adek Posted March 2, 2011 Share Posted March 2, 2011 Firma Unity Tecnologies udostępniła już oficjalnie popularny silnik gier UNITY dla platformy mobilnej Google - Android'a. Silnik UNITY jest już tym samym dostępny na wszystkie możliwe platformy: wersja przeglądarkowa, iOS, Android, wersja standalone dla Windows oraz Mac, konsole XBox 360 oraz Playstation 3. Pełna treść wiadomości znajduje się na stronie głównej serwisu pod adresem: http://www.max3d.pl/news.php?id=1654 Link to comment Share on other sites More sharing options...
_michal Posted March 2, 2011 Share Posted March 2, 2011 I super. Jeszcze w zapowiedzi jest możliwość eksportowania projektu do Flasha. Link to comment Share on other sites More sharing options...
arev Posted March 2, 2011 Share Posted March 2, 2011 Do szczęścia brakuje tylko eksportu do Windows Phone 7. Koderzy w firmie nieźle się napocili robiąc port z iOSa na WP7. Ale i bez tego Unity wymiata, a z każdą nową edycją dodają naprawdę konkretne narzędzia (occlusion culling, beast, tree generator, etc.) Link to comment Share on other sites More sharing options...
_michal Posted March 2, 2011 Share Posted March 2, 2011 To prawda, WP7 by się przydało. Link to comment Share on other sites More sharing options...
olaf Posted March 2, 2011 Share Posted March 2, 2011 jak zrobia eksport f flasha to moze sie okazać drugorzędne, beda tylko skupiac się na ficzersach. Swoja drgą dzięki eksportowi do flasha sa becni na iOS i innych platformach jako jedyni pewnie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
comander_barnik Posted March 2, 2011 Share Posted March 2, 2011 na badę też z pewnością przyjdzie kolej, jeśli 2.0 okaże się już w pełni wartościowym systemem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wenus525 Posted March 3, 2011 Share Posted March 3, 2011 Zaraz, ale na WP7 nie można pisać natywnych programów. MS zapowiedział, że tylko parę usług będzie działać natywnie (jak flash)... Nie wiem jak wygląda kwestia wydajności XNA vs Dalvik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skoti Posted March 3, 2011 Share Posted March 3, 2011 @wenus525: XNA to tylko framework - bardziej zasadne byłoby porównanie .NET do Dalvik (bo XNA to framework działający w maszynie wirtualnej .NET), ale też nie widzę sensu takiego porównania, bo o ile w WP7 wymagane jest pisanie w .NET i XNA, aby można było łatwo pisać gry wieloplatformowe (Xbox Live Indie Games, Windows i WP7 uruchomią te same gry, bo nie są natywne tylko zajmuje się tym maszyna wirtualna), to Android nie wymaga korzystania z Dalvik - jest Android NDK do pisania natywnych programów w C++ (i zarówno Unreal Engine 3 jak i Unity wykorzystują to). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now