Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Wątek dotyczy prezentacji wydajności kart graficznych GeForce w viewport 3ds maxa 2012 .

Sceny testowe:

Scena01: https://rapidshare.com/files/460321996/Trees_10mpoly.rar(max3d.pl) Scena02: http://www.evermotion.org/download/now/98

Scena03: http://www.fileserve.com/file/HEvJqCJ

 

 

-------------WZÓR DLA POSTÓW--------------------

Chispet Karty: nvidia GeForce G210

Model: MSI N210-MD512H

Cena: 114.59 zł ( Najniższa znaleziona w sieci )

CUDA: 16

Pamięć: 512 MB GDDR2

Ilość klatek:

Scena01: 14( przykładowo )

Scena02: 14( przykładowo )

Scena03: 69 ( przykładowo )

Uwagi: Ciche Chłodzenie pasywne

 

Screeny ze scen: Umieszczamy w załącznikach , tutaj ewentualnie linki do nich :)

--------------------------------------------

 

 

Mam nadzieję ,że pomoże to rozwiązać problem wyboru karty graficznej pod 3ds max. Zachęcam wszystkich do przedstawiania wyników. Oczywiście starsze karty są mile widziane np. GeForce 7600GT z 2006 roku. Mam taką kartę ale niestety przed premierą 3ds maxa 2012 zasilacz(chyba) zmusił mnie do wymontowania tegoż układu z płyty.

Proponuje tryb „Smooth+Highlights” , jeśli testujecie inne efekty piszcie w nawiasach nazwy , np.

Scena01: 14 (Smooth+Highlights) ; 50 (Wireframe); 5(Efekt a ) ; 6~12 ( efekt b )

 

Przydatne Linki:

http://www.nvidia.pl/object/geforce_family_pl.html

http://www.nvidia.pl/page/legacy.html

http://www.skapiec.pl/

Edytowane przez tomik8on69
  • Odpowiedzi 36
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

hmmm...

 

scena:

"mia_competition_entry" to C4D i VRAY...

 

scena:

"ScenaMalaAAndres" została zrobiona wersją studencką 3DS max i na dodatek mi się chyba nie wyświetla...jakieś szare regały bez tekstur są...

 

scena:

"Steve_cole_-_The_Lake_House_final" potrzebuje Vray więc nie pomogę bo nie używam

 

Ogólnie wg. mnie nietrafiony wybór scen :p

Napisano

Niestety ale masz rację. Jeśli możesz to przygotuj/zaproponuj swoje sceny. Ja niestety nic lepszego nie mogłem znaleźć:(. Co do sceny bez tekstur to tam nie ma tekstur :) mam nadzieję że jakoś uda nam się wspólnie rozwiązać problem scen bo myślę że taki test przyda się wszystkim którzy chcą kupić nową kartę.

Napisano (edytowane)

Spróbujcie na tej scenie...coś zlepiłem na szybkiego...10 mln poly...drzewka, MR daylight, u mnie na realistic i wszystkie upiekszacze włączone podczas kręcenia się wokół sceny mam 2FPS...GTX 285 i EVGA SR-2 Dual Xeon E5620 @3.8GHz, 48Gb ram.

 

https://rapidshare.com/files/460321996/Trees_10mpoly.rar

hasło: max3d.pl

 

-------------WZÓR DLA POSTÓW--------------------

Chispet Karty: nvidia GeForce GTX285

Model: EVGA SC

Cena: ---

CUDA: ---

Pamięć: 1024MB

Ilość klatek:

Scena01:

8mln poly - 20FPS

9mln poly - 2FPS

10mln poly - 2FPS

--------------------------------------------

Edytowane przez KONAn
Napisano

Jeśli możesz to zapisz wyniki wg wzoru:) W 2 i 3 scenie zostaw po prostu kreskę. Jeśli masz jakieś uwagi co do wzoru to również można to przemyśleć.

 

Thx za scenę.

Napisano

Spróbowałem scenę od KONAn'a 10 mln poly.

Na sprzęcie PNY Quadro FX 4800 1,5GB RAM, ASUS P6T, i7 980z 3,33 GHz, 12GB RAM.

 

Chispet Karty: nvidia Quadro FX 4800

Model: PNY

Cena: ok 6500zł

CUDA: 192

Pamięć: 1536MB DDR3

Trees_10mpoly: Realistyc:

10mln poly - 1,245 FPS

Trees_10mpoly: Shaded:

10mln poly - 1,755 FPS

To samo w Wireframe:

już 78,24 FPS

 

Ogólnie Quadro FX 4800 słabo wypadła w testach:mad:

Po pracy sprawdzę kompa w domu z GF 470GTX.

Napisano

Czyli znowu okazuje się, że quadro najlepsza jest w rysowaniu linii, bo mi w cieniowanych widokach wyszło podobnie na HD 4670. Za to w Wireframe 11fps (max, średnio 5-7), a Ty masz ponad 78

Ciekawy byłby rezultat Realistic + edged faces

Czy ktoś z GTX 560 mógłby wrzucić wyniki?

Napisano

Słuchajcie..zrobiłem tak z ciekawości test programem FRAPS...i co się okazało...te wartości co pokazuje MAX są z sufitu wzięte...mi pokazuje że mam 20 FPS ale płynność jak dla 5..i racja FRAPS pokazuje 5FPS....trzeba by opracować jakąś jedną scenę z zafixowanym ruchem kamery coby wszyscy mieli miarodajny wynik i dopiero wtedy sprawdzić FPS-y...scena musiała by mieć tez możliwość szybkiego dodawania/usuwania hi poly elementów coby sprawdzić wydajność na różnej ilości polygonów no i przydałoby się jakieś oświetlenie. Dwie wersje byłby potrzebne tj, dla VRAY i MR...jest ktoś chętny żeby taka scenę przygotować ??

Napisano
Czyli znowu okazuje się, że quadro najlepsza jest w rysowaniu linii, bo mi w cieniowanych widokach wyszło podobnie na HD 4670. Za to w Wireframe 11fps (max, średnio 5-7), a Ty masz ponad 78

Ciekawy byłby rezultat Realistic + edged faces

Czy ktoś z GTX 560 mógłby wrzucić wyniki?

 

Geforce 460 2gb palit wyszlo podobnie do wyniku KONAna.Na 10mln 1,78~1,9 +/- 0,5fps .

Napisano

KONAn ma rację co do sceny. Ja sam miałem zrobić animację kamery po jednej ze swoich scen ale miałem kłopot ze sprzętem. I jeszcze kwestia czy testować to frapsem? O ile pamietam to tam były statystyki więc lepiej. A i kontrola ilości poly jest ważna bo o ile KONAn ma ze 24 gb ramu to biedny Dark Blood ma tylko 3 :-(

Napisano

Dobre wiadomości dla zamulonych Viewportów. Intel wpuszcza 2-rdzeniowy SB z odblokowanym mnożnikiem i TDP 65W … to może się uda podkręcić do 5,5 GHz i poprawić nieco FPS ;)

Napisano

Spróbowałem scenę od KONAn'a 10 mln poly.

Na sprzęcie Palit GTS450 1 GB RAM, ASUS p5w dh deluxe , Q6600, 8GB RAM.

 

Trees_10mpoly: Realistyc:

10mln poly - 0,688 FPS +/- 0,1fps

Trees_10mpoly: Shaded:

10mln poly - 0,935 FPS +/- 0,1fps

Trees_10mpoly: Wireframe:

10mln poly - 35-40 FPS

 

W Wireframe bardzo komfortowo i płynnie a realistic / shaded to wynik mowi wszystko

Gość RafalPL
Napisano (edytowane)

Chipset : Nvidia GeForce 250

Model: EVGA

Cena: ---

CUDA: 192

Pamięć: 1 GB GDDR3

 

Ilość klatek: 3D MAX 2012 (Nitrous)

Scena01:

 

Trees_10mpoly: Realistic:

10mln poly – 1.795 +/-

 

Trees_10mpoly: Shaded:

10mln poly 1.935 +/-

 

Trees_10mpoly: Wireframe:

10mln poly – 52/74 FPS

 

Uwagi: Głośna przy obciążeniu od 50% w górę.

Edytowane przez RafalPL
Napisano

Ja mam propozycję, co by było lepsze porównanie do poprzednich wersji maxa. Oddzielne wyniki dla Nitrous i oddzielne dla Direct3d - smooth and hightlights itd.

Gość szarak3d
Napisano

Chipset : Nvidia Quadro 4000

Model: PNY

Cena: ---

CUDA: 256

Pamięć: 2 GB GDDR5

 

Ilość klatek: 3D MAX 2012 (Nitrous)

Scena01:

 

Trees_10mpoly: Realistic:

10mln poly – 16-20

 

Trees_10mpoly: Shaded:

10mln poly 22-25

 

Trees_10mpoly: Wireframe:

10mln poly – 80-100

 

Uwagi: Odziwo na sterownikach dedykowanych dla maxa wypadała znacznie gorzej (realistic:5-6 shaded 6-6,5 wireframe jedynie 15!!) na najnowszych sterownikach fpsy wzrosły tylko tez niewiem ile w tych fps-ach prawdy (jak pisał KONAN)bo pomimo wyswietlania 22-25 fps w trybie shaded wyczówa sie klatkowanie a w trybie wireframe chodzi płynnie chwile przytnie dalej plynnie przytnie itd. :) karte posiadam od kolku dni, wie ktos moze czy nalezy ustawiac ja jakos specjalnie w biosie czy moze przeprowadzac jakies inne zabiegi optymalizujace wydajnosc. Bo gdzies kiedys chyba przed zakupem jeszcze, wygrzebalem gdzies na jakims forum cos o optymalnych ustawieniach dla tej karty w biosie. Tylko teraz niemoge tego znalesc, a ja to w te klocki to niebardzo. Procka jakos udlao mi sie podciagnoc do 4,4 dzieki youtube:) narazie chodzi:) Sprzet to: i7 GULFTOWN EXTREME 4.4GHZ, 24GB RAM, PNY 2GB QAUADRO 4000, Plyta ASUS P6T7 WS. Byl bym wdziecznu jak by ktos kto sie zna pomogl z optymalizacja sprzetu. Pozdrawiam

Napisano

szarak3d

Przestawiłeś w 3D Max na OpenGL ?? Podstawowa sprawa przy Quadro to przetestować OpenGL vs. Nitrous.. być może teraz lepiej chodzi Nitrous.

Napisano

Chispet Karty: nVidia GeForce GTS 450

Model: MSI N450GTS CYCLONE 1GD5/OC

Cena: 432 zł( agito.pl )

CUDA: 192

Pamięć: 1024 MB GDDR5

Ilość klatek:

Trees_10mpoly:

4 ( realistic)

33 ( wireframe )

8 ( shaded )

5 ( consistent color )

110 ( bounding box )

 

 

Uwagi: Bardzo Ciche Chłodzenie

 

 

 

//

Ustawiłem latającą kamerę wokół drzew i wynik wynosił 4 klatki na sekundę przy zmaksymalizowanym widoku camery. przy swobodnym obracaniu ( perspective ) wynik wynosił 20 - 30 klatkek na sekundę co jest absolutną bzdurą , zminimalizowałem widok perspective i wynik wrócił do normy i wyniósł 4. Warto zwrócić na to uwagę i najlepiej od razu ustawić animację latającej kamery. Przy sterownikach ściągniętych przez win 7 miałem wynik ok 1,5 klatki a po zainstalowaniu sterowników z płyty dołączonej do karty (MSI VGA Drivers 261.01) uzyskałem 4.

Napisano

Chispet Karty: nVidia GeForce GTS 450

Model: MSI N450GTS CYCLONE 1GD5/OC

Cena: 432 zł( agito.pl )

CUDA: 192

Pamięć: 1024 MB GDDR5

Ilość klatek:

Trees_10mpoly:

4,5-5,0 ( realistic)

35-36 ( wireframe )

8-10 ( shaded )

5 ( consistent color )

120 ( bounding box )

 

 

Uwagi: Bardzo Ciche Chłodzenie

 

 

 

//

zainstalowałem nowe sterowniki 275.33

jak widać nastąpiła poprawa , ciekawe czy kiedyś dojdę do 30kl/s ... może w maksie 2013 :) ?

Napisano

Moim zdanie ten test nie jest mairodajny po pierwsze nikt nie pisze rozdzielczosci ekranu na ktorej pracuje !! Po drugie jak juz ktos zaznaczyl zależnie od rodzaju widoku wyniki sa sporo rozne ja przetestowalem ta sene w widoku Expert Mode co wykucza wszelkie paski uzytkowanika i ustawienia panelu Command Panel !!

 

Nvidia GTX 470 Zotac (niereferencyjny uklad chlodzenia)

Phenom X6 1090 (3.2GHz)

8Gb Ram DDR 1333

rozdzielczosz 1680x1050 Exper Mode

Windows XP64

 

Nitrous (DX9)

Realistic - 4

Shaded - 3-25 (srednio 9)

Wireframe - 40-50

 

Direct 3D - 9.0

poraszka- wireframe pokazuje miedzy 15 a 150 w widoku shaded max umarl :D

 

widzac po wynikach innych cos mi sie zdaje ze pisza niezle bajki odnosnie wydajnosci swoich konfiguracji

Napisano

na monitorze 1920x1080 moje wyniki z realistic spadły z 4,5 na 3,5 więc trochę w tym prawdy jest ale cóż nie jest znowu tak dramatycznie aby testy były bez sensu :)

Napisano (edytowane)

Przepraszam, za odkopanie tematu, ale nie chcę zaśmiecać forum, a temat pasuje do mojej sprawy.

 

Jako, że wciąż jestem względnie początkujący w 3ds maxie i w końcu pora się go nauczyć, zakupiłem zestaw z myślą o tym (ale nie tylko z myślą o maxie :) ). Zestaw jest taki:

-Intel Xeon E3-1240V2 @ 3,4 GHz

-Gigabyte GeForce GTX 660 Ti

-MSI B75A-G43

-16 GB RAM Patriot G2

-dysk Seagate Barracuda 1TB

Mam studenckiego maxa 2012 64bit z zainstalowanymi SP1 i SP2

 

Główne moje pytanie, jak temat wskazuje dotyczy karty graficznej. W tym temacie użytkownicy podawali FPS dla poszczególnych scen i w różnych trybach. Chciałbym się od Was dowiedzieć, czy moje FPSy odpowiadają sprzętowi :)

 

Na testy wziąłem 2 sceny:

1. scena numer 2 z tego wątku: http://www.evermotion.org/download/now/98 .

2. scena z tutorialu evermotion http://www.evermotion.org/tutorials/show/7900/making-interior-scene

 

Obie do pobrania z darmo. Wybrałem je bo jest to architektura, a tym się będę zajmował w 3d.

 

W obydwu otworzyłem viewporta w trybie perspective na cały ekran (rozdz. 1920x1080) i w trybach shaded+edged faces, realistic+edged faces oraz consistent colors+edged faces orbitowałem wokół obiektów w takim w miare normalnym tempie. Przy czym patrzyłem na licznik FPS.

 

Wyniki:

Scena 1 -> screen sceny z ilością poly i vertexów: http://i.imgur.com/DCEROuH.jpg?1

shaded+edged faces -> FPS 40-70 (w zależności na co patrzyłem, generalnie chodziło płynnie, przy szybkim orbitowaniu potrafiło dojść i chwilowo do 160)

realistic+edged faces -> FPS 30-48

consistent colors+edged faces -> FPS 33-50

Scena 2 ->screen http://i.imgur.com/pySjTvN.jpg?1

shaded+edged faces -> FPS 65-110 (też w zależności co było w polu widzenia, przy szybkim orbitowaniu w porywach 180)

realistic+edged faces-> FPS 60-80

consistent colors+ edged faces -> FPS 65-80

 

Podane FPSy dotyczą orbitowanie wokół całej sceny, po zbliżeniu na jakiś fragment wzrastają. Screeny wykonałem w trakcie orbitowania, w "spoczynku" FPS maleją. Szybkie orbitowanie to dla mnie takie szybkie bezcelowe machanie myszką, że i tak nic nie widać :D

 

Wiem, że to pewnie średni sposób na ocenę, ale chyba płynność wyświetlania sceny zależy od sprzętu, więc to jakaś wymierna wartość. Czy te wartości są "w normie" jeśli można tak powiedzieć? :)

 

Pozdrawiam i proszę o odpowiedzi :)

 

(ewentualnie kontynuując wątek może ktoś podać swoje wyniki)

Edytowane przez Misiek90
Napisano (edytowane)

Przepraszam, za odkopanie tematu, ale nie chcę zaśmiecać forum, a temat pasuje do mojej sprawy.

 

Jako, że wciąż jestem względnie początkujący w 3ds maxie i w końcu pora się go nauczyć, zakupiłem zestaw z myślą o tym (ale nie tylko z myślą o maxie :) ). Zestaw jest taki:

-Intel Xeon E3-1240V2 @ 3,4 GHz

-Gigabyte GeForce GTX 660 Ti

-MSI B75A-G43

-16 GB RAM Patriot G2

-dysk Seagate Barracuda 1TB

Mam studenckiego maxa 2012 64bit z zainstalowanymi SP1 i SP2

 

Główne moje pytanie, jak temat wskazuje dotyczy karty graficznej. W tym temacie użytkownicy podawali FPS dla poszczególnych scen i w różnych trybach. Chciałbym się od Was dowiedzieć, czy moje FPSy odpowiadają sprzętowi :)

 

Na testy wziąłem 2 sceny:

1. scena numer 2 z tego wątku: http://www.evermotion.org/download/now/98 .

2. scena z tutorialu evermotion http://www.evermotion.org/tutorials/show/7900/making-interior-scene

 

Obie do pobrania z darmo. Wybrałem je bo jest to architektura, a tym się będę zajmował w 3d.

 

W obydwu otworzyłem viewporta w trybie perspective na cały ekran (rozdz. 1920x1080) i w trybach shaded+edged faces, realistic+edged faces oraz consistent colors+edged faces orbitowałem wokół obiektów w takim w miare normalnym tempie. Przy czym patrzyłem na licznik FPS.

 

Wyniki:

Scena 1 -> screen sceny z ilością poly i vertexów: http://i.imgur.com/DCEROuH.jpg?1

shaded+edged faces -> FPS 40-70 (w zależności na co patrzyłem, generalnie chodziło płynnie, przy szybkim orbitowaniu potrafiło dojść i chwilowo do 160)

realistic+edged faces -> FPS 30-48

consistent colors+edged faces -> FPS 33-50

Scena 2 ->screen http://i.imgur.com/pySjTvN.jpg?1

shaded+edged faces -> FPS 65-110 (też w zależności co było w polu widzenia, przy szybkim orbitowaniu w porywach 180)

realistic+edged faces-> FPS 60-80

consistent colors+ edged faces -> FPS 65-80

 

Podane FPSy dotyczą orbitowanie wokół całej sceny, po zbliżeniu na jakiś fragment wzrastają. Screeny wykonałem w trakcie orbitowania, w "spoczynku" FPS maleją. Szybkie orbitowanie to dla mnie takie szybkie bezcelowe machanie myszką, że i tak nic nie widać :D

 

Wiem, że to pewnie średni sposób na ocenę, ale chyba płynność wyświetlania sceny zależy od sprzętu, więc to jakaś wymierna wartość. Czy te wartości są "w normie" jeśli można tak powiedzieć? :)

 

Pozdrawiam i proszę o odpowiedzi :)

 

(ewentualnie kontynuując wątek może ktoś podać swoje wyniki)

Edytowane przez Misiek90
Napisano

Sa w normie jak na sprzet ktory posiadasz, wszystkie keplery jesli chodzi o viewport maja praktycznie podobna wydajnosc i sporo tu zalezy od sterownikow oraz od trybu wyswietlania ktory wybierzemy (dx bedzie najszybszy).

Skoro kupiles to juz nie ma sie co nawet zastanawiac czy sa w normie czy nie.

Napisano

Sa w normie jak na sprzet ktory posiadasz, wszystkie keplery jesli chodzi o viewport maja praktycznie podobna wydajnosc i sporo tu zalezy od sterownikow oraz od trybu wyswietlania ktory wybierzemy (dx bedzie najszybszy).

Skoro kupiles to juz nie ma sie co nawet zastanawiac czy sa w normie czy nie.

Napisano

Dzięki :)

Wracająć do Twojej wczesniejszej wypowiedzi:

Sa w normie jak na sprzet ktory posiadasz, wszystkie keplery jesli chodzi o viewport maja praktycznie podobna wydajnosc i sporo tu zalezy od sterownikow oraz od trybu wyswietlania ktory wybierzemy (dx bedzie najszybszy).

Skoro kupiles to juz nie ma sie co nawet zastanawiac czy sa w normie czy nie.

Zauważyłem wczoraj, że na Nitrous jest najszybciej, na D3D i OpenGL jest jakaś masakra na tych 2 scenach. W czasie orbitowania wokół scen jest jakies 5 FPS. Podczas gdy na Nitrous chodzi płynnie. To normalne, czy muszę direct3d updatować, bo mam wersję 9.0? Bo sterowniki nvidii mam najnowsze 314.22.

Napisano

A co z tym przycinaniem viewportów?. Te sceny są średnio rozbudowane. Chociaż czytałem kilka zagranicznych forów i trochę ludzi narzeka na wolne viewporty w najnowszych maxach (2011, 2012), często posiadających mocne zestawy.

Napisano

To nie norma, u mnie haczyło przy orbit w maxie 2012 a w 2013 sie naprawiło i jest ok. Były całe wątki na Area i cgtalku o tym orbit lag. Niby w 2013 coś zmienili ale niektórym dalej haczy:D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności