adek Posted March 25, 2011 Share Posted March 25, 2011 Pojawiła się nowa wersja programu fStrech 2 dla programu Maya. Jest to zaawansowany plugin wspomagający animację i rigowanie. Zachęcam do obejrzenia zgrabnie przygotowanego reel'a tego programu. Więcej: http://max3d.pl/news.php?id=1695 Link to comment Share on other sites More sharing options...
bartolomeo Posted March 25, 2011 Share Posted March 25, 2011 lubię lubię lubię lubię... Link to comment Share on other sites More sharing options...
brodkins Posted March 25, 2011 Share Posted March 25, 2011 uuu najs. komu ten max zostanie... Link to comment Share on other sites More sharing options...
goat91 Posted March 25, 2011 Share Posted March 25, 2011 własnie miałem sie zapytac czy jest cos podobnego dla maxa ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kris_R Posted March 25, 2011 Share Posted March 25, 2011 Max to nie Maya. Jakby miało być wszystko tożsame między softami 3d, to by nie było sensu wydawać ich jako osobne aplikacje. To tak jakby wziąć majkowe Paint Fx'y i starać się je przełożyć na 3dmaxa. Po co przekładać je na maxa skoro są w Mayi? :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
biglebowsky Posted March 25, 2011 Share Posted March 25, 2011 O tak, to jeden z tych momentów w których maksowcy mają powód do płaczu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jaras Posted March 25, 2011 Share Posted March 25, 2011 ała! to zabolało ! ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
kotisded Posted March 25, 2011 Share Posted March 25, 2011 Jak dla mnie wypas na kolkach i chyba sobie ogarnę temat. Etam to jeden z baaaardzo niewielu takich momentow, jak siedzialem na maxie strasznie mnie wkurzalo wywalanie sie tego programu, ale nie spodziewalem sie ze to moze byc tylko promil bledow jakie mozna spotkac w mayi 2011. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ArekZawada Posted March 25, 2011 Share Posted March 25, 2011 A co was zabolało? skon morfem można to wszystko ładnie w maxie zrobić od dawna. Nic nowego tu nie zobaczyłem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ArekZawada Posted March 25, 2011 Share Posted March 25, 2011 Obejrzałem tutoriale. No wiec jest tak, że wiele z tych rzeczy skinmorfem zrobić łatwiej, bo pracujesz na modelu już ustawionym tak jak trzeba, a nie na osobnym morfie. wartością dodaną jest to ze tutaj działają też inne transformacje, nie tylko rotacja kości. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grave Posted March 25, 2011 Share Posted March 25, 2011 (edited) Jasne że w maxsie można to zrobić. Morphy + mapy zmarszczek, wszystko z automatu i nie jest potrzebna taka gęsta siatka. Kwestia tylko taka że ten fStretch zdaje się być o wiele wygodniejszy - zwłaszcza w niektórych sytuacjach. Do maxa jest plugin sprawdzający zmiany w gęstości siatki w locie i właśnie wykorzystuje się go do robienia mniejszych zmarszczek. Do większych zazwyczaj robi się to na bazie rotacji i/lub pozycji pivota kości. Edit: Eeee, sprawdziłem tutoriale i rzeczywiście jednak nie jest to takie przystępne. Przydatne, ale bez wielkiej rewolucji... Edited March 25, 2011 by Grave Link to comment Share on other sites More sharing options...
xrs Posted March 25, 2011 Share Posted March 25, 2011 (edited) narzędzie super, ale w samej maya chyba też się taki efekt da uzyskać bez większych problemów.. Edited March 25, 2011 by xrs Link to comment Share on other sites More sharing options...
sophie Posted March 25, 2011 Share Posted March 25, 2011 a to na skinmorfa dziala tylko rotacja kosci? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ArekZawada Posted March 25, 2011 Share Posted March 25, 2011 Taka jest idea, że morf jest zależny od kąta pod jakim jest kość. z ta różnica w stosunku do pokazywanego wyżej rozwiązania, że morfy modelujesz już np na zgiętej ręce, a nie na wyprostowanym morfie obok. Link to comment Share on other sites More sharing options...
origin Posted March 25, 2011 Share Posted March 25, 2011 to nie do konca tak...tutaj sa wieksze mozliwosci a nie zwykla zaleznosc kat miedzy koscmi - blending miedzy morfami. Zreszta dzisiaj juz ktos wrzucil compound do xsi ktory dziala podobnie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grave Posted March 25, 2011 Share Posted March 25, 2011 Przecież morfy można kontrolować czym się chce, wystarczą drobne skrypty. Jest pełna swoboda i nie trzeba się ograniczać do kąta między kośćmi... WTF? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kris_R Posted March 25, 2011 Share Posted March 25, 2011 Ale bredzicie!! :D HAHA aż mi się śmiać chce :) Jak można algorytm 'volume preservation' utrzymujący objętość modelu 3d, działający w realtimie, na soft selekcjach, na rotacjach kości, na klastrach porównać do maxowego SkinMorfa litości.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ArekZawada Posted March 25, 2011 Share Posted March 25, 2011 Kris, w którym miejscu ten algorytm jest pokazany w tutorialach? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ArekZawada Posted March 25, 2011 Share Posted March 25, 2011 Ok bije się w pierś. obejrzałem to jeszcze raz, i rzeczywiście część rzeczy jest nie do porównania, niemniej efekt można osiągnąć podobny i moim zdaniem w niektórych przypadkach łatwiej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kris_R Posted March 25, 2011 Share Posted March 25, 2011 Arku.. proszę Cię. Litości :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
alfi1986 Posted December 12, 2011 Share Posted December 12, 2011 nie wiecie jak jest z tym pluginem, czy jak zakupie ta licencje dla 1 kompa czy jak postawie rigga, ta noda będzie obsługiwana na innych stanowiskach (np. u animatorów) czy trzeba wtedy kupować ten droższy pakiet ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now