Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam, mam problem ze zrobieniem w 3ds maxie za pomocą plugina Rayfire ściany, która się rozwala. Problem polega na tym, że jak mam ścianę (boxa), dodaję do niego fragmentację (nie do końca wiem jak to się nazywa, ale dzielenie ściany na kawałki), to zarówno w projekcie jak i przy renderze widać małe odstępy między tymi kawałkami ściany. I teraz pytanie, jak zrobić, żeby ściana była gładka bez żadnych przerw, a dopiero w momencie zetknięcia kuli ze ścianą powstawały pęknięcia?

  • Odpowiedzi 15
  • Wyświetleń 2,8k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Stwórz kopię tej ściany. Obie muszą stać dokładnie w tym samym miejscu. Teraz tak - jedną ścianę "pękasz" Rayfire, i ukrywasz ją (nie poprzez Hide! Klikaj prawym na obiekcie, properties i tam masz parametr "visibility" - zmień na 0.) Widoczna będzie tylko czyściutka ściana. No i teraz tak - w tym momencie, kiedy ściana ma zacząć pękać, "świeżą" ścianę ukrywasz (tym samym sposobem!) a pękniętą przywracasz.

 

Pobaw się track view, bo znikanie musi być natychmiastowe, z klatki na klatkę, a nie stopniowo - żeby był dobry efekt.

 

Pozdrawiam!

Napisano

Nie wiem, nie mam zainstalowanego Rayfire niestety, nie mogę sprawdzić:) Ale chyba tak jak Ci napisałem jest w miarę łatwo. Spróbuj! :D

Napisano

eee..nie chce napisac czegos glupiego..ale czy przypadkiem w rayfire nie ma czegos co sie nazywa interactive demolition ktore liczy fragmentacje dopiero w momencie zetkniecia obiektow?

pozdr

mt

Napisano
  • Autor

Dzięki za odpowiedzi, ale jakoś do końca nie wychodzi tak jak ma być ale może jakoś to obczaję.

Napisano

Ja juz pisalem w innych watkach o swoim problemie ale skorzystam z okazji i zapytam i tutaj. Rzecz w tym ze w najnowszym rayfire 1.55 duzo rzeczy sie pozmienialo.

Pojawily sie nowe rodzaje obiektow i w zadnym tutku jaki udalo mi sie znalezc nie bylo opisu jak podpiac obiekty, jakie parametry ustawic itd..

Bycmoze ktos z Was spotkal sie z jakims manualem albo tutkiem wyjasniajacym jak to zrobic zeby dzialalo jak trzeba.

Za pomoc z gory bardzo dziekuje

Napisano
  • Autor

Już chyba wszystko będzie grało, tylko, gdy kończy się robienie tych fragmentacji przy zderzeniu, pojawia się komunikat: -- No "map" function for undefined

Miał ktoś może taki komunikat? Czego on dotyczy?

Edytowane przez fiszkas

Napisano
  • Autor

Ok wszystko działa jak powinno :) Dzięki wam. Trzeba tylko zmienić typ fragmentacji na Voronoi - Uniform :)

Edytowane przez fiszkas

Napisano
  • Autor

Przepraszam, że znów przyłączam się do tematu, ale jeszcze w życiu nie miałem z niczym takich problemów jak z rayfire. Chciałem zapytać, czy ktoś zna ten plugin? Jak tak to proszę o kontakt gg: 10400587.

Albo chociaż powie co zrobić, aby kawałki rozbitego elementu nie przelatywały przez powierzchnię o którą się rozbija.

Będę bardzo wdzięczny :)

Napisano

co zrobić, aby kawałki rozbitego elementu nie przelatywały przez powierzchnię o którą się rozbija.

Zamiast plane'a używaj boxa.

Napisano
Może jego siatka jest za rzadka?

 

Okazuje się, że RF nie lubi editable poly i mesh.

Napisano

No niestety, bawiłem się jakiś czas najnowszym Rayfire i to co mogę powiedzieć to strasznie niestabilny (właśnie jeśli chodzi o editable poly/mesh). Często trzeba było kombinować "okrężnymi drogami" bo plugin sobie nie radził.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności