. Wbrew temu co koledzy piszą powyżej, "Clamp output" powinien być bezwzględnie wyłączony. Zresztą pozwól ze zacytuje instrukcje do Vray'a: "Clamp output - if this is on, colors will be clamped after color mapping. In some situations, this may be undesirable (for example, if you wish to antialias hdr parts of the image, too) - in that case, turn clamping off." Edytowane 9 Luty 2011 przez marograf
Godzil Napisano 9 Luty 2011 Autor Napisano 9 Luty 2011 gientekwl - dzięki, będę to miał na uwadze. Zwrócę też uwagę jak się spisuje używanie wyostrzeń, używałem unsharp maski często, jednak w tej scenie nic takiego nie robiłem. Poeksperymentuje. Postpro zawszę robię na 16 bitach z TIFF'a. marograf - dobra, thx, zrobię dziś na noc render z innym filtrem. Jak kolega wyżej pisał, spróbuję Mitchell-Netravali z jakimś lekkim rigiem. Lanczosa nie lubię, on za bardzo mi zmiękcza... Co do Clampa, to nie używam tutaj żadnego HDR, czemu więc miałbym do teraz mieć wyłączonego? Nie wiem kurcze... Potestuję! Dzięki za dotychczasowe rady!!
marograf Napisano 9 Luty 2011 Napisano 9 Luty 2011 (edytowane) Zrobiłem małą edycje swojego poprzedniego wpisu. Jest tam wyjaśniona idea Clamp outputu. Co do "nie lubienia" Lanczosa. Wybór jest prosty, albo miękki render bez artefaktów albo ostry i problemy na krawędziach. Cuda to tylko u nVidii ;). Edytowane 9 Luty 2011 przez marograf
Godzil Napisano 9 Luty 2011 Autor Napisano 9 Luty 2011 Zrobiłem małą edycje swojego poprzedniego wpisu. Jest tam wyjaśniona idea Clamp outputu. Tak, ja też aby się ustosunkować ;) Dzięki, będę testował...
marograf Napisano 9 Luty 2011 Napisano 9 Luty 2011 Jak to nie używasz HDR'a? Tam gdzie masz kolor biały, tam wyszedłeś poza zakres tonalny obrazka i tam pojawią sie artefakty o których mowa w definicji "clamp outputa". Ale to nie jego wina tylko zbyt ostrego filtra antyaliasing-owego.
Godzil Napisano 9 Luty 2011 Autor Napisano 9 Luty 2011 A no nie używam w tej scenie... jest tylko delikatne światło enviorment, 2 VRayLight typu plane i po jednym takim za buteleczkami. Czyli główna sugestia to zmienić filtr - tak zrobię!
Camel Napisano 10 Luty 2011 Napisano 10 Luty 2011 no można by sinc filter, fajna sprawa, mi sie bardzo podoba ale to bedziesz juz musial sprawdzic.. Słyszałem że to wszystko też może byc od nie tej jednostki natężenia światla ale nie jestem pewien..
Godzil Napisano 10 Luty 2011 Autor Napisano 10 Luty 2011 O ja... serio? W sensie, że jeśli zmienię jednostkę, ale natężenie światła będzie identyczne, to efekt na renderze może być różny? Jeśli tak, to jaką jednostkę proponujecie używać?
gientekwl Napisano 10 Luty 2011 Napisano 10 Luty 2011 Nie, nie. Jeżeli zmienisz jednostkę światła efekt będzie taki sam. Musisz pracować w odpowiedniej skali ekspozycji kamery. Dopasuj odpowiednią ekspozycję do studia, a potem na gotowej ekspozycji baw się multipilerami światła. Możesz też zrobić odwrotnie, poczytać jak świecą blendy studyjne - jak mocno i w jakich jednostkach, przenosisz to do ust. vray'owych świateł i dopasowujesz ekspozycję kontroli.
Gość szarak3d Napisano 10 Luty 2011 Napisano 10 Luty 2011 ja bym jeszcze zmniejszyl poziom napelnienia butelki bo do fula chyba nieleja:)
gientekwl Napisano 10 Luty 2011 Napisano 10 Luty 2011 test AA taki popołudniowy sub-pixel map: off DMC: 1/16, noise treshold: 0,005 reskalacja dwukrotna.
Godzil Napisano 10 Luty 2011 Autor Napisano 10 Luty 2011 szarak3d - robię z refki, leją :) gientekwl - ok rozumiem, druga metoda jakoś jakby łatwiejsza, poczytam i wtedy rendery będa bardziej poprawne fizycznie. Dzięki za cynk!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się