Napisano 8 Luty 201114 l Cześć Zrobiłem sobie takie oto perfumki Nie jest do końca takie jakie bym chciał, i jednym z moich problemów jest AA... Używałem VRaya a do AA VraySincFilter z samplami min. 1, max. 8, wydawało mi się, że wystarczy a tu klops - jak widać, schody w jasnych miejscach :( Bardzo bym prosił o pomoc w tej materii oraz o opinie na temat scenki! :) Pozdrawiam
Napisano 9 Luty 201114 l bardzo ładne, tylko dlaczego takie schodki ? może spróbuj sinc filter, masz włączone subpixel mapping?
Napisano 9 Luty 201114 l Autor Używałem VRaya a do AA VraySincFilter z samplami min. 1, max. 8, wydawało mi się, że wystarczy a tu klops - jak widać, schody w jasnych miejscach :( Pozdrawiam Em bardzo bym prosił jeszcze czytać moje posty ;) Mam wyłączone SubPixel...
Napisano 9 Luty 201114 l Dunuś chyba sugeruje wlaczenie wspomnianej opcji, powinna rozwiazac problem.
Napisano 9 Luty 201114 l Czy to jest oryginalna wielkość renderu? Jak tak to spróbuj zrenderowac dużo (2-3 razy) większe i przeskalować W AA min samples daj na 2. W antialiasing filter może Mitchell-Netraveli Clamp output w color mappingu włączone? SubPixel - stanowczo włączyć.
Napisano 9 Luty 201114 l Autor Dzięki za rady, włączam Sub Pixel (ale o ile pamiętam to nie pomogło :( ) Dłuższy render nie do końca wchodzi w grę ale... skalowanie w dół pomaga w czymkolwiek kiedykolwiek? :O Oryginalna rozdziałka to 1280x1000. Clamp również wyłączone. Używacie tych opcji w ogóle czasem? Możecie mi sprecyzować ich działanie, powiedzieć czy i kiedy warto ich używać...?
Napisano 9 Luty 201114 l Skalowanie w dół pomaga wydobyć drobne szczegóły które źle wychodzą w mniejszym renderze. Ja mam przeważnie obie opcje włączone.
Napisano 9 Luty 201114 l skalowanie w dół nawet z 3.5 K bardzo pomaga. No i post produkcja na 16/32 bitach - to pomaga przed uniknięciem tych artefaktów na krawędziach. No i czego wczoraj się dowiedziałem, nie stosować sharpen i unsharpen, chyba, że z trybem mieszania - też pomaga.
Napisano 9 Luty 201114 l Sinc produkuje "ostre" obrazki, podobnie jak Catmull-Rom. Otrzymujesz większy detal, czego konsekwencją są różne artefakty w kontrastowych miejscach. Wybierz jakiś bardziej miękki filtr, np Lanczos. Wbrew temu co koledzy piszą powyżej, "Clamp output" powinien być bezwzględnie wyłączony. Zresztą pozwól ze zacytuje instrukcje do Vray'a: "Clamp output - if this is on, colors will be clamped after color mapping. In some situations, this may be undesirable (for example, if you wish to antialias hdr parts of the image, too) - in that case, turn clamping off." Edytowane 9 Luty 201114 l przez marograf
Napisano 9 Luty 201114 l Autor gientekwl - dzięki, będę to miał na uwadze. Zwrócę też uwagę jak się spisuje używanie wyostrzeń, używałem unsharp maski często, jednak w tej scenie nic takiego nie robiłem. Poeksperymentuje. Postpro zawszę robię na 16 bitach z TIFF'a. marograf - dobra, thx, zrobię dziś na noc render z innym filtrem. Jak kolega wyżej pisał, spróbuję Mitchell-Netravali z jakimś lekkim rigiem. Lanczosa nie lubię, on za bardzo mi zmiękcza... Co do Clampa, to nie używam tutaj żadnego HDR, czemu więc miałbym do teraz mieć wyłączonego? Nie wiem kurcze... Potestuję! Dzięki za dotychczasowe rady!!
Napisano 9 Luty 201114 l Zrobiłem małą edycje swojego poprzedniego wpisu. Jest tam wyjaśniona idea Clamp outputu. Co do "nie lubienia" Lanczosa. Wybór jest prosty, albo miękki render bez artefaktów albo ostry i problemy na krawędziach. Cuda to tylko u nVidii ;). Edytowane 9 Luty 201114 l przez marograf
Napisano 9 Luty 201114 l Autor Zrobiłem małą edycje swojego poprzedniego wpisu. Jest tam wyjaśniona idea Clamp outputu. Tak, ja też aby się ustosunkować ;) Dzięki, będę testował...
Napisano 9 Luty 201114 l Jak to nie używasz HDR'a? Tam gdzie masz kolor biały, tam wyszedłeś poza zakres tonalny obrazka i tam pojawią sie artefakty o których mowa w definicji "clamp outputa". Ale to nie jego wina tylko zbyt ostrego filtra antyaliasing-owego.
Napisano 9 Luty 201114 l Autor A no nie używam w tej scenie... jest tylko delikatne światło enviorment, 2 VRayLight typu plane i po jednym takim za buteleczkami. Czyli główna sugestia to zmienić filtr - tak zrobię!
Napisano 10 Luty 201114 l no można by sinc filter, fajna sprawa, mi sie bardzo podoba ale to bedziesz juz musial sprawdzic.. Słyszałem że to wszystko też może byc od nie tej jednostki natężenia światla ale nie jestem pewien..
Napisano 10 Luty 201114 l Autor O ja... serio? W sensie, że jeśli zmienię jednostkę, ale natężenie światła będzie identyczne, to efekt na renderze może być różny? Jeśli tak, to jaką jednostkę proponujecie używać?
Napisano 10 Luty 201114 l Nie, nie. Jeżeli zmienisz jednostkę światła efekt będzie taki sam. Musisz pracować w odpowiedniej skali ekspozycji kamery. Dopasuj odpowiednią ekspozycję do studia, a potem na gotowej ekspozycji baw się multipilerami światła. Możesz też zrobić odwrotnie, poczytać jak świecą blendy studyjne - jak mocno i w jakich jednostkach, przenosisz to do ust. vray'owych świateł i dopasowujesz ekspozycję kontroli.
Napisano 10 Luty 201114 l ja bym jeszcze zmniejszyl poziom napelnienia butelki bo do fula chyba nieleja:)
Napisano 10 Luty 201114 l test AA taki popołudniowy sub-pixel map: off DMC: 1/16, noise treshold: 0,005 reskalacja dwukrotna.
Napisano 10 Luty 201114 l Autor szarak3d - robię z refki, leją :) gientekwl - ok rozumiem, druga metoda jakoś jakby łatwiejsza, poczytam i wtedy rendery będa bardziej poprawne fizycznie. Dzięki za cynk!
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto