Napisano 30 Kwiecień 201113 l Wątek dotyczy prezentacji wydajności kart graficznych GeForce w viewport 3ds maxa 2012 . Sceny testowe: Scena01: https://rapidshare.com/files/460321996/Trees_10mpoly.rar(max3d.pl) Scena02: http://www.evermotion.org/download/now/98 Scena03: http://www.fileserve.com/file/HEvJqCJ -------------WZÓR DLA POSTÓW-------------------- Chispet Karty: nvidia GeForce G210 Model: MSI N210-MD512H Cena: 114.59 zł ( Najniższa znaleziona w sieci ) CUDA: 16 Pamięć: 512 MB GDDR2 Ilość klatek: Scena01: 14( przykładowo ) Scena02: 14( przykładowo ) Scena03: 69 ( przykładowo ) Uwagi: Ciche Chłodzenie pasywne Screeny ze scen: Umieszczamy w załącznikach , tutaj ewentualnie linki do nich :) -------------------------------------------- Mam nadzieję ,że pomoże to rozwiązać problem wyboru karty graficznej pod 3ds max. Zachęcam wszystkich do przedstawiania wyników. Oczywiście starsze karty są mile widziane np. GeForce 7600GT z 2006 roku. Mam taką kartę ale niestety przed premierą 3ds maxa 2012 zasilacz(chyba) zmusił mnie do wymontowania tegoż układu z płyty. Proponuje tryb „Smooth+Highlights” , jeśli testujecie inne efekty piszcie w nawiasach nazwy , np. Scena01: 14 (Smooth+Highlights) ; 50 (Wireframe); 5(Efekt a ) ; 6~12 ( efekt b ) Przydatne Linki: http://www.nvidia.pl/object/geforce_family_pl.html http://www.nvidia.pl/page/legacy.html http://www.skapiec.pl/ Edytowane 3 Maj 201113 l przez tomik8on69
Napisano 1 Maj 201113 l hmmm... scena: "mia_competition_entry" to C4D i VRAY... scena: "ScenaMalaAAndres" została zrobiona wersją studencką 3DS max i na dodatek mi się chyba nie wyświetla...jakieś szare regały bez tekstur są... scena: "Steve_cole_-_The_Lake_House_final" potrzebuje Vray więc nie pomogę bo nie używam Ogólnie wg. mnie nietrafiony wybór scen :p
Napisano 2 Maj 201113 l Autor Niestety ale masz rację. Jeśli możesz to przygotuj/zaproponuj swoje sceny. Ja niestety nic lepszego nie mogłem znaleźć:(. Co do sceny bez tekstur to tam nie ma tekstur :) mam nadzieję że jakoś uda nam się wspólnie rozwiązać problem scen bo myślę że taki test przyda się wszystkim którzy chcą kupić nową kartę.
Napisano 2 Maj 201113 l Spróbujcie na tej scenie...coś zlepiłem na szybkiego...10 mln poly...drzewka, MR daylight, u mnie na realistic i wszystkie upiekszacze włączone podczas kręcenia się wokół sceny mam 2FPS...GTX 285 i EVGA SR-2 Dual Xeon E5620 @3.8GHz, 48Gb ram. https://rapidshare.com/files/460321996/Trees_10mpoly.rar hasło: max3d.pl -------------WZÓR DLA POSTÓW-------------------- Chispet Karty: nvidia GeForce GTX285 Model: EVGA SC Cena: --- CUDA: --- Pamięć: 1024MB Ilość klatek: Scena01: 8mln poly - 20FPS 9mln poly - 2FPS 10mln poly - 2FPS -------------------------------------------- Edytowane 3 Maj 201113 l przez KONAn
Napisano 3 Maj 201113 l Autor Jeśli możesz to zapisz wyniki wg wzoru:) W 2 i 3 scenie zostaw po prostu kreskę. Jeśli masz jakieś uwagi co do wzoru to również można to przemyśleć. Thx za scenę.
Napisano 10 Maj 201113 l Spróbowałem scenę od KONAn'a 10 mln poly. Na sprzęcie PNY Quadro FX 4800 1,5GB RAM, ASUS P6T, i7 980z 3,33 GHz, 12GB RAM. Chispet Karty: nvidia Quadro FX 4800 Model: PNY Cena: ok 6500zł CUDA: 192 Pamięć: 1536MB DDR3 Trees_10mpoly: Realistyc: 10mln poly - 1,245 FPS Trees_10mpoly: Shaded: 10mln poly - 1,755 FPS To samo w Wireframe: już 78,24 FPS Ogólnie Quadro FX 4800 słabo wypadła w testach:mad: Po pracy sprawdzę kompa w domu z GF 470GTX.
Napisano 10 Maj 201113 l Autor Dzięki za test. Już zamówiłem zasilacz . Jak tylko uda mi sie go zamontować to włoże z powrotem kartę 7600GT i zobaczymy jak sobie poradzi.
Napisano 18 Maj 201113 l Czyli znowu okazuje się, że quadro najlepsza jest w rysowaniu linii, bo mi w cieniowanych widokach wyszło podobnie na HD 4670. Za to w Wireframe 11fps (max, średnio 5-7), a Ty masz ponad 78 Ciekawy byłby rezultat Realistic + edged faces Czy ktoś z GTX 560 mógłby wrzucić wyniki?
Napisano 18 Maj 201113 l Słuchajcie..zrobiłem tak z ciekawości test programem FRAPS...i co się okazało...te wartości co pokazuje MAX są z sufitu wzięte...mi pokazuje że mam 20 FPS ale płynność jak dla 5..i racja FRAPS pokazuje 5FPS....trzeba by opracować jakąś jedną scenę z zafixowanym ruchem kamery coby wszyscy mieli miarodajny wynik i dopiero wtedy sprawdzić FPS-y...scena musiała by mieć tez możliwość szybkiego dodawania/usuwania hi poly elementów coby sprawdzić wydajność na różnej ilości polygonów no i przydałoby się jakieś oświetlenie. Dwie wersje byłby potrzebne tj, dla VRAY i MR...jest ktoś chętny żeby taka scenę przygotować ??
Napisano 18 Maj 201113 l Czyli znowu okazuje się, że quadro najlepsza jest w rysowaniu linii, bo mi w cieniowanych widokach wyszło podobnie na HD 4670. Za to w Wireframe 11fps (max, średnio 5-7), a Ty masz ponad 78 Ciekawy byłby rezultat Realistic + edged faces Czy ktoś z GTX 560 mógłby wrzucić wyniki? Geforce 460 2gb palit wyszlo podobnie do wyniku KONAna.Na 10mln 1,78~1,9 +/- 0,5fps .
Napisano 18 Maj 201113 l Autor KONAn ma rację co do sceny. Ja sam miałem zrobić animację kamery po jednej ze swoich scen ale miałem kłopot ze sprzętem. I jeszcze kwestia czy testować to frapsem? O ile pamietam to tam były statystyki więc lepiej. A i kontrola ilości poly jest ważna bo o ile KONAn ma ze 24 gb ramu to biedny Dark Blood ma tylko 3 :-(
Napisano 20 Maj 201113 l Dobre wiadomości dla zamulonych Viewportów. Intel wpuszcza 2-rdzeniowy SB z odblokowanym mnożnikiem i TDP 65W … to może się uda podkręcić do 5,5 GHz i poprawić nieco FPS ;)
Napisano 21 Maj 201113 l Autor niestety po podłączeniu zasilacza { Chieftec (CTG-400-80P) 400W } okazało się że karta nadal świruje . nie będzie zatem testu dla nVidia 7600 GT :(
Napisano 28 Maj 201113 l Spróbowałem scenę od KONAn'a 10 mln poly. Na sprzęcie Palit GTS450 1 GB RAM, ASUS p5w dh deluxe , Q6600, 8GB RAM. Trees_10mpoly: Realistyc: 10mln poly - 0,688 FPS +/- 0,1fps Trees_10mpoly: Shaded: 10mln poly - 0,935 FPS +/- 0,1fps Trees_10mpoly: Wireframe: 10mln poly - 35-40 FPS W Wireframe bardzo komfortowo i płynnie a realistic / shaded to wynik mowi wszystko
Napisano 29 Maj 201113 l Chipset : Nvidia GeForce 250 Model: EVGA Cena: --- CUDA: 192 Pamięć: 1 GB GDDR3 Ilość klatek: 3D MAX 2012 (Nitrous) Scena01: Trees_10mpoly: Realistic: 10mln poly – 1.795 +/- Trees_10mpoly: Shaded: 10mln poly 1.935 +/- Trees_10mpoly: Wireframe: 10mln poly – 52/74 FPS Uwagi: Głośna przy obciążeniu od 50% w górę. Edytowane 29 Maj 201113 l przez RafalPL
Napisano 29 Maj 201113 l Ja mam propozycję, co by było lepsze porównanie do poprzednich wersji maxa. Oddzielne wyniki dla Nitrous i oddzielne dla Direct3d - smooth and hightlights itd.
Napisano 30 Maj 201113 l Chipset : Nvidia Quadro 4000 Model: PNY Cena: --- CUDA: 256 Pamięć: 2 GB GDDR5 Ilość klatek: 3D MAX 2012 (Nitrous) Scena01: Trees_10mpoly: Realistic: 10mln poly – 16-20 Trees_10mpoly: Shaded: 10mln poly 22-25 Trees_10mpoly: Wireframe: 10mln poly – 80-100 Uwagi: Odziwo na sterownikach dedykowanych dla maxa wypadała znacznie gorzej (realistic:5-6 shaded 6-6,5 wireframe jedynie 15!!) na najnowszych sterownikach fpsy wzrosły tylko tez niewiem ile w tych fps-ach prawdy (jak pisał KONAN)bo pomimo wyswietlania 22-25 fps w trybie shaded wyczówa sie klatkowanie a w trybie wireframe chodzi płynnie chwile przytnie dalej plynnie przytnie itd. :) karte posiadam od kolku dni, wie ktos moze czy nalezy ustawiac ja jakos specjalnie w biosie czy moze przeprowadzac jakies inne zabiegi optymalizujace wydajnosc. Bo gdzies kiedys chyba przed zakupem jeszcze, wygrzebalem gdzies na jakims forum cos o optymalnych ustawieniach dla tej karty w biosie. Tylko teraz niemoge tego znalesc, a ja to w te klocki to niebardzo. Procka jakos udlao mi sie podciagnoc do 4,4 dzieki youtube:) narazie chodzi:) Sprzet to: i7 GULFTOWN EXTREME 4.4GHZ, 24GB RAM, PNY 2GB QAUADRO 4000, Plyta ASUS P6T7 WS. Byl bym wdziecznu jak by ktos kto sie zna pomogl z optymalizacja sprzetu. Pozdrawiam
Napisano 30 Maj 201113 l szarak3d Przestawiłeś w 3D Max na OpenGL ?? Podstawowa sprawa przy Quadro to przetestować OpenGL vs. Nitrous.. być może teraz lepiej chodzi Nitrous.
Napisano 18 Czerwiec 201113 l Autor Chispet Karty: nVidia GeForce GTS 450 Model: MSI N450GTS CYCLONE 1GD5/OC Cena: 432 zł( agito.pl ) CUDA: 192 Pamięć: 1024 MB GDDR5 Ilość klatek: Trees_10mpoly: 4 ( realistic) 33 ( wireframe ) 8 ( shaded ) 5 ( consistent color ) 110 ( bounding box ) Uwagi: Bardzo Ciche Chłodzenie // Ustawiłem latającą kamerę wokół drzew i wynik wynosił 4 klatki na sekundę przy zmaksymalizowanym widoku camery. przy swobodnym obracaniu ( perspective ) wynik wynosił 20 - 30 klatkek na sekundę co jest absolutną bzdurą , zminimalizowałem widok perspective i wynik wrócił do normy i wyniósł 4. Warto zwrócić na to uwagę i najlepiej od razu ustawić animację latającej kamery. Przy sterownikach ściągniętych przez win 7 miałem wynik ok 1,5 klatki a po zainstalowaniu sterowników z płyty dołączonej do karty (MSI VGA Drivers 261.01) uzyskałem 4.
Napisano 25 Czerwiec 201113 l Autor Chispet Karty: nVidia GeForce GTS 450 Model: MSI N450GTS CYCLONE 1GD5/OC Cena: 432 zł( agito.pl ) CUDA: 192 Pamięć: 1024 MB GDDR5 Ilość klatek: Trees_10mpoly: 4,5-5,0 ( realistic) 35-36 ( wireframe ) 8-10 ( shaded ) 5 ( consistent color ) 120 ( bounding box ) Uwagi: Bardzo Ciche Chłodzenie // zainstalowałem nowe sterowniki 275.33 jak widać nastąpiła poprawa , ciekawe czy kiedyś dojdę do 30kl/s ... może w maksie 2013 :) ?
Napisano 28 Czerwiec 201113 l Moim zdanie ten test nie jest mairodajny po pierwsze nikt nie pisze rozdzielczosci ekranu na ktorej pracuje !! Po drugie jak juz ktos zaznaczyl zależnie od rodzaju widoku wyniki sa sporo rozne ja przetestowalem ta sene w widoku Expert Mode co wykucza wszelkie paski uzytkowanika i ustawienia panelu Command Panel !! Nvidia GTX 470 Zotac (niereferencyjny uklad chlodzenia) Phenom X6 1090 (3.2GHz) 8Gb Ram DDR 1333 rozdzielczosz 1680x1050 Exper Mode Windows XP64 Nitrous (DX9) Realistic - 4 Shaded - 3-25 (srednio 9) Wireframe - 40-50 Direct 3D - 9.0 poraszka- wireframe pokazuje miedzy 15 a 150 w widoku shaded max umarl :D widzac po wynikach innych cos mi sie zdaje ze pisza niezle bajki odnosnie wydajnosci swoich konfiguracji
Napisano 6 Lipiec 201113 l Autor na monitorze 1920x1080 moje wyniki z realistic spadły z 4,5 na 3,5 więc trochę w tym prawdy jest ale cóż nie jest znowu tak dramatycznie aby testy były bez sensu :)
Napisano 4 Kwiecień 201311 l Przepraszam, za odkopanie tematu, ale nie chcę zaśmiecać forum, a temat pasuje do mojej sprawy. Jako, że wciąż jestem względnie początkujący w 3ds maxie i w końcu pora się go nauczyć, zakupiłem zestaw z myślą o tym (ale nie tylko z myślą o maxie :) ). Zestaw jest taki: -Intel Xeon E3-1240V2 @ 3,4 GHz -Gigabyte GeForce GTX 660 Ti -MSI B75A-G43 -16 GB RAM Patriot G2 -dysk Seagate Barracuda 1TB Mam studenckiego maxa 2012 64bit z zainstalowanymi SP1 i SP2 Główne moje pytanie, jak temat wskazuje dotyczy karty graficznej. W tym temacie użytkownicy podawali FPS dla poszczególnych scen i w różnych trybach. Chciałbym się od Was dowiedzieć, czy moje FPSy odpowiadają sprzętowi :) Na testy wziąłem 2 sceny: 1. scena numer 2 z tego wątku: http://www.evermotion.org/download/now/98 . 2. scena z tutorialu evermotion http://www.evermotion.org/tutorials/show/7900/making-interior-scene Obie do pobrania z darmo. Wybrałem je bo jest to architektura, a tym się będę zajmował w 3d. W obydwu otworzyłem viewporta w trybie perspective na cały ekran (rozdz. 1920x1080) i w trybach shaded+edged faces, realistic+edged faces oraz consistent colors+edged faces orbitowałem wokół obiektów w takim w miare normalnym tempie. Przy czym patrzyłem na licznik FPS. Wyniki: Scena 1 -> screen sceny z ilością poly i vertexów: http://i.imgur.com/DCEROuH.jpg?1 shaded+edged faces -> FPS 40-70 (w zależności na co patrzyłem, generalnie chodziło płynnie, przy szybkim orbitowaniu potrafiło dojść i chwilowo do 160) realistic+edged faces -> FPS 30-48 consistent colors+edged faces -> FPS 33-50 Scena 2 ->screen http://i.imgur.com/pySjTvN.jpg?1 shaded+edged faces -> FPS 65-110 (też w zależności co było w polu widzenia, przy szybkim orbitowaniu w porywach 180) realistic+edged faces-> FPS 60-80 consistent colors+ edged faces -> FPS 65-80 Podane FPSy dotyczą orbitowanie wokół całej sceny, po zbliżeniu na jakiś fragment wzrastają. Screeny wykonałem w trakcie orbitowania, w "spoczynku" FPS maleją. Szybkie orbitowanie to dla mnie takie szybkie bezcelowe machanie myszką, że i tak nic nie widać :D Wiem, że to pewnie średni sposób na ocenę, ale chyba płynność wyświetlania sceny zależy od sprzętu, więc to jakaś wymierna wartość. Czy te wartości są "w normie" jeśli można tak powiedzieć? :) Pozdrawiam i proszę o odpowiedzi :) (ewentualnie kontynuując wątek może ktoś podać swoje wyniki) Edytowane 4 Kwiecień 201311 l przez Misiek90
Napisano 4 Kwiecień 201311 l Przepraszam, za odkopanie tematu, ale nie chcę zaśmiecać forum, a temat pasuje do mojej sprawy. Jako, że wciąż jestem względnie początkujący w 3ds maxie i w końcu pora się go nauczyć, zakupiłem zestaw z myślą o tym (ale nie tylko z myślą o maxie :) ). Zestaw jest taki: -Intel Xeon E3-1240V2 @ 3,4 GHz -Gigabyte GeForce GTX 660 Ti -MSI B75A-G43 -16 GB RAM Patriot G2 -dysk Seagate Barracuda 1TB Mam studenckiego maxa 2012 64bit z zainstalowanymi SP1 i SP2 Główne moje pytanie, jak temat wskazuje dotyczy karty graficznej. W tym temacie użytkownicy podawali FPS dla poszczególnych scen i w różnych trybach. Chciałbym się od Was dowiedzieć, czy moje FPSy odpowiadają sprzętowi :) Na testy wziąłem 2 sceny: 1. scena numer 2 z tego wątku: http://www.evermotion.org/download/now/98 . 2. scena z tutorialu evermotion http://www.evermotion.org/tutorials/show/7900/making-interior-scene Obie do pobrania z darmo. Wybrałem je bo jest to architektura, a tym się będę zajmował w 3d. W obydwu otworzyłem viewporta w trybie perspective na cały ekran (rozdz. 1920x1080) i w trybach shaded+edged faces, realistic+edged faces oraz consistent colors+edged faces orbitowałem wokół obiektów w takim w miare normalnym tempie. Przy czym patrzyłem na licznik FPS. Wyniki: Scena 1 -> screen sceny z ilością poly i vertexów: http://i.imgur.com/DCEROuH.jpg?1 shaded+edged faces -> FPS 40-70 (w zależności na co patrzyłem, generalnie chodziło płynnie, przy szybkim orbitowaniu potrafiło dojść i chwilowo do 160) realistic+edged faces -> FPS 30-48 consistent colors+edged faces -> FPS 33-50 Scena 2 ->screen http://i.imgur.com/pySjTvN.jpg?1 shaded+edged faces -> FPS 65-110 (też w zależności co było w polu widzenia, przy szybkim orbitowaniu w porywach 180) realistic+edged faces-> FPS 60-80 consistent colors+ edged faces -> FPS 65-80 Podane FPSy dotyczą orbitowanie wokół całej sceny, po zbliżeniu na jakiś fragment wzrastają. Screeny wykonałem w trakcie orbitowania, w "spoczynku" FPS maleją. Szybkie orbitowanie to dla mnie takie szybkie bezcelowe machanie myszką, że i tak nic nie widać :D Wiem, że to pewnie średni sposób na ocenę, ale chyba płynność wyświetlania sceny zależy od sprzętu, więc to jakaś wymierna wartość. Czy te wartości są "w normie" jeśli można tak powiedzieć? :) Pozdrawiam i proszę o odpowiedzi :) (ewentualnie kontynuując wątek może ktoś podać swoje wyniki) Edytowane 4 Kwiecień 201311 l przez Misiek90
Napisano 4 Kwiecień 201311 l Sa w normie jak na sprzet ktory posiadasz, wszystkie keplery jesli chodzi o viewport maja praktycznie podobna wydajnosc i sporo tu zalezy od sterownikow oraz od trybu wyswietlania ktory wybierzemy (dx bedzie najszybszy). Skoro kupiles to juz nie ma sie co nawet zastanawiac czy sa w normie czy nie.
Napisano 4 Kwiecień 201311 l Sa w normie jak na sprzet ktory posiadasz, wszystkie keplery jesli chodzi o viewport maja praktycznie podobna wydajnosc i sporo tu zalezy od sterownikow oraz od trybu wyswietlania ktory wybierzemy (dx bedzie najszybszy). Skoro kupiles to juz nie ma sie co nawet zastanawiac czy sa w normie czy nie.
Napisano 4 Kwiecień 201311 l Dzięki za odpowiedź. Mam jeszcze chyba dość głupie pytanie. W Nitrous, kiedy pojawiają się takie "mróweczki" (jak tu http://i.imgur.com/nAcIX1Z.jpg?1 przy krawędziach boxów) przy orbitowaniu to oznacza, że max przelicza scenę, tak? Taki sam efekt jest na komputerach w pracowni na moim wydziale.
Napisano 4 Kwiecień 201311 l Dzięki za odpowiedź. Mam jeszcze chyba dość głupie pytanie. W Nitrous, kiedy pojawiają się takie "mróweczki" (jak tu http://i.imgur.com/nAcIX1Z.jpg?1 przy krawędziach boxów) przy orbitowaniu to oznacza, że max przelicza scenę, tak? Taki sam efekt jest na komputerach w pracowni na moim wydziale.
Napisano 6 Kwiecień 201311 l Dzięki :) Wracająć do Twojej wczesniejszej wypowiedzi: Sa w normie jak na sprzet ktory posiadasz, wszystkie keplery jesli chodzi o viewport maja praktycznie podobna wydajnosc i sporo tu zalezy od sterownikow oraz od trybu wyswietlania ktory wybierzemy (dx bedzie najszybszy). Skoro kupiles to juz nie ma sie co nawet zastanawiac czy sa w normie czy nie. Zauważyłem wczoraj, że na Nitrous jest najszybciej, na D3D i OpenGL jest jakaś masakra na tych 2 scenach. W czasie orbitowania wokół scen jest jakies 5 FPS. Podczas gdy na Nitrous chodzi płynnie. To normalne, czy muszę direct3d updatować, bo mam wersję 9.0? Bo sterowniki nvidii mam najnowsze 314.22.
Napisano 6 Kwiecień 201311 l Max dopiero w wersji 2014 używa direct 11. We wcześniejszych 9.0, więc updejtowanie directa raczej nic nie da;)
Napisano 6 Kwiecień 201311 l A co z tym przycinaniem viewportów?. Te sceny są średnio rozbudowane. Chociaż czytałem kilka zagranicznych forów i trochę ludzi narzeka na wolne viewporty w najnowszych maxach (2011, 2012), często posiadających mocne zestawy.
Napisano 8 Kwiecień 201311 l To nie norma, u mnie haczyło przy orbit w maxie 2012 a w 2013 sie naprawiło i jest ok. Były całe wątki na Area i cgtalku o tym orbit lag. Niby w 2013 coś zmienili ale niektórym dalej haczy:D
Napisano 9 Kwiecień 201311 l Ściągnij sobie triala i sprawdź, gdzieś tu na forum chyba nawet widziałem linka do triala 2014.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto