adek Napisano 25 Marzec 2011 Napisano 25 Marzec 2011 Pojawiła się nowa wersja programu fStrech 2 dla programu Maya. Jest to zaawansowany plugin wspomagający animację i rigowanie. Zachęcam do obejrzenia zgrabnie przygotowanego reel'a tego programu. Więcej: http://max3d.pl/news.php?id=1695
goat91 Napisano 25 Marzec 2011 Napisano 25 Marzec 2011 własnie miałem sie zapytac czy jest cos podobnego dla maxa ?
Kris_R Napisano 25 Marzec 2011 Napisano 25 Marzec 2011 Max to nie Maya. Jakby miało być wszystko tożsame między softami 3d, to by nie było sensu wydawać ich jako osobne aplikacje. To tak jakby wziąć majkowe Paint Fx'y i starać się je przełożyć na 3dmaxa. Po co przekładać je na maxa skoro są w Mayi? :)
biglebowsky Napisano 25 Marzec 2011 Napisano 25 Marzec 2011 O tak, to jeden z tych momentów w których maksowcy mają powód do płaczu.
kotisded Napisano 25 Marzec 2011 Napisano 25 Marzec 2011 Jak dla mnie wypas na kolkach i chyba sobie ogarnę temat. Etam to jeden z baaaardzo niewielu takich momentow, jak siedzialem na maxie strasznie mnie wkurzalo wywalanie sie tego programu, ale nie spodziewalem sie ze to moze byc tylko promil bledow jakie mozna spotkac w mayi 2011.
ArekZawada Napisano 25 Marzec 2011 Napisano 25 Marzec 2011 A co was zabolało? skon morfem można to wszystko ładnie w maxie zrobić od dawna. Nic nowego tu nie zobaczyłem.
ArekZawada Napisano 25 Marzec 2011 Napisano 25 Marzec 2011 Obejrzałem tutoriale. No wiec jest tak, że wiele z tych rzeczy skinmorfem zrobić łatwiej, bo pracujesz na modelu już ustawionym tak jak trzeba, a nie na osobnym morfie. wartością dodaną jest to ze tutaj działają też inne transformacje, nie tylko rotacja kości.
Grave Napisano 25 Marzec 2011 Napisano 25 Marzec 2011 (edytowane) Jasne że w maxsie można to zrobić. Morphy + mapy zmarszczek, wszystko z automatu i nie jest potrzebna taka gęsta siatka. Kwestia tylko taka że ten fStretch zdaje się być o wiele wygodniejszy - zwłaszcza w niektórych sytuacjach. Do maxa jest plugin sprawdzający zmiany w gęstości siatki w locie i właśnie wykorzystuje się go do robienia mniejszych zmarszczek. Do większych zazwyczaj robi się to na bazie rotacji i/lub pozycji pivota kości. Edit: Eeee, sprawdziłem tutoriale i rzeczywiście jednak nie jest to takie przystępne. Przydatne, ale bez wielkiej rewolucji... Edytowane 25 Marzec 2011 przez Grave
xrs Napisano 25 Marzec 2011 Napisano 25 Marzec 2011 (edytowane) narzędzie super, ale w samej maya chyba też się taki efekt da uzyskać bez większych problemów.. Edytowane 25 Marzec 2011 przez xrs
ArekZawada Napisano 25 Marzec 2011 Napisano 25 Marzec 2011 Taka jest idea, że morf jest zależny od kąta pod jakim jest kość. z ta różnica w stosunku do pokazywanego wyżej rozwiązania, że morfy modelujesz już np na zgiętej ręce, a nie na wyprostowanym morfie obok.
origin Napisano 25 Marzec 2011 Napisano 25 Marzec 2011 to nie do konca tak...tutaj sa wieksze mozliwosci a nie zwykla zaleznosc kat miedzy koscmi - blending miedzy morfami. Zreszta dzisiaj juz ktos wrzucil compound do xsi ktory dziala podobnie.
Grave Napisano 25 Marzec 2011 Napisano 25 Marzec 2011 Przecież morfy można kontrolować czym się chce, wystarczą drobne skrypty. Jest pełna swoboda i nie trzeba się ograniczać do kąta między kośćmi... WTF?
Kris_R Napisano 25 Marzec 2011 Napisano 25 Marzec 2011 Ale bredzicie!! :D HAHA aż mi się śmiać chce :) Jak można algorytm 'volume preservation' utrzymujący objętość modelu 3d, działający w realtimie, na soft selekcjach, na rotacjach kości, na klastrach porównać do maxowego SkinMorfa litości..
ArekZawada Napisano 25 Marzec 2011 Napisano 25 Marzec 2011 Kris, w którym miejscu ten algorytm jest pokazany w tutorialach?
ArekZawada Napisano 25 Marzec 2011 Napisano 25 Marzec 2011 Ok bije się w pierś. obejrzałem to jeszcze raz, i rzeczywiście część rzeczy jest nie do porównania, niemniej efekt można osiągnąć podobny i moim zdaniem w niektórych przypadkach łatwiej.
alfi1986 Napisano 12 Grudzień 2011 Napisano 12 Grudzień 2011 nie wiecie jak jest z tym pluginem, czy jak zakupie ta licencje dla 1 kompa czy jak postawie rigga, ta noda będzie obsługiwana na innych stanowiskach (np. u animatorów) czy trzeba wtedy kupować ten droższy pakiet ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się