cichysit Posted March 8, 2011 Share Posted March 8, 2011 Witam, może ktoś pomóc z materiałami szkła i tego co w środku? Siedzę już trochę i ciężko uzyskać dobry efekt. Ustawienia studia raczej tradycyjne 3 lighty z 3 stron. Chciałbym uzyskać podobny efekt. http://technikalaserowa3d.pl/images/TRANSPORT.jpg Pozdrawiam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ca mel Posted March 8, 2011 Share Posted March 8, 2011 Hej. Wydaję mi się, że na jasnym tle ciężko będzie Ci zrobić ładne szkło. Zauważ że dopiero na ciemnym pojawiają się delikatne subtelności które nie rażą, ale dodają realizmu. Ponadto masz tu bardzo proste ścianki które kiepsko odbijają otoczenie. Dodaj jakąś średnio skomplikowaną szaro białą mapę hdr dla odbić, i powyginaj bardzo delikatnie przypadkowe ścianki tej szklanej klatki. Dodatkowo dobrze będzie zrobić subtelne gradienty dla parametru reflectivity. Na płaskich powierzchniach odbicia są zwykle bardzo brzydkie i 'jednostajne', że tak to nazwę, więc przypadkowe gradienty albo dodatkowe powyginane plany z przypadkową przeźroczystością (ukryte, ale widoczne w odbiciach), umieszczone jako dodatkowe części tła, bardzo pomagają w takich sytuacjach. Pozdrawiam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariushO Posted March 8, 2011 Share Posted March 8, 2011 Ja bym dal do mapy reflective i opacity mape noise z malymi parametrami zeby uzyskac to co chcesz tak jak na tym obrazku co podales. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gientekwl Posted March 8, 2011 Share Posted March 8, 2011 to co MariushO piszę i także praca nad studiem, przede wszystkim modeling obiektów, zwróć uwagę głównie na krawędzie, która nie są idealnie ostre. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cichysit Posted March 8, 2011 Author Share Posted March 8, 2011 Dzięki za pomoc :) Na razie coś takiego mi wychodzi. Próbowałem robić noise i opacity, ale niestety zabija mi komputer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hynol Posted March 9, 2011 Share Posted March 9, 2011 No bo noise proceduralny zabija w takich wypadkach - zrób sobie małą bitmapkę z noisem i nią teksturuj. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now