Jump to content

Recommended Posts

Witam !

Jestem już tutaj od jakiegoś czasu na forum , lecz tylko przeglądałem prace naprawdę rewelacyjnych grafików . Postanowiłem że też pokaże kilka moich najnowszych prac wiem , że poziom nie ten :) ale staram się . DP zajmuje się od roku rysuje i maluje trochę dłużej około 2 lat.

 

1. Koncept postaci wodnej

 

fuaddin.jpg

2. Koncept kreatury głębinowej

 

96087502.jpg

 

3. Ilustracja Drzewo Życia

 

 

vol25.jpg

 

4. I moja najnowsza praca dla siebie samego na potrzeby portfolio "Dark Angel"

 

 

2011_04_108715626719.jpg

 

Fajnie by było usłyszeć jakieś rady i pokazać mi błędy , które popełniam ! Wiem że w ostatniej ilustracji zepsułem troche perspektywę ... Zobaczyłem dopiero po ukończeniu tej pracy .

 

Pozdrawiam wszystkich !

Cometa!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 29
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Witamy :)

 

Ja tam jakimś mistrzem digitalu nie jestem ale jeżeli oczekujesz krytyki/porad to :

 

1 - płaski, za mało kolorów, dziwne nogi

 

2- w moim odczuciu dużo lepsza niż 1 praca, chociaż mogłoby się tam więcej dziać

 

3- Tło mnie wogóle nie przekonuje i te niższe drzewka są dziwnie zarysowane poziomymi pociągnięciami

 

4- Fajna kolorystyka, chociaż nie wiem czemu lewy dolny róg płaszcza z czerwonego robi się seledynowy. Ogólnie jest to jedyna praca z zaprezentowanych w której coś się dzieje, jest jakaś dynamika :)

Jeszcze musze się tylko doczepić, że pióra wyglądają bardziej jak źdźbła przenicy. Zauważ, że pióra nie są raczej tak rozczapiżone i trudno porozczepiać ich promienie.

 

 

Widać, że prace malowane są "ostrożnie", raczej miękkimi pędzlami, trochę za mało odważnych pociągnieć, ale chyba każdy tak zaczyna swoją przygodę z DP.

Niemniej jednak, trening czyni mistrza, więc rzyczę powodzenia przy kolejnych pracach.

 

...uff... strasznie się nawymądrzałem

Link to comment
Share on other sites

dzięki za Komentarz tak jak mówiłem przygodę zaczynam :) ... Jedyne co to że nie używam w ogóle miękkich brushy zazwyczaj custom twardy :) 4. Robi się seledynowy ponieważ światło idzie z dołu :) mocne światło :) ale widać ze jest błąd :) no ale trening czyni mistrza ! zobaczymy co będzie dalej :)

Edited by Cometa93
Link to comment
Share on other sites

Technicznie coraz lepiej :) Tło fajnie namalowane. Dym z jointa powinien być chyba jednak szaro-siwy a nie czarny, nie wygląda to naturalnie.

Cień rasta-mana powinien być skierowany bardziej ku widzowi, albo śłońce przesunięte w prawo, ale to by poza kadr wyszło :P.

 

Ogólnie drugi plan podoba mi się bardziej niż pierwszy, był chyba malowany z większą swobodą, ale tak czy inaczej, jest kolejny krok naprzód i czekamy na następne prace :)

  • Confused 1
Link to comment
Share on other sites

Cześć wszystkim ponownie ! Zarzucam coś nowego co zrobiłem ostatnio w wolnym czasie dla siebie mam nadzieje , że widać że ciągle ćwicze , i że podoba wam się to co robie . Chętnie usłysze od Was jakieś opinie i rady lub cokolwiek !

 

2011_07_333309958599.jpg

Link to comment
Share on other sites

radzę zabrać się za podstawy, robisz koncepty, a nie masz podstaw, anatomia, ogólnie rysunek, konstrukcja, bryła, kolor też słabiutko bez żadnego wyczucia...

przejrzyj tutoriale w "warsztacie" i dużo szkicuj... pozdron

Link to comment
Share on other sites

Dziękuje bardzo za komentarz i rady ! Ostatnio bardzo dużo szkicuje i te prace poza wampirem są już bardzo stare , dużo siedziałem nad anatomią ... ba dalej siedzę ruchy kości , szkielet , mięśnie pracuje nad tym bardzo dużo jak np. Ten Wampir był budowany od podstaw czaszki przyglądałem się studiom anatomi czaszki da vinciego przy okazji jak brałem kurs anatomii czaszki i ogólnie człowieka . Dzięki wielkie za szczerą opinie i trzymaj sie tematu dalej ! pozdrawiam !

Link to comment
Share on other sites

Koncepciki zwierząt byly robione do gry Runes of magic jednak , twórcy woleli przenieść bardziej milutkie zwierzątka jak np krasnale w butach itd :) a wyżej ilustracje były robione do Gry Orindell ! Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Bardzo dużo siedzę ostatnio w ołówku no ale z ekipą przez internet tworzymy projekt gry Nano-bot , niestety przypadły mi koncepty enviro nad czym bardzo ubolewam , gdyż chętnie bym się pochwalił postępami w anatomi aczkolwiek nie mam żadnego DP moje nowe prace :

 

303168_293272780706154_100000703022830_1017923_1568215187_n.jpg

 

378466_293272700706162_100000703022830_1017922_1250025383_n.jpg

 

Oby 2 miały być w tym samym klimacie ponieważ to ten sam świat , Pozdrawiam !!

Link to comment
Share on other sites

Według mnie oba są w innym klimacie.

Górny ogólnie nie do końca spójny (jakby poskładany z różnych obcych sobie elementów).

Punkty przykuwające uwagę także dziwacznie rozplanowane. Tak jakby wszystko na tym obrazku chciało być najważniejsze.

Zapanuj nad planami (pierwszy, drugi itd.) Zdecyduj co jest bohaterem tej ilustracji - co jest najważniejsze.

Poza tym światło jest bardzo nienaturalne, przez to ciężko się czyta tę ilustrację.

Powodzenia przy dalszych pracach, na pewno wyjdzie super.

Link to comment
Share on other sites

Ten ostatni... ile głów ? 9-10 ? trochę za dużo, a jesli to było zamierzone to tego nie widać... jakiegoś filtra użyłeś co prawda bardzo delikatnie ale i tak nie potrzebnie, straciłeśna realiźmie

ten przedostatni, anatomia bardzo nie poprawna, szczególnie mięśnie brzucha, nawet nie wiadomo jak mocno napakowana byłaby postać to raczej mięśnie byłyby rozciągnięte i przez to bardzo spłaszczone...

mało odpowiedzi ? jeśli po twoich " wrzutach" nie będzie widać że ciężko pracujesz i ci naprawdę zależy to ludziom też nie będzie zależało na dalszym doradzaniu i pomaganiu

pokaż jakieś ołówki...

i... prawdziwą mądrością artysty jest umiejętność powiedzenia sobie " wiem że za mało umiem "

Edited by rosikowski
Link to comment
Share on other sites

Dziękuje za odpowiedź nie rozumiem troszkę co do tego ostatniego mianowicie "ile głów 9-10 trochę za dużo".

Wezme pod uwage te rady co do Anatomii masz w 100% racje nie pomyślałem nad tym wczesniej zupełnie ... ehh tak to bywa

No i co do ołówka postaram się wrzucić coś , oprócz Tego Doskonale wiem że w świecie grafiki ilustracji i koncept artu jestem nikim :) widać ,że nic nie umiem i nie mam co do tego zastrzeżeń, staram się dogonić takich mistrzów jak Omen, Kuczek, Wolf itd ale jeszcze długa droga przede mną :)

Edited by Cometa93
Link to comment
Share on other sites

Hej, hej hello.... Ćwiczonka fajne, kilka uwag na początek to co zajeb***- dziewczyna z zasłoniętą twarzyczką, lewy i prawy dolny róg. Buteleczka troszeczkę u nasady koślawo wyszła, zakneblowana babeczka sypię się w proporcji, a reszta całkiem fajna :)

Link to comment
Share on other sites

Tak więc kilka moich uwag.

 

1. Najważniejsza rzecz to proporcje ciała. Zwróć uwagę na kobietę z zamkiem na ustach, jak niewymiarowa jest mała jest klatka piersiowa w stosunku do głowy, oraz jak niewymiarowe są ramiona. grass wysłał mi ostatnio kilka ksiażek, do których warto zajrzec, jedna z nich, która może również tobie byc pomocna jest "Michael Hampton- Figure Drawing - Design and Invention - anatomia i jak to wszystko ogarnąć w rysunku".

 

Przeglądając poprzednie komentarze, widziałam, że już kilka osób zwróciło ci na to uwagę. Może spróbuj, bez wdawania się w szczegóły, popracować nad samą sylwetką na razie. Wiem sama po sobie i swoich znajomych, że często najwięcej uwagi poświęca się twarzy i detalom z nią związanym i tylko powierzchownie ogarniając ciało. Weź może poćwiczyć naga, łysa sylwetkę w różnych pozycjach, ale tak, żeby była cała od stóp do głów, a dopiero poszczególne części ciała próbuj nieco bardziej szczegółowo, np. same dłonie, same stopy, same same usta, czy oczy, a potem głowę z tymi wyćwiczonymi częściami i jak już wprawisz rękę, całą postać z detalami.

Link to comment
Share on other sites

Jako, że na kompozycji znam się w stopni znikomym moją radę możesz potraktować jak chcesz.

Więc...Robot po lewej patrzy w prawy róg- oko wypada z kadru. Robot po prawej patrzy w dół- całkowicie nie rozumiem tego zagrania. Łuczniczka celuje w lewą stronę kadru- oko znowu wypada. Mam wrażenie, że pierwszy plan jest z innej ilusracji a następny z drugiej, są całkowicie nie spójne. Trawa pośród lodu jest nieco dziwnym akcentem, acz domyślam się, że ta pani to jakaś summer bringer ;) mimo wszytko nie podoba mi się to.

 

Kolejna rzecz to anatomia postać jest nieco za długa oraz za wąska.

Na obrazku jest mnóstwo zbędnego szumu w postaci śniegu, polecam zmniejszyć jego ilość.

 

Jak już mówiłem teoretyk jak i praktyk ze mnie żaden, więc nawet głupio mi oferować swoją pomoc ale to po prostu rzeczy, które dostrzega chyba każdy.

 

Jak ktoś ma zastrzeżenia do mojej opinii to bardzo proszę o poprawki ;)

Link to comment
Share on other sites

Hey Dziękuje za opinie ! przyjmuje do siebie krytykę o to w sumie chodzi wsadzając prace na fora szybciej idzie nauka ! w Sumie prawda nie pomyślałem troszke nad kompozycją zawsze miałem z tym problem. co do tej trawy to dokładnie o to mi chodziło. Ale miałem duży odstęp od ostatniego Dp więc nie o wszystkim myślałem. łuczniczke użyłem z mojego starszego szkicu więc nawet nie obróciłem żeby światło sie zgadzało.

 

Dzięki wielkie za opinie. i Pozdrawiam Serdecznie !

 

na innym forum znowu mówią mi odwrotnie że i detal i anatomia jest ok i że sie podoba z plastyka sie pytałem to również ok poprawiałem tylko dłoń prawą tą dolną. a kompozycyjnie mówią że ok bo jest podział na plany i że jest pełno. Ciężko zrozumieć ludu

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy