Napisano 7 Kwiecień 201113 l Witam, mam problem ze zrobieniem w 3ds maxie za pomocą plugina Rayfire ściany, która się rozwala. Problem polega na tym, że jak mam ścianę (boxa), dodaję do niego fragmentację (nie do końca wiem jak to się nazywa, ale dzielenie ściany na kawałki), to zarówno w projekcie jak i przy renderze widać małe odstępy między tymi kawałkami ściany. I teraz pytanie, jak zrobić, żeby ściana była gładka bez żadnych przerw, a dopiero w momencie zetknięcia kuli ze ścianą powstawały pęknięcia?
Napisano 7 Kwiecień 201113 l Stwórz kopię tej ściany. Obie muszą stać dokładnie w tym samym miejscu. Teraz tak - jedną ścianę "pękasz" Rayfire, i ukrywasz ją (nie poprzez Hide! Klikaj prawym na obiekcie, properties i tam masz parametr "visibility" - zmień na 0.) Widoczna będzie tylko czyściutka ściana. No i teraz tak - w tym momencie, kiedy ściana ma zacząć pękać, "świeżą" ścianę ukrywasz (tym samym sposobem!) a pękniętą przywracasz. Pobaw się track view, bo znikanie musi być natychmiastowe, z klatki na klatkę, a nie stopniowo - żeby był dobry efekt. Pozdrawiam!
Napisano 7 Kwiecień 201113 l Autor A nie da się tego inaczej, gdzieś w opcjach Rayfire? Musi się dać :)
Napisano 7 Kwiecień 201113 l Nie wiem, nie mam zainstalowanego Rayfire niestety, nie mogę sprawdzić:) Ale chyba tak jak Ci napisałem jest w miarę łatwo. Spróbuj! :D
Napisano 8 Kwiecień 201113 l eee..nie chce napisac czegos glupiego..ale czy przypadkiem w rayfire nie ma czegos co sie nazywa interactive demolition ktore liczy fragmentacje dopiero w momencie zetkniecia obiektow? pozdr mt
Napisano 9 Kwiecień 201113 l Autor Dzięki za odpowiedzi, ale jakoś do końca nie wychodzi tak jak ma być ale może jakoś to obczaję.
Napisano 9 Kwiecień 201113 l Ja juz pisalem w innych watkach o swoim problemie ale skorzystam z okazji i zapytam i tutaj. Rzecz w tym ze w najnowszym rayfire 1.55 duzo rzeczy sie pozmienialo. Pojawily sie nowe rodzaje obiektow i w zadnym tutku jaki udalo mi sie znalezc nie bylo opisu jak podpiac obiekty, jakie parametry ustawic itd.. Bycmoze ktos z Was spotkal sie z jakims manualem albo tutkiem wyjasniajacym jak to zrobic zeby dzialalo jak trzeba. Za pomoc z gory bardzo dziekuje
Napisano 9 Kwiecień 201113 l Autor Już chyba wszystko będzie grało, tylko, gdy kończy się robienie tych fragmentacji przy zderzeniu, pojawia się komunikat: -- No "map" function for undefined Miał ktoś może taki komunikat? Czego on dotyczy? Edytowane 9 Kwiecień 201113 l przez fiszkas
Napisano 9 Kwiecień 201113 l Autor Ok wszystko działa jak powinno :) Dzięki wam. Trzeba tylko zmienić typ fragmentacji na Voronoi - Uniform :) Edytowane 9 Kwiecień 201113 l przez fiszkas
Napisano 10 Kwiecień 201113 l Autor Przepraszam, że znów przyłączam się do tematu, ale jeszcze w życiu nie miałem z niczym takich problemów jak z rayfire. Chciałem zapytać, czy ktoś zna ten plugin? Jak tak to proszę o kontakt gg: 10400587. Albo chociaż powie co zrobić, aby kawałki rozbitego elementu nie przelatywały przez powierzchnię o którą się rozbija. Będę bardzo wdzięczny :)
Napisano 10 Kwiecień 201113 l co zrobić, aby kawałki rozbitego elementu nie przelatywały przez powierzchnię o którą się rozbija. Zamiast plane'a używaj boxa.
Napisano 10 Kwiecień 201113 l Może jego siatka jest za rzadka? Okazuje się, że RF nie lubi editable poly i mesh.
Napisano 11 Kwiecień 201113 l No niestety, bawiłem się jakiś czas najnowszym Rayfire i to co mogę powiedzieć to strasznie niestabilny (właśnie jeśli chodzi o editable poly/mesh). Często trzeba było kombinować "okrężnymi drogami" bo plugin sobie nie radził.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto