fiszkas Posted April 7, 2011 Share Posted April 7, 2011 Witam, mam problem ze zrobieniem w 3ds maxie za pomocą plugina Rayfire ściany, która się rozwala. Problem polega na tym, że jak mam ścianę (boxa), dodaję do niego fragmentację (nie do końca wiem jak to się nazywa, ale dzielenie ściany na kawałki), to zarówno w projekcie jak i przy renderze widać małe odstępy między tymi kawałkami ściany. I teraz pytanie, jak zrobić, żeby ściana była gładka bez żadnych przerw, a dopiero w momencie zetknięcia kuli ze ścianą powstawały pęknięcia? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miłosz3ds Posted April 7, 2011 Share Posted April 7, 2011 Stwórz kopię tej ściany. Obie muszą stać dokładnie w tym samym miejscu. Teraz tak - jedną ścianę "pękasz" Rayfire, i ukrywasz ją (nie poprzez Hide! Klikaj prawym na obiekcie, properties i tam masz parametr "visibility" - zmień na 0.) Widoczna będzie tylko czyściutka ściana. No i teraz tak - w tym momencie, kiedy ściana ma zacząć pękać, "świeżą" ścianę ukrywasz (tym samym sposobem!) a pękniętą przywracasz. Pobaw się track view, bo znikanie musi być natychmiastowe, z klatki na klatkę, a nie stopniowo - żeby był dobry efekt. Pozdrawiam! Link to comment Share on other sites More sharing options...
fiszkas Posted April 7, 2011 Author Share Posted April 7, 2011 A nie da się tego inaczej, gdzieś w opcjach Rayfire? Musi się dać :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miłosz3ds Posted April 7, 2011 Share Posted April 7, 2011 Nie wiem, nie mam zainstalowanego Rayfire niestety, nie mogę sprawdzić:) Ale chyba tak jak Ci napisałem jest w miarę łatwo. Spróbuj! :D Link to comment Share on other sites More sharing options...
Levus Posted April 8, 2011 Share Posted April 8, 2011 Albo przy składaniu kompozycji (ae, nuke) możesz to zrobić. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mt Posted April 8, 2011 Share Posted April 8, 2011 eee..nie chce napisac czegos glupiego..ale czy przypadkiem w rayfire nie ma czegos co sie nazywa interactive demolition ktore liczy fragmentacje dopiero w momencie zetkniecia obiektow? pozdr mt Link to comment Share on other sites More sharing options...
fiszkas Posted April 9, 2011 Author Share Posted April 9, 2011 Dzięki za odpowiedzi, ale jakoś do końca nie wychodzi tak jak ma być ale może jakoś to obczaję. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mrs7 Posted April 9, 2011 Share Posted April 9, 2011 Ja juz pisalem w innych watkach o swoim problemie ale skorzystam z okazji i zapytam i tutaj. Rzecz w tym ze w najnowszym rayfire 1.55 duzo rzeczy sie pozmienialo. Pojawily sie nowe rodzaje obiektow i w zadnym tutku jaki udalo mi sie znalezc nie bylo opisu jak podpiac obiekty, jakie parametry ustawic itd.. Bycmoze ktos z Was spotkal sie z jakims manualem albo tutkiem wyjasniajacym jak to zrobic zeby dzialalo jak trzeba. Za pomoc z gory bardzo dziekuje Link to comment Share on other sites More sharing options...
fiszkas Posted April 9, 2011 Author Share Posted April 9, 2011 (edited) Już chyba wszystko będzie grało, tylko, gdy kończy się robienie tych fragmentacji przy zderzeniu, pojawia się komunikat: -- No "map" function for undefined Miał ktoś może taki komunikat? Czego on dotyczy? Edited April 9, 2011 by fiszkas Link to comment Share on other sites More sharing options...
fiszkas Posted April 9, 2011 Author Share Posted April 9, 2011 (edited) Ok wszystko działa jak powinno :) Dzięki wam. Trzeba tylko zmienić typ fragmentacji na Voronoi - Uniform :) Edited April 9, 2011 by fiszkas Link to comment Share on other sites More sharing options...
fiszkas Posted April 10, 2011 Author Share Posted April 10, 2011 Przepraszam, że znów przyłączam się do tematu, ale jeszcze w życiu nie miałem z niczym takich problemów jak z rayfire. Chciałem zapytać, czy ktoś zna ten plugin? Jak tak to proszę o kontakt gg: 10400587. Albo chociaż powie co zrobić, aby kawałki rozbitego elementu nie przelatywały przez powierzchnię o którą się rozbija. Będę bardzo wdzięczny :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
ApaczoS Posted April 10, 2011 Share Posted April 10, 2011 co zrobić, aby kawałki rozbitego elementu nie przelatywały przez powierzchnię o którą się rozbija. Zamiast plane'a używaj boxa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fiszkas Posted April 10, 2011 Author Share Posted April 10, 2011 Używam boxa :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Levus Posted April 10, 2011 Share Posted April 10, 2011 Może jego siatka jest za rzadka? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ApaczoS Posted April 10, 2011 Share Posted April 10, 2011 Może jego siatka jest za rzadka? Okazuje się, że RF nie lubi editable poly i mesh. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PLS Posted April 11, 2011 Share Posted April 11, 2011 No niestety, bawiłem się jakiś czas najnowszym Rayfire i to co mogę powiedzieć to strasznie niestabilny (właśnie jeśli chodzi o editable poly/mesh). Często trzeba było kombinować "okrężnymi drogami" bo plugin sobie nie radził. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now