Skocz do zawartości

Krótka animacja 2D


koko

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

prezentuję krótki film, który realizowałem, ucząc się animacji rysowanej cyfrowo.

 

Historyjka o chłopcu budującym rakietę:

 

 

Trochę danych technicznych: chłopaczek jest animowany we flashu, złożony z malowanym tłem i efektami w after effects. Animacja nie ma zbyt dużo szczegółów, film realizowałem jako projekt na ASP we Wrocławiu, także czasu nie było dużo i starałem się skoncentrować na ruchu i ogólnym efekcie wizualnym.

Miałem jeszcze jedną wersję, bez głosu postaci, wg mnie lepszą, ale niestety zaginęła mi przy jakimś przenoszeniu danych.

 

Jako, że obecnie przygotowuję kolejny, nieco dłuższy film dyplomowy w tej samej technice, za wszelkie sugestie i rady będę bardzo wdzięczny!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ładna plastyka i świetna, miękka animacja.

Trochę mi brakuje oczu u postaci (robi się przez to trochę creepy ;). Zwraca też uwagę czarny kontur na przykrywającej mechanizm płachcie - chciało by się, żeby był podobnie zabarwiony i miękki jak na pozostałych przedmiotach.

Ale poza tym wszystko mi się bardzo podoba. Jeśli film dyplomowy będzie podobny, z chęcią zobaczę.

 

p.s. koko - jeśli chodzi o głos postaci, to jest trafiony - trudno mi sobie wyobrazić wersję bez ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super , że coraz więcej 2d.

Musisz uspokoić tą kamerę. Może też interpolować pomiędzy kluczami linearnie , żeby takich wyhamowań i przyspieszeń nie było nieuzasadnionych albo wygładzić mocno ale jakiś bezier zostawić.

Może lepiej zamiast jednego ujęcia rozbić to na parę i montować w ruchu ,żeby zachować ciągłość którą chyba chciałeś uzyskać. Taka myśl.

Poza tym to ujęcie jest dość toporne tzn. jak gdyby utrudnia zrozumienie akcji.

Po prostu mam wrażenie ,że akcja jest bardzo rozciągnięta , a kamera panująca po scenie z tego samego punktu to podkreśla.

Zgadzam się z FPS'em ,że kontur jest za mocny walorowo w stosunku do sceny. Np.odbiera siłę temu światłu które się gorzej przez niego czyta.

pzdr.

Kuba

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@fps tkanina na mechanizmie (a także niedokończony mechanizm) to niestety przejaw braku czasu na wykończenie animacji na czas- projekty szkolne mają to do siebie, że co prawda motywują do roboty, ale kiedy już jest po deadline'ie, ciężko do tego wrócić.

 

@Scatmax dzięki za sugestie, masz rację, że kamera szaleje. Moją ideą było posadzić widza w pozycji podglądacza, gdzieś za skrzyniami i szpargałami- żeby cała krzątanina dzieciaka była na jednym, długim ujęciu. Jak widać przeceniłem trochę wtedy swoje możliwości i efekt się nie broni- teraz dochodzę do wniosku, że czytałoby się to lepiej, gdyby kamerę zmienić w drugą postać- gdyby ruszała się naturalnie, "kukała" skośnie zza skrzynek, miała jakiegoś shake'a.

 

Do tej animacji nie wracam, na pewno nie w najbliższym czasie- bądź co bądź to wprawka, a główny projekt (dyplomowy) mam teraz na tapecie. Na pewno zrobię mu większy temat z konceptami, animatikiem i fragmentami animacji, kiedy poczuję, że jest co pokazać.

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności