Skocz do zawartości

Pojazd 3D: Aston Martin GT


Christo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

To moj pierwszy skomplikowany projekt i zarazem powitalny ;) na forum.

 

Bazą do powstania był najnowszy Aston Martin DB7. Z mojej strony: trochę go przedłużyłem, zmieniłem tylne światła.

 

Program: 3d studio MAX 4.2-6.0 + finalrender. Komputer do modelowania: Celeron 1.2Ghz, 256ram. Materiały i wykończenie: Pentium Centrino 1.4Ghz 512ram (laptop).

 

Korzystałem ze źródeł, porad i linków zamieszczonych na tym forum.

 

Wielkie dzięki dla Krynia za pomoc w objaśnianiu final rendera i 3dsmax 6.0 !!!!!

 

Niestety mam problemy z renderingiem scen pod final renderem (wywala do windozy albo nie ma sunlight cienia- plz help!!!) także ujęcie od tyłu wrzucę jak się naprawi (jeżeli mnie nie zniszczycie wcześniej). Pozdrawiam.

astongt1.jpg

astongt2.jpg

astongt3.jpg

 

[Wyedytowany dnia 15-6-2004 > Christo]

Edytowane przez Christo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 24
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Po pierwsze witam na forum .Fajna bryczka na samochodach sie za bardzo nie znam ale mi sie podoba tylko ten lakier jakos tak dziwnie wszystko odbija troszke chyba za przesadnie

 

zderzak i podwozie chyba nie powinny tak lsnic i miec troszke inny material

 

[Wyedytowany dnia 15-6-2004 > rowr]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to widze pare bogow :

1.Swiatla jakos sie tak zchodza z maską jakby byly posmarowane lakierem i twozyly z nią jednosc ... dosc dziwnie to wyglada

2.Rowki pomiedzy drzwiami wygladaja dosc prosto i jednoznacznie widac ze sa niewyprofilowane i niezaokraglone (rowniez strasznie sie rzuca w oko)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

łoł, moze nie jest to jakis super-mega-cud techniki, ale na 1 rzut oka wyglada realistycznie, szczegolnie pierwszy obrazek, myslalem ze to zdjecie, patrzylem na dole a to to samo :) gratulacje, mi sie bardzo podoba

 

aha... dobrze ze nareszcie nie suche autko na szarym plane\'ie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardzo fajnie, umiejętnosci masz spore, ale małym kosztem mozesz poprawic efekt o 50% materiał. popracuj na materiałem lakieru, w kanale reflections daj mape fallof i w ustawieniach tejze, jako biały kolor (zewnętrzny) daj raytrace, albovraymap, czy czego tam uzywasz do renderowania. bedzie o wiele lepiej , nasepnie w materiał daj na multi layer, jedna warstwa niech bedzie biała, leciotko czerwonawa, ale nawet biała moze byc i daj jej duzy połysk cos jak na szkle, a druga warstwa niech bedzie z miękkim lekkim połyskiem i daj jej kolor cos wpadającego nawet w cynober. a glowny kolor ambient / diffuse oczywiscie czerwony. i bedzie git. (oczywiscie to najprostszy materiał lakieru jaki mozna zrobic, ale to dobry szkielet do dalszej pracy. dzisiaj mam dobry dzien to pomagam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oj chlopie po tym jak przegladnolem twoje ftp i zobaczylem tyl tego astona to jestem troszke zawiedziony..... :/ trosze tam niedociagniec jest i maska widoczna z gory ma tez wiele bledow ktorych te rendery nieprzedstawiają

wrzuc tu siatke to zobaczycie sami.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdecydowanie sie nie zgadzam. wiem jak by to wyglądało po użyciu booleana. Jak robiłem lancera właśnie tej metody użyłem i uwierz mi, booleany w maxie potrafią dobrze zadziałać, jeśli dobrze się ich użyje. Zreszta poczekajmy aż sie wypowie właściciel tego autka. On powinien wiedzieć najlepiej jaką metodą zrobił wycięcia w karoserii. Ja uważam że to booleany. Moge się mylić, podobno to ludzka cecha, ale to mi po prostu wygląda na wycięte ze siatki highpoly.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Kto mi tam po eftepie grzebie? ;)

 

Rowki wycinałem booleanem :) Bo kiedy chciałem pozaginać poly to się wszystko kaszaniło i wychodziły zęby :)

 

Tył został poprawiony i wygląda nieco lepiej- ale przyznaje miszczostfo świata to to nie jest :)

 

Dzięki za radę z lakierem!!! Zastosuję jak tylko dojdę dlaczego niemogę włączyć cieni po zainstalowaniu fr sp2b :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o tył to mam tylko takie coś bez aa:

 

aston11.jpg

 

 

Ogólnie muszę powiedzieć, że nieźle się narobiłem nad przodem i potem tył potraktowałem juz po macoszemu bo i tak sądziłem że nic z tego nie wyjdzie... brak doświadczenia. W następnym projekcie będę się starał do końca modelować. Ale muszę poznać jakieś lepsze techniki niż boolean ;)

 

Co do maski to się ni zgadzam, że ma \"wiele błędów\"- siedziałem nad nią dwa dni i ma jeden bug, ale po dobraniu lakieru i materiałów W KAŻDYM ujęciu wychodzi dobrze i nie trzeba nic kombinować.

Edytowane przez Christo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak to się fachowo nazywa :) ale robiłem tak:

Brałem widok z boku- rysowałem linem rowki odpowiedniej szerokości bardzo dokładnie a potem boolean :D

 

Ale kiedy modelowałem to starałem się aby polygony łączyły się w tych miejscach i miały krawędzie tam gdzie potem bedzie boolean.

 

[Wyedytowany dnia 16-6-2004 > Christo]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód zrobiony całkiem przyzwoicie (ale są niedociągnięcia) natomiast sposób przedstawienia to nie najlepszy.

Obraz wygląda jakby samochód się poruszał i to z niezłą szybkościa a tak nie jest bo koła stoją :]

Żeby było śmieszniej to felgi są tak samo ustwione co jest podczas jazdy trudne do zrobienia.

Jestem optymistą i myśle że poprawisz to ci ci tu napisałem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgodnie z sugestiami kolegów:

- poprawiony lakier

- samochód w ruchu

- rzut od tyłu

 

Są to ostateczne wersje. Nic już nie będę poprawiał bo można tak w nieskończoność. Model ma sporo braków których jestem świadomy ale trudno- nie można poprawiać w nieskończoność.

 

Sądzę jednak, że rendery oddają charakter tego samochodu i gdzieś tam w tle można usłyszeć bulgot V12 na wysokich obrotach.

 

Dziękuję za słowa uznania i krytyki. Niedługo zaczynam nowy projekt- mam nadzieję, że będzie bardziej udany.

Pozdrawiam.

 

astongt4.jpg

astongt5.jpg

astongt6.jpg

 

PS. A co sądzicie o pomyśle, żeby go wyanimować w kilku fajnych szybkich ujęciach pędzącego po pasie startowym...? Powiedzmy w rozdzielczości 720x576? Na TV nie powinno być tak widać bugów i może to wyjść całkiem fajnie... Wart jest tych kilkuset godzin pracy kompa?

Edytowane przez Christo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pierwszy render jest świetny, możesz zdradzić jak oświetliłeś scenę ? samą mapą HDRi czy może użyłeś jeszcze kilku omni ?

przyczepić się tylko można do modelingu, który niestety odstaje od poziomu renderingu, no i postaraj się, żeby za kratką w przednim zderzaku coś było, choćby czarny plane, bo teraz tam jest tak dziwnie pusto :)

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie 3 sceny były renderowane przy tych samych warunkach- zmienił się tylko kolor nadwozia. Jest tylko jedno źródło światła-skylight. Otoczenie to elipsa z nałożoną mapą HDR (ale nic nie włączałem w opcjach). Pierwszy render potraktowałem jeszcze kilkoma filtrami z photoshopa, nasyceniem kolorów, naświetleniem, kontrastem i motion blurrem. Chciałem uzyskać efekt klatki z filmu wideo.

 

Z przodu są plejny czarne, jest też kratka w przednim zderzaku ale w bocznych rzutach- nie wiem dlaczego, nie zawsze wychodzą... ;/

 

Odbicie w bocznej szybie rzeczywiście jest nienaturalne ale musiałem coś na szybko wymyśleć żebyście się nie przyczepili że samochód jedzie bez kierowcy :D

 

To tyle. Modeling śreni- rzeczywiście. następnym razem będzie lepiej.

 

W szybie tylnej i przedniej nie ma uszczelek ponieważ są klejone- zwróć uwagę na czarne \"marginesy\" po wewnętrznej stronie szyby.

 

Pozdrawiam

 

[Wyedytowany dnia 18-6-2004 > Christo]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności