Napisano 8 Marzec 201114 l Witam, może ktoś pomóc z materiałami szkła i tego co w środku? Siedzę już trochę i ciężko uzyskać dobry efekt. Ustawienia studia raczej tradycyjne 3 lighty z 3 stron. Chciałbym uzyskać podobny efekt. http://technikalaserowa3d.pl/images/TRANSPORT.jpg Pozdrawiam.
Napisano 8 Marzec 201114 l Hej. Wydaję mi się, że na jasnym tle ciężko będzie Ci zrobić ładne szkło. Zauważ że dopiero na ciemnym pojawiają się delikatne subtelności które nie rażą, ale dodają realizmu. Ponadto masz tu bardzo proste ścianki które kiepsko odbijają otoczenie. Dodaj jakąś średnio skomplikowaną szaro białą mapę hdr dla odbić, i powyginaj bardzo delikatnie przypadkowe ścianki tej szklanej klatki. Dodatkowo dobrze będzie zrobić subtelne gradienty dla parametru reflectivity. Na płaskich powierzchniach odbicia są zwykle bardzo brzydkie i 'jednostajne', że tak to nazwę, więc przypadkowe gradienty albo dodatkowe powyginane plany z przypadkową przeźroczystością (ukryte, ale widoczne w odbiciach), umieszczone jako dodatkowe części tła, bardzo pomagają w takich sytuacjach. Pozdrawiam.
Napisano 8 Marzec 201114 l Ja bym dal do mapy reflective i opacity mape noise z malymi parametrami zeby uzyskac to co chcesz tak jak na tym obrazku co podales.
Napisano 8 Marzec 201114 l to co MariushO piszę i także praca nad studiem, przede wszystkim modeling obiektów, zwróć uwagę głównie na krawędzie, która nie są idealnie ostre.
Napisano 8 Marzec 201114 l Autor Dzięki za pomoc :) Na razie coś takiego mi wychodzi. Próbowałem robić noise i opacity, ale niestety zabija mi komputer.
Napisano 9 Marzec 201114 l No bo noise proceduralny zabija w takich wypadkach - zrób sobie małą bitmapkę z noisem i nią teksturuj.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto