Napisano 1 Maj 201113 l Witam wszystkich. Modelem który wybrałem do wykonania jest usportowiona wersja produkowanego od 1996 roku roadstera Elise. Jest to pojazd brytyjskiej marki w wydaniu coupe z poprawioną aerodynamiką ukierunkowaną na siłę docisku (downforce). Panie i Panowie, Panowie oraz Panie, Lotus Exige 265E! Mniej niż 1000kg masy własnej, ponad 260 koni napędzających tylnią oś, zero luksusu i 100 procent wyścigowych wrażeń. Co więcej, samochód ten zasilany jest bio etanolem, czyli ekologicznym źródłem napędu które nie zmusza nas w przyszłosci do przesiadki w powolne pierdzące i na wskroś nudne elektryczne wozidełka o temperamencie tysiącwatowej kosiarki do trawy. Mi taka perspektywa motoryzacji bardzo odpowiada, czego efektem jest ten właśnie niezwyczajny samochód który Wam prezentuję. Czy nie zabraknie mi paliwa na dojechanie nim na metę, to się okaże. A póki co, prezentuję efekt do którego dążę: Uploaded with ImageShack.us EDIT: Z racji braku blueprintów dla tego modelu, zmuszony jestem zmienić samochód na inny i zdecydowałem się na Lotusa Elise jako że jest to model wizualnie najbliższy poprzednikowi. Będzie to model nie mniej wyjątkowy, bo nawiązujący do wyścigowych tradycji Lotusa zapoczątkowanych w Formule 1. Model Type 25, pomalowany na zielono z żółtym pasem biegnącym wzdłuż, w roku 1962 osiągnął historyczny sukces i do teraz odgrywa on dużą rolę, bo wystarczy wpomnieć że owe malowanie powróciło na bolidach w sezonie 2010. Jeszcze zdjęcie poglądowe: Uploaded with ImageShack.us Edytowane 10 Lipiec 201113 l przez Pawlito Podmienić miniaturkę
Napisano 12 Maj 201113 l Autor Witam. Zamieszczam pierwsze postępy. Zaczynając ten model nie przypuszczałem że jest on tak zróżnicowany pod względem stylistycznym i trudny też. No ale od modelowania puszki po konserwie niewiele bym się nauczył. Oceniajcie i piszcie jakie są Wasze spostrzeżenia. LP: MS: Uploaded with ImageShack.us
Napisano 28 Maj 201113 l Autor Wrzucam swoje postępy z tego tygodnia. Jak widać po screenach, na warsztacie znalazło się koło. Męczyłem je (bo nie nazwę tego "zrobieniem") od wtorku, czyli pięć dni. Wam też tak powoli idzie? Bez kitu, jeśli nie poprawię tępa, to może być kłopot z dotrzymaniem terminu. Uuuf... Podoba się, nie podoba? Powiedzcie coś żeby nie pożegnać się całkiem z nadzieją na dokończenie tego. Uploaded with ImageShack.us Edit: Siatka powyżej, bez opony która nie ma ms. Trochę ją na profilu wstępnie zagiąłem i nie chcę z tym przesadzać bo wyjdzie balon. Edytowane 28 Maj 201113 l przez Pawlito
Napisano 28 Maj 201113 l felga prosta ale czysta, pokarzesz siatke ? opne moze warto troszke uwypuklić na środku żeby nie była taka walcowata
Napisano 27 Czerwiec 201113 l Autor Witam. Od ostatniego wpisu minął już miesiąc i trzeba by pokazać co udało się przez ten czas zmajstrować. LP MS Uploaded with ImageShack.us Oglądajcie, piszcie, oceniajcie. Krytyka i komentarze będą mile widziane. Pozdrawiam.
Napisano 10 Lipiec 201113 l Autor Cześć wszystkim. Na początek obrazki. LP Smooth Uploaded with ImageShack.us Doszedłem do końca etapu modelowania bryły nadwozia i następnie w planach mam zrobienie jakiegoś studio. Pomyślałem, aby zrobić te studio stylizowane na tor wyscigowgowy, i tutaj zainspirowała mnie gra NFS Pro Street. Wogóle sporo inspiracji czerpię z gier. Widzę to tak - asfaltowy tor, popękany gdzeiniegdzie ze śladami opon, jakieś pasy, i z zewnątrz dookoła taka "tarka" czyli linia graniczna jak na torze wyścigowym. Myślałem o nasprejowanych napisach typu "Elise" i logo Lotusa, czy coś w tym stylu. Tutaj jest skan płyty z gry, żeby Wam unaocznić swój zamysł. Uploaded with ImageShack.us Biorę się do roboty, i jak coś stworzę to zamieszczę tutaj. Pozdrawiam.
Napisano 10 Lipiec 201113 l Lezka sie w oku kreci na mysl o lotusie i amidze(pamietam, ze zawsze jak gralem w te gre wlaczalem sobie Vanilla Ice) ...moje marzenie o Eli nadal aktualne. Bardzo fajny ten model ale ja sie nie znam.
Napisano 12 Sierpień 201113 l Autor Dawno nie wrzucałem nowych wipów, ale przez ten czas dłubałem wnętrze. Model jest już na ukończeniu, brakuje wewnętrznej strony drzwi która wydaje się być nieco bardziej problematyczna niz sądziłem, oraz paru detali. Potem pozostanie teksturowanie i walka z materiałami, i miejmy nadzieję, szczęśliwy finisz. Oto screeny: Uploaded with ImageShack.us Wcześniej nie brałem tego pod uwagę, ale jako że z wnętrza jestem w miarę zadowolony, a że Elise to jednak roadster, więc na końcu pojawią się też rendery ze zdjętym dachem. Narazie mały przedsmak tego co będzie za miesiąc. Komentarze i uwagi mile widziane.
Napisano 27 Sierpień 201113 l Autor Witam. Ostatni tydzień zszedł mi na teksturowanie i ustawianie shaderów. Najbardziej mnie martwi to że te renderingi są takie mdłe, i nie wiem co może to powodować. Włączoną mam kontrolę ekspozycji mrPhotographic i podciągnięte dzięki temu średnie tony. Mentalowcy, poradźcie jak przyzwoicie oświetlić te studio bez posługiwania się Indirect Illumiantion bo zwyczajnie komp mój sobie z tym nie radzi. W dlaszych planach mam wykonanie jeszcze shaderów i tekstur dla wnętrza, ale jak patrzę na dotychczasowe efekty, to mnie co widzę niestety osłabia i nie ukrywam że to co mi teraz doradzicie w krytycznym stopniu wpłynie na ostateczny wygląd mojego dzieła. Rendery mają dodatkowy AO pass. Potrafi mi ktoś wytłumaczyć, dlaczego moje refrakcje na szybce od kierunkowskazu (Arch&Design Glass (Solid geometry), IOR 1,5 + tekstura) wyglądają odpowiednio, od góry, pod skosem i od przodu: Uploaded with ImageShack.us I jak zrobić żeby pod każdym kątem wyglądały akceptowalnie, tzn żeby było widać żarówkę w środku i same refrakcje? Jakim materiałem zrobić odbłyśnik? Dobry do tego będzie materiał który już przypisałem czyli Chrome z Arch&Design? Wiem, że sporo pytań i że nikt nie musi zdradzać swoich tajemnic i przepisów na idealny render ale ja już nie mam na to rady.
Napisano 27 Sierpień 201113 l Żeby szkło miało prawidłowo wyglądające załamania, masz 2 patenty: 1) obiekt szkła (czyli u Ciebie klosz reflektora) musi mieć grubość - dodaną np. modyfikatorem Shell; wtedy dajesz IOR ok. 1,5 i będzie grać; 2) obiekt szkła jest płaski (nie ma grubości, tak jak np. zwykły plane) - wtedy daj IOR = 1,01; też powinno wyglądać to w miarę ok. Podłogę zrób z jakiegoś materiału, który nie odbija światła, bo u Ciebie jest ona jakby podświetlona (karoseria nie rzuca cienia, robią to jedynie opony).
Napisano 27 Sierpień 201113 l cześć, ja dodam tylko słówko w kwestii materiałów - lakierowi przydałby się wyraźniejszy fresnel. niech na krawędziach odbija jak lustro, ale powierzchnie widziane pod kątem prostym do kamery powinny odbijać zdecydowanie słabiej. załatwisz to używając mapy falloff w slocie reflect ale pewnie wiesz. bardzo podoba mi się model z zewnątrz, na wnętrzach się nie znam:)
Napisano 28 Sierpień 201113 l Autor @maaaad: Mój sposób to drugi z twojego zestawienia, czyli szybka to zamknięta bryła. Do samego studia jeszcze wrócę jak skończę shadery w samochodzie, więc i asfalt dostanie jakieś poprawki. Tak skąd inąd, to niektóre typy nawierzchni połyskują trochę, i tak mi się spodobało, ale już wiem że przesadziłem z tym. Karoseria rzeczywiście nie rzuca cienia, bo jak wcześniej wspomniałem, mam za słaby sprzęt na cudownie miękkie, rozproszone cienie z FG, i wykonuję je przez AO (oj, ratuje mi on tyłek) które w tym przypadku ma za słaby zasięg, więc to również da się zrobić. @polka dot: No wiesz, ja lakier przypisałem z tych predefiniowamych CarPaint z mentala, więc zakładałem że są one najbardziej poprawne, ale sprawdzę lakier wg twoich sugestii. No i cieszę się że się podoba, i że spodoba się również na końcu Tak wogóle, to się cieszę że ktoś cokolwiek napisał, bo wrzucanie wipów i spotykanie się z zerowym zainteresowaniem potrafi być, przynajmniej w moim przypadku, skrajnie deprymujące. Jeżeli jednak ktoś się wypowiedział to oznaczas jadenak że to co robię jest warte przynajmniej kilku krótkich zdań, za co zawsze jestem wdzięczny. Do następnego.
Napisano 28 Sierpień 201113 l Drugi sposób z tych, o których pisałem, to właśnie plane, nie bryła :D Chyba nieprecyzyjnie się wyraziłem ;) Bryła ma grubość, więc można spokojnie ustawić współczynnik załamania światła. Plane takiej grubości nie ma, więc nie ma jak się załamywać. Ale zdaje sie, że wiesz to doskonale, a ja nie do końca zrozumiałem, o co Ci chodzi :D Edytowane 28 Sierpień 201113 l przez maaaad
Napisano 31 Sierpień 201113 l Autor Po trzech dniach ustawiania shaderów i tekstur mogę, mam nadzieję że bez żenady, pokazać pierwszy próbny rendering ze zdjętym dachem. Uploaded with ImageShack.us
Napisano 1 Wrzesień 201113 l Model b.dobry za to render niestety kiepawy, strasznie sztucznie wyszło. Pomęcz to jeszcze trochę bo szkoda żeby taki model się zmarnował.
Napisano 5 Wrzesień 201113 l Autor Uploaded with ImageShack.us To jest bardziej hi-resowy render wnętrza, dotąd raczej unikałem większej rozdzelczości z obawy o czas w jakim to mi się wygeneruje. Tuaj zajęło to ok. 36min. I chciałem zapytać czy kierunek w którym poszedłem z materiałami jest dobry.
Napisano 8 Wrzesień 201113 l Autor @ReflectVision: Cieszę się że się podoba, ale ten uśmieszek na końcu znaczy chyba że nie byłeś całkiem serio, albo jestem przewrażliwony. Tak czy inaczej, dzięki. Chcę podgonić trochę ten projekt, żeby na początku następnego tygodnia wstawić do "finished". Próbuję teraz oświetlenia HDRI, nie mam z nim za dużego doświadczenia, właściwie cała konfiguracja opiera się na jednym tutorialu z YT, oraz odrobinie improwiazcji własnej, przy wykorzystaniu znalezionych gdzieś w necie HDRek. Uploaded with ImageShack.us
Napisano 8 Wrzesień 201113 l No już jest powiedziałbym bardzo fajnie. Jedynie co to jest troszke za ciemno i jak dla mnie brakuje twardych Cieni (Direct Light->Vray Shadows ->Area)albo Vray Sun. Do tego musisz sie przyuuczyć post produkcji i ją sobie dodawać do prac, można nieziemsko odpicować nawet pozornie słabe prace:D Musisz po 1 dodać coś w tło, żeby nie było szaro-bure. Osobiście nie pasuje mi ta siatka, jakoś tak mi nie pasuje nie wiem czemu:D Pozwoliłem sobie nieco podrasować to (jak cos to krzycz to usunę)
Napisano 8 Wrzesień 201113 l Autor @Karkosik: Ale ja renderuję mentalem:) Twoja pierwsza przeróbka nawet fajna kolorystycznie i teraz widzę jak ten obrazek zżarła kompresja jpg. Na tło szczerze mówiac nie mam pomysłu, wstawiłem tam teraz jakiś gradient jako zapchajdziurę, ale widzę że to trochę mało i jeszcze nad tym przysiądę. Kratka zostaje bo to część scenografii która miała z założenia być w klimacie toru wyścigowego. Dzięki za uwagi. Jeszcze na koniec dzisiejszej sesji graficznej, daję taki test dofu i myślę że dobrze wyszedł nawet na domyślnej wartości, podciągnąłem trochę poziomy w Photoshopie, bo render mdły wyszedł, ale jeszcze pokombinuję później z hdrką i pewnie da się coś podciągnąć. Uploaded with ImageShack.us
Napisano 17 Wrzesień 201113 l Autor Obserwujących wątek z moim WIPem, chcę poinformować że pracę nad samochodem na tą edycję mini bitwy zakończyłem. Odnośnik do skończonej pracy: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=79162.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto