Jump to content

Zmiana polygonów w trakcie pracy


Zernat

Recommended Posts

Witam, jest to mój pierwszy post na tym forum a więc wszystkich witam ... witajcie :)

 

Dobra, do rzeczy. Używam programy 3ds Max 2011. Jako moją pierwszą pracę po zwykłej zabawie w programie postanowiłem zrobić smoka. Zrobiłem sześcian i ustawiłem polygony 3:3:3. Kiedy zrobiłem prostą jamę ustną chciałem ją dokładniej wymodelować z pomocą większej ilości polygonów. Jednak gdy zacząłem zmieniać ilość w/w zaczęła mi się zmieniać cała bryła. Czy mogę jakoś zwiększyśc iloś polygonów podczas edycji ? Czy może jak inaczej mogę to dokładniej wymodelować ?

 

No i na razie jadę na 30 dniowym trialu 3ds Max'a 2011. Czy mogę go gdzieś kupić taniej niż na oficjalnej stronie za 3500 $ ? No i czy wersje 2009 i 2011 bardzo się różnią ? I czy wersję 2009 da się kupić taniej niż za 500 zł na allegro ?

 

Na mojej pracy widać jednak (na gałkach ocznych) widać krawędzie, czy da się jakoś zwiększyć AA. Chodzi mi o wygładzanie krawędzi.

 

PS. Poniżej prezentuję moją pierwszą poważną pracę. Jest to prototyp smoka, w przyszłości dodam skrzydła, ogon, nogi itp. Myślicie że mam talent jak na pierwszy raz ? xDD

 

http://i54.tinypic.com/e9x3dv.png

 

 

Z góry dziękuję za pomoc.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 23
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Dzięki ale ten Turbosmooth nie działa, albo działa tylko nie na to co ja chcę osiągnąć. Jak mam ten sześcian to chciałbym aby jego krawędzie jakoś się ładnie zaokrągliły, żeby to przypominało tułów. Da się tak ?

 

I mam jeszcze pytanie, jak inni zaawansowani ludzie tworzą powiedzmy ... psa? To składają go z tych figur które się tworzą automatycznie i później za pomocą polygonów edytują te figury i je "zlepiają ze sobą" ?

 

No i sprawdziłem to zmieniane polygonów. Ustalam polygony 3:3:3 edytuję sześcian. Gdy później zmieniam ilość polygonów to zmienia się cała bryła, gdy używam funkcji cut (wytnij z angielskiego, tak ?) to figura wraca do poprzedniego stanu, czyli zwykłego sześcianu.

 

Domyślam się że zadaję kretyńskie pytania ale będę bardzo wdzięczny jakby ktoś chciały mi pomóc.

Link to comment
Share on other sites

Hym, no zadajesz troche kretynskie pytania :)

A raczej po twoich pytaniach widac ze nie przerobiles ani jednego tutoriala o modelowaniu, ani nie zajrzales do manuala programu.

Jesli tak bardzo ci sie nie chce, to wpisz chociaz w youtube "3d polygon modelling" albo "3d modelling tutorial" i zobacz sobie jak ludzie pracują

- tu masz przyklad, soft to chyba Maya a nie Max, ale polymodeling wszedzie jest taki sam, narzedzia sie tylko troche roznią, a od tego to juz manual programu jak juz wspomnialem
Link to comment
Share on other sites

Macie rację przepraszam was, chciałem dostać po prostu odpowiedź na te moje dwa pytania, ale lepiej jak po prostu pooglądam poradniki.

 

Ale czy jednak mógłby mi ktoś powiedzieć czy ta promocja na darmowe 3 lata dotyczy uczniów Gimnazjum bądź dorosłych osób które robią 2 studia ?

Link to comment
Share on other sites

Znaczy bo sprawa jest taka. Mam ciocie która ma 30 - 35 lat, ma ona chyba tytuł magistra już i jest po studiach, pracuje w szkole. Jednak postanowiła zrobić jakiś tam dodatkowy kierunek czy tytuł ... szczegółów nie znam ale chodzi chyba na jakieś studia wieczorowe czy tam zaoczne, czy coś takiego się liczy ?

 

I gdyby ta opcja nie wypaliła to czy mogę gdzieś kupić 3ds'a 2011 ale nie ze strony oficjalnej za 3500$ ? I czym się różnią wersje 2009 i 2011 ? I czy dostanę gdzieś wersję 2009 taniej niż na Allegro ?

 

Edit:

 

Czy z tą wersją jest wszystko w porządku ? Jak na cenę rynkową jest ona chyba bardzo, bardzo niska ?

 

http://cgi.ebay.pl/Autodesk-3DS-Max-2011-/260742209048?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3cb5725e18

Link to comment
Share on other sites

Zadna wersja maxa ktora nie jest od autoryzowanego dealera na 99% jest nielegalna. Wiec te super tanie wersje z ebaya czy allegro są tak samo legalne jak piraty.

Ten link do ebaya pisze ze jest wersja studencką, wiec cena pi-razy-drzwi sie zgadza, ale cholera wie :)

Link to comment
Share on other sites

Aha ;

 

Wpadłem na inny "genialny" pomysł, czy mogę sobie jakoś ułatwić pracę za pomocą iPod'a Touch 4g ? Jak obserwowałem pracę profesjonalnych grafików 3d którzy pracują na przykład w DreamWork'sie to widziałem że oni używali tableta i myszki. Znalazłem w AppStorze aplikację "MAXkeys" ale ona po prostu robi skróty żeby za dużo nie klikać, a ja bym chciał na przykład żebym za pomocą iPod'a mógł sterować powiedźmy kamerą. Da się tak może ?

Link to comment
Share on other sites

Co do sterowania i-podem to pewnie się da , ale po co?

 

Jeżeli chodzi o wersje studenckie to może ją pobrać i zarejestrować każdy kto ma adres e-mail w domenie @xxxxx.edu.pl (np. [email protected]) , a taki adres w tej chwili może prawdopodobnie na uczelni otrzymać każdy student. Ten adres upoważnia do założenia konta w autodesk i pobierania oraz używania niekomercyjnego bardzo wielu ich programów.

Link to comment
Share on other sites

Jest to jednak licencja na niekomercyjne używanie. Ale programy są 100% funkcjonalne (tylko wszystkie CAD-owskie do wydruku dodają napis o wersji edukacyjnej).

A czy to proste czy nie? Taki e-mail może mieć tylko student albo pracownik uczelni. Żeby nie było za prosto to Autodesk chyba jednak jakoś to weryfikuje więc adres @27gimnazjum.edu.pl raczej nie przejdzie :-)

Link to comment
Share on other sites

Myślę, że zanim NASK zarejestruje Tobie taką domenę to poprosi o uzasadnienie nazwy - a może nie? Sam serwer - jak to mówisz - "do stawiania adresów mejlowych" nie wystarczy. A poza tym wspominałem, że Autodesk jednak prawdopodobnie weryfikuje zakładane konta.

Link to comment
Share on other sites

Chyba tak. Obejrzałem tutki i na razie rozwiałem wiele moich niepewności. Jednakże na trzy pytania nie potrafię znaleźć odpowiedzi.

 

1. Na jednym tutku widziałem jak gościu dodawał sobie vertexy (te kropki) gdzie chce, po prostu coś klikając, jednak nie opisał dokładnie jak to zrobił. Mógłby mi ktoś powiedzieć jak coś takiego zrobić ?

2. Jak rozdzielić jeden model na dwa ? Wygoglowałem że trzeba użyć funkcji detache czy jakoś tak, jednak nie potrafię jej użyć. Wybieram model, klikam na detache i jak klikam znów to się wszystko odznacza i anuluje ... jak jej się u żywa ? Próbowałem też funkcją cut, ale gdy przeciągam tą linkę to też się nic nie dzieje i nie da się jej ładnie przeciągnąć od początku do końca modelu ;/

3. Oglądałem tutorial jak najprościej zrobić animacje. Opisywali tam funkcję AutoKey. Jednak gdy ją włączam i ustawiam powiedźmy na klatkę 30 i ruszam kulką w większej kulce (ma imitować oko które się rozgląda) to pasek z klatkami zaczyna się bardzo ciąć, i kulka prawie się nie porusza mimo że robiłem nią bardzo duże wychylenia. Również gdy odtwarzam klatki zamiast ładnie przeskakiwać w animacji to przeskakują 1-17-29 itp. chodzi to bardzo topornie. Czy animacje nie wychodzą dlatego że mam za słaby komputer ?

 

I pytanie bonusowe xD

 

Mój komputer to:

Procesor 1.60 GHz

1 GB RAM'u

Karta Graficzna Ati Radeon X1950 PR0 512 MB

 

Czy na takim komputerze będę mógł coś zdziałać w przyszłości ? (chodzi mi o jakieś bardziej zaawansowane modele od tego przedstawionego na początku tematu ^^)

 

I wiem że przez moją płytę główną jedyne drogi rozwoju to zmiana procka na 2.2 GHz i RAM'u na max 3 GB. Co najlepiej zmieniać i w jakiej kolejności ? Czy zmiana procka na ten 2.2 da jakieś zauważalne różnice ? To samo 1 GB RAM'u na 2 ?

Link to comment
Share on other sites

Rozumiem, dzięki. Jednak mam 3 pytanka na które nie znalazłem pełnej odpowiedzi w Google.

 

1. Widziałem na jednyk tutki jak gościu dodawał sobie Vertexy gdzie chciał poprzez klikanie, jak on to robił ?

 

2. Oglądałem tutka o robieniu animacji w "AutoKey". Jednak gdy ustawiłem frame na 30, ruszyłem kulką i dałem play to kulka prawie nic się nie poruszyła (wychylenia były bardzo małe choć widoczne). I wszystko zaczęło chodzić bardzo topornie, czy możliwe jest że to nei działa ponieważ mam zbyt słąbego kompa ? Jednak kulka rusza się normalnie poprzez "Edit Curve coś tam".

 

3. I jak mogę podzielić jeden model na dwa ? Na google znalazłem że trzeba użyć funcki "detach" czy jakoś tak, jednak gdy wybieram model i klikam na ten przycisk to nie wiem za bardzo co dalej ;/ Próbowałem też funkcji cut ale tam nawet nie da się przeprowadzić tej linki przez cały model. Jak mogą przeciąć taki model ?

 

I pytanko bonusowe ^^

 

Czy na moim komputerze będzie się dało zdziałać coś bardziej skomplikowanego od tego modelu w pierwszym poście ?

 

Procek 1.60 Ghz

1 GB RAM'u

Karta Ati RAdeon X1950 pr0 512 MB

 

Przez moją płytę główną mogę zmienić jedynie procek na 2.2 GHz i RAM na 3 GB. Czy zmiana na taki sprzęt zrobi widoczną różnicę ? I co się najbardziej liczy podczas projektowania modeli i animacji ? Procek, karta czy RAM ?

 

Z góry dziękuję.

 

 

 

 

 

 

 

 

@UP: Przepraszam, ale za pierwszym razem jak wysyłałem posta to strona się nie mogłą załadować a więc napisałem posta od nowa :P

Edited by Zernat
Link to comment
Share on other sites

Ad1 Alt+C

Ad2 Na zwykłą kulkę powinno styknąć spróbuj z większymi odległościami kulki :D tylko po co się bierzesz za animację jeśli nie znasz podstaw modelowania .

Ad3 Zrobił Ci z części obiektu nowy obiekt czyli mussz wejść do trybu obiektu a nie edycji ...Nie rozumiem co chcesz powiedzieć powiedzieć "jak mogę podzielić jeden model na dwa ? "...obiekty ,dwie części,grupy ?

Bonusowo odnoście hardwar-u jest specjalny dział

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy