Christo Napisano 15 Czerwiec 2004 Napisano 15 Czerwiec 2004 (edytowane) Witam To moj pierwszy skomplikowany projekt i zarazem powitalny ;) na forum. Bazą do powstania był najnowszy Aston Martin DB7. Z mojej strony: trochę go przedłużyłem, zmieniłem tylne światła. Program: 3d studio MAX 4.2-6.0 + finalrender. Komputer do modelowania: Celeron 1.2Ghz, 256ram. Materiały i wykończenie: Pentium Centrino 1.4Ghz 512ram (laptop). Korzystałem ze źródeł, porad i linków zamieszczonych na tym forum. Wielkie dzięki dla Krynia za pomoc w objaśnianiu final rendera i 3dsmax 6.0 !!!!! Niestety mam problemy z renderingiem scen pod final renderem (wywala do windozy albo nie ma sunlight cienia- plz help!!!) także ujęcie od tyłu wrzucę jak się naprawi (jeżeli mnie nie zniszczycie wcześniej). Pozdrawiam. [Wyedytowany dnia 15-6-2004 > Christo] Edytowane 13 Październik 2008 przez Christo
rowr Napisano 15 Czerwiec 2004 Napisano 15 Czerwiec 2004 Po pierwsze witam na forum .Fajna bryczka na samochodach sie za bardzo nie znam ale mi sie podoba tylko ten lakier jakos tak dziwnie wszystko odbija troszke chyba za przesadnie zderzak i podwozie chyba nie powinny tak lsnic i miec troszke inny material [Wyedytowany dnia 15-6-2004 > rowr]
Marcin Napisano 15 Czerwiec 2004 Napisano 15 Czerwiec 2004 No to widze pare bogow : 1.Swiatla jakos sie tak zchodza z maską jakby byly posmarowane lakierem i twozyly z nią jednosc ... dosc dziwnie to wyglada 2.Rowki pomiedzy drzwiami wygladaja dosc prosto i jednoznacznie widac ze sa niewyprofilowane i niezaokraglone (rowniez strasznie sie rzuca w oko)
Christo Napisano 15 Czerwiec 2004 Autor Napisano 15 Czerwiec 2004 Co do bugów zgadzam się- ale to raczej brak umiejętności z mojej strony niż błąd... jest jeszcze kilka ale nie będę się podkładał ;)
kx Napisano 15 Czerwiec 2004 Napisano 15 Czerwiec 2004 łoł, moze nie jest to jakis super-mega-cud techniki, ale na 1 rzut oka wyglada realistycznie, szczegolnie pierwszy obrazek, myslalem ze to zdjecie, patrzylem na dole a to to samo :) gratulacje, mi sie bardzo podoba aha... dobrze ze nareszcie nie suche autko na szarym plane\'ie :)
Damian Napisano 15 Czerwiec 2004 Napisano 15 Czerwiec 2004 bardzo fajnie, umiejętnosci masz spore, ale małym kosztem mozesz poprawic efekt o 50% materiał. popracuj na materiałem lakieru, w kanale reflections daj mape fallof i w ustawieniach tejze, jako biały kolor (zewnętrzny) daj raytrace, albovraymap, czy czego tam uzywasz do renderowania. bedzie o wiele lepiej , nasepnie w materiał daj na multi layer, jedna warstwa niech bedzie biała, leciotko czerwonawa, ale nawet biała moze byc i daj jej duzy połysk cos jak na szkle, a druga warstwa niech bedzie z miękkim lekkim połyskiem i daj jej kolor cos wpadającego nawet w cynober. a glowny kolor ambient / diffuse oczywiscie czerwony. i bedzie git. (oczywiscie to najprostszy materiał lakieru jaki mozna zrobic, ale to dobry szkielet do dalszej pracy. dzisiaj mam dobry dzien to pomagam :)
kozioo Napisano 15 Czerwiec 2004 Napisano 15 Czerwiec 2004 Te rowki to chyba booleanami wycinałeś :] Wszystkie niedociągnięcia już chyba zostały wymienione. Pracka solidna, ale nie powala na kolana.
Marcin Napisano 15 Czerwiec 2004 Napisano 15 Czerwiec 2004 jakie booleany..... ty wiesz co by bylo jak by to booleanem wyciac ? kaszanka z mlekiem by byla.... mi sie zdaje ze to poprostu koniec editu poly jest ....
Marcin Napisano 15 Czerwiec 2004 Napisano 15 Czerwiec 2004 oj chlopie po tym jak przegladnolem twoje ftp i zobaczylem tyl tego astona to jestem troszke zawiedziony..... :/ trosze tam niedociagniec jest i maska widoczna z gory ma tez wiele bledow ktorych te rendery nieprzedstawiają wrzuc tu siatke to zobaczycie sami.....
kozioo Napisano 15 Czerwiec 2004 Napisano 15 Czerwiec 2004 zdecydowanie sie nie zgadzam. wiem jak by to wyglądało po użyciu booleana. Jak robiłem lancera właśnie tej metody użyłem i uwierz mi, booleany w maxie potrafią dobrze zadziałać, jeśli dobrze się ich użyje. Zreszta poczekajmy aż sie wypowie właściciel tego autka. On powinien wiedzieć najlepiej jaką metodą zrobił wycięcia w karoserii. Ja uważam że to booleany. Moge się mylić, podobno to ludzka cecha, ale to mi po prostu wygląda na wycięte ze siatki highpoly.
Christo Napisano 16 Czerwiec 2004 Autor Napisano 16 Czerwiec 2004 Witam. Kto mi tam po eftepie grzebie? ;) Rowki wycinałem booleanem :) Bo kiedy chciałem pozaginać poly to się wszystko kaszaniło i wychodziły zęby :) Tył został poprawiony i wygląda nieco lepiej- ale przyznaje miszczostfo świata to to nie jest :) Dzięki za radę z lakierem!!! Zastosuję jak tylko dojdę dlaczego niemogę włączyć cieni po zainstalowaniu fr sp2b :D
Christo Napisano 16 Czerwiec 2004 Autor Napisano 16 Czerwiec 2004 (edytowane) Jeżeli chodzi o tył to mam tylko takie coś bez aa: Ogólnie muszę powiedzieć, że nieźle się narobiłem nad przodem i potem tył potraktowałem juz po macoszemu bo i tak sądziłem że nic z tego nie wyjdzie... brak doświadczenia. W następnym projekcie będę się starał do końca modelować. Ale muszę poznać jakieś lepsze techniki niż boolean ;) Co do maski to się ni zgadzam, że ma \"wiele błędów\"- siedziałem nad nią dwa dni i ma jeden bug, ale po dobraniu lakieru i materiałów W KAŻDYM ujęciu wychodzi dobrze i nie trzeba nic kombinować. Edytowane 13 Październik 2008 przez Christo
Marcin Napisano 16 Czerwiec 2004 Napisano 16 Czerwiec 2004 no ficisz :P eh dobra to sie mylilem :/ale wygladaly jak end of the polly :P a te booleany to jak robiles ? snap + line ? bo tez sie zastanawiam... :D
Christo Napisano 16 Czerwiec 2004 Autor Napisano 16 Czerwiec 2004 Nie wiem jak to się fachowo nazywa :) ale robiłem tak: Brałem widok z boku- rysowałem linem rowki odpowiedniej szerokości bardzo dokładnie a potem boolean :D Ale kiedy modelowałem to starałem się aby polygony łączyły się w tych miejscach i miały krawędzie tam gdzie potem bedzie boolean. [Wyedytowany dnia 16-6-2004 > Christo]
Pablo Napisano 16 Czerwiec 2004 Napisano 16 Czerwiec 2004 Jak dla mnie very nice, tylko tak jak mówił Damian popracuj nad materiałami i bedzie super. pozdr
Kryhas Napisano 16 Czerwiec 2004 Napisano 16 Czerwiec 2004 Samochód zrobiony całkiem przyzwoicie (ale są niedociągnięcia) natomiast sposób przedstawienia to nie najlepszy. Obraz wygląda jakby samochód się poruszał i to z niezłą szybkościa a tak nie jest bo koła stoją :] Żeby było śmieszniej to felgi są tak samo ustwione co jest podczas jazdy trudne do zrobienia. Jestem optymistą i myśle że poprawisz to ci ci tu napisałem ;)
Christo Napisano 17 Czerwiec 2004 Autor Napisano 17 Czerwiec 2004 (edytowane) Zgodnie z sugestiami kolegów: - poprawiony lakier - samochód w ruchu - rzut od tyłu Są to ostateczne wersje. Nic już nie będę poprawiał bo można tak w nieskończoność. Model ma sporo braków których jestem świadomy ale trudno- nie można poprawiać w nieskończoność. Sądzę jednak, że rendery oddają charakter tego samochodu i gdzieś tam w tle można usłyszeć bulgot V12 na wysokich obrotach. Dziękuję za słowa uznania i krytyki. Niedługo zaczynam nowy projekt- mam nadzieję, że będzie bardziej udany. Pozdrawiam. PS. A co sądzicie o pomyśle, żeby go wyanimować w kilku fajnych szybkich ujęciach pędzącego po pasie startowym...? Powiedzmy w rozdzielczości 720x576? Na TV nie powinno być tak widać bugów i może to wyjść całkiem fajnie... Wart jest tych kilkuset godzin pracy kompa? Edytowane 13 Październik 2008 przez Christo
LISEK Napisano 18 Czerwiec 2004 Napisano 18 Czerwiec 2004 1 wyglada jak prawdziwy 2 mniej jak prawdziwy (chyba przez to odbicie na szybie) 3 Tak samo jak w pierwszym punkcie
Loozack Napisano 18 Czerwiec 2004 Napisano 18 Czerwiec 2004 pierwszy render jest świetny, możesz zdradzić jak oświetliłeś scenę ? samą mapą HDRi czy może użyłeś jeszcze kilku omni ? przyczepić się tylko można do modelingu, który niestety odstaje od poziomu renderingu, no i postaraj się, żeby za kratką w przednim zderzaku coś było, choćby czarny plane, bo teraz tam jest tak dziwnie pusto :) pozdrawiam
Pablo Napisano 18 Czerwiec 2004 Napisano 18 Czerwiec 2004 Hmmm...czemu na przednich i tylnich szybach nie ma uszczelek? poza tym wniektorych miejsach widac jakby samochod bylby bardzo cienki :/ pozdr
Christo Napisano 18 Czerwiec 2004 Autor Napisano 18 Czerwiec 2004 Wszystkie 3 sceny były renderowane przy tych samych warunkach- zmienił się tylko kolor nadwozia. Jest tylko jedno źródło światła-skylight. Otoczenie to elipsa z nałożoną mapą HDR (ale nic nie włączałem w opcjach). Pierwszy render potraktowałem jeszcze kilkoma filtrami z photoshopa, nasyceniem kolorów, naświetleniem, kontrastem i motion blurrem. Chciałem uzyskać efekt klatki z filmu wideo. Z przodu są plejny czarne, jest też kratka w przednim zderzaku ale w bocznych rzutach- nie wiem dlaczego, nie zawsze wychodzą... ;/ Odbicie w bocznej szybie rzeczywiście jest nienaturalne ale musiałem coś na szybko wymyśleć żebyście się nie przyczepili że samochód jedzie bez kierowcy :D To tyle. Modeling śreni- rzeczywiście. następnym razem będzie lepiej. W szybie tylnej i przedniej nie ma uszczelek ponieważ są klejone- zwróć uwagę na czarne \"marginesy\" po wewnętrznej stronie szyby. Pozdrawiam [Wyedytowany dnia 18-6-2004 > Christo]
beeper Napisano 18 Czerwiec 2004 Napisano 18 Czerwiec 2004 jesli poprawisz modeling to bedzie swietna praca.
Damian Napisano 18 Czerwiec 2004 Napisano 18 Czerwiec 2004 ja mysle ze jak ladniej oswietli sz i poprawisz material to i modeling sie zatuszuje i bedzie git, mniejszym nakladem pracy...
Yamakasi Napisano 18 Czerwiec 2004 Napisano 18 Czerwiec 2004 nie wiem dalczeg ale jakos mi sie to nie podoba moze przez to ze wyglada jakby mialo slaba jakosc (naprawde nie wiem) [Wyedytowany dnia 18-6-2004 > Yamakasi]
Kryhas Napisano 19 Czerwiec 2004 Napisano 19 Czerwiec 2004 No teraz już jest prawie wszystko ok. Prawie dlatego że te tylnie światła mi się nie podobają :]
Rekomendowane odpowiedzi