fiszkas Napisano 7 Kwiecień 2011 Napisano 7 Kwiecień 2011 Witam, mam problem ze zrobieniem w 3ds maxie za pomocą plugina Rayfire ściany, która się rozwala. Problem polega na tym, że jak mam ścianę (boxa), dodaję do niego fragmentację (nie do końca wiem jak to się nazywa, ale dzielenie ściany na kawałki), to zarówno w projekcie jak i przy renderze widać małe odstępy między tymi kawałkami ściany. I teraz pytanie, jak zrobić, żeby ściana była gładka bez żadnych przerw, a dopiero w momencie zetknięcia kuli ze ścianą powstawały pęknięcia?
Miłosz3ds Napisano 7 Kwiecień 2011 Napisano 7 Kwiecień 2011 Stwórz kopię tej ściany. Obie muszą stać dokładnie w tym samym miejscu. Teraz tak - jedną ścianę "pękasz" Rayfire, i ukrywasz ją (nie poprzez Hide! Klikaj prawym na obiekcie, properties i tam masz parametr "visibility" - zmień na 0.) Widoczna będzie tylko czyściutka ściana. No i teraz tak - w tym momencie, kiedy ściana ma zacząć pękać, "świeżą" ścianę ukrywasz (tym samym sposobem!) a pękniętą przywracasz. Pobaw się track view, bo znikanie musi być natychmiastowe, z klatki na klatkę, a nie stopniowo - żeby był dobry efekt. Pozdrawiam!
fiszkas Napisano 7 Kwiecień 2011 Autor Napisano 7 Kwiecień 2011 A nie da się tego inaczej, gdzieś w opcjach Rayfire? Musi się dać :)
Miłosz3ds Napisano 7 Kwiecień 2011 Napisano 7 Kwiecień 2011 Nie wiem, nie mam zainstalowanego Rayfire niestety, nie mogę sprawdzić:) Ale chyba tak jak Ci napisałem jest w miarę łatwo. Spróbuj! :D
Levus Napisano 8 Kwiecień 2011 Napisano 8 Kwiecień 2011 Albo przy składaniu kompozycji (ae, nuke) możesz to zrobić.
mt Napisano 8 Kwiecień 2011 Napisano 8 Kwiecień 2011 eee..nie chce napisac czegos glupiego..ale czy przypadkiem w rayfire nie ma czegos co sie nazywa interactive demolition ktore liczy fragmentacje dopiero w momencie zetkniecia obiektow? pozdr mt
fiszkas Napisano 9 Kwiecień 2011 Autor Napisano 9 Kwiecień 2011 Dzięki za odpowiedzi, ale jakoś do końca nie wychodzi tak jak ma być ale może jakoś to obczaję.
mrs7 Napisano 9 Kwiecień 2011 Napisano 9 Kwiecień 2011 Ja juz pisalem w innych watkach o swoim problemie ale skorzystam z okazji i zapytam i tutaj. Rzecz w tym ze w najnowszym rayfire 1.55 duzo rzeczy sie pozmienialo. Pojawily sie nowe rodzaje obiektow i w zadnym tutku jaki udalo mi sie znalezc nie bylo opisu jak podpiac obiekty, jakie parametry ustawic itd.. Bycmoze ktos z Was spotkal sie z jakims manualem albo tutkiem wyjasniajacym jak to zrobic zeby dzialalo jak trzeba. Za pomoc z gory bardzo dziekuje
fiszkas Napisano 9 Kwiecień 2011 Autor Napisano 9 Kwiecień 2011 (edytowane) Już chyba wszystko będzie grało, tylko, gdy kończy się robienie tych fragmentacji przy zderzeniu, pojawia się komunikat: -- No "map" function for undefined Miał ktoś może taki komunikat? Czego on dotyczy? Edytowane 9 Kwiecień 2011 przez fiszkas
fiszkas Napisano 9 Kwiecień 2011 Autor Napisano 9 Kwiecień 2011 (edytowane) Ok wszystko działa jak powinno :) Dzięki wam. Trzeba tylko zmienić typ fragmentacji na Voronoi - Uniform :) Edytowane 9 Kwiecień 2011 przez fiszkas
fiszkas Napisano 10 Kwiecień 2011 Autor Napisano 10 Kwiecień 2011 Przepraszam, że znów przyłączam się do tematu, ale jeszcze w życiu nie miałem z niczym takich problemów jak z rayfire. Chciałem zapytać, czy ktoś zna ten plugin? Jak tak to proszę o kontakt gg: 10400587. Albo chociaż powie co zrobić, aby kawałki rozbitego elementu nie przelatywały przez powierzchnię o którą się rozbija. Będę bardzo wdzięczny :)
ApaczoS Napisano 10 Kwiecień 2011 Napisano 10 Kwiecień 2011 co zrobić, aby kawałki rozbitego elementu nie przelatywały przez powierzchnię o którą się rozbija. Zamiast plane'a używaj boxa.
ApaczoS Napisano 10 Kwiecień 2011 Napisano 10 Kwiecień 2011 Może jego siatka jest za rzadka? Okazuje się, że RF nie lubi editable poly i mesh.
PLS Napisano 11 Kwiecień 2011 Napisano 11 Kwiecień 2011 No niestety, bawiłem się jakiś czas najnowszym Rayfire i to co mogę powiedzieć to strasznie niestabilny (właśnie jeśli chodzi o editable poly/mesh). Często trzeba było kombinować "okrężnymi drogami" bo plugin sobie nie radził.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się