Skocz do zawartości

Featured Replies

  • Odpowiedzi 33
  • Wyświetleń 5,6k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

ładne autko wybrałeś :) Ale nad tym przodem jeszcze posiedź bo topologia siatki jest nie za dobra i przez to babrze się w kilku miejscach

Napisano
  • Autor

jak na razie próbuje to poskładać w całość i najbardziej mi "dokucza" to przejście miedzy dużym wlotem i tym mniejszym pod lampa jak i kształt tego mniejszego wlotu

Napisano

polecilbym zacząc od nowa, całość jest kompletnie pomiętolona, układasz siatkę niepoprawnie.

To mój model, może jakoś Ci pomoże przy układaniu siatki

scaled.php?server=204&filename=help1q.jpg&res=gal

scaled.php?server=829&filename=help2.jpg&res=gal

Napisano
  • Autor

M4rcus dzięki za siatki, cos sie pokombinuje ja będzie więcej czasu, to jest mój 2-gi model wiec dopiero raczkuje :)

Napisano
ładne autko wybrałeś :) Ale nad tym przodem jeszcze posiedź bo topologia siatki jest nie za dobra i przez to babrze się w kilku miejscach

 

 

Możesz powiedzieć, jakie ma błędy i w których miejscach? W najblizszym czasie również planuję wziąć się za pierwszy model, przydałyby się od razu jakieś sugestie, czego się wystrzegać :)

Napisano
  • Autor

Wystrzegać się przede wszystkim trójkątów, chodziarz czasem można je robić, a co do błędów w modelu w pierwszym poście to tam chyba wszystko miałem złe :P

Napisano

Widzę, ze znowu się szerzy przekonanie, ze trisy są ble.....(już kiedyś była niezła wojna o to ;) )Czasami wręcz są wskazane, żeby dobrze wyglądały niektóre wygięcia, zagięcia, przetłoczenia, etc. A co do modelu to kibicuje, bo naprawde ładne autko wybrałeś ;]

POzdrawiam.

Napisano
  • Autor

nie mówie ze sa zle ale raczej używam ich tylko w minimalnych ilościach (ucze sie dopiero wiec sie nie znam :D ) a co do modelu jakieś większe postępy będą chyba dopiero po weekendzie bo na razie szkola i praca żyć nie dają :)

Napisano
  • Autor

Mały update :

tył jeszcze nie ruszany

68234992.png

 

Uploaded with ImageShack.us

33632766.png

 

Uploaded with ImageShack.us

14555305.png

 

Uploaded with ImageShack.us

do poprawek jest próg, dolny róg lampy i tego mniejszego wlotu, jak ktoś coś widzi to pisać

no i brak "lotki" pod głównym wlotem ale to sie dorobi :)

Napisano

na Twoje szczęście/nieszczęście miałem przyjemnośc modelować ten samochód tak więc znam go praktycznie na pamięć i pierwsze co się rzuca w oczy:

http://img34.imageshack.us/img34/47/er01.png

 

Jeżeli będziesz miał wątpliwości do któregoś z oznaczonych pól, podałem numerki

 

pozdrawiam i życze powodzenia w modelowaniu!

Napisano

Tez modelowalem tego mercSEDESa i powiem, ze wydaje sie latwy ale byla masakra - jeszcze nie mialem printow do niego hehe. Widze jednak, ze idziesz w dobra strone, ale popraw to co zaznaczyl hkropinski :)

Napisano
  • Autor

Dzieki Panowie za rady, postaram sie to poprawić ale na razie muszę na trochę odstawić projekt. Jeżeli tylko będę coś miał to pokarze.

 

hkropinski odnośnie twoich spostrzeżeń: numerki 1,4,5,7,8 sa dla mnie jasne,

w 13- chodzi o to że krawędź jest za ostra i jest za krotka,

12- przetłocznie jest za krótkie i trochę zły kształt;

nr 3 nie jestem pewien ale chyba chodzi o ostrość krawędzi i powinna delikatnie sie podnosić w stronę nadkola;

nr 2 faktycznie trochę sknociłem kształt wlotu;

nr 10 wlot nie jest dokończony i brak tam przetłocznia; odnośnie

nr 9 chyba chodzi o bardziej miękkie przejście;

11 krawędź nadkola powinna schodzić do samego dołu.

..:: WIKTOR ::.. to prawda co piszesz, autko wydaje sie proste ale naprawdę jest wymagające (dla mnie to 2-gi model w maxie :) )

 

No to taka moja mała spowiedź :)

Edytowane przez martix69

Napisano

Proste to jest cinquecento, do większości nowszych już trzeba więcej wolnego czasu. Życzę powodzenia.

 

Wystrzegać się przede wszystkim trójkątów
Polecam sprawdzić w co zmienia się trójkąt, pięciokąt, 10ciokąt po nadaniu MS. Pamiętając początki tego forum, panowała tutaj moda na wpajanie chorej wiedzy, którą chłonęły setki. Spalcie w końcu tę czarownicę hehe.

Edytowane przez ReflectVision

Napisano

ReflectVision ma racje. zrobcie sobie (mowie do przeciwnikow trojkatow) plaska powierzchnie z samych trojkatow i nadajcie MS i co..?? I nic! Wszystko ladnie. Trojkaty czasami nawet pomagaja! Ta samo z 5ciokatami itp. Wiadomo jak sie uzyje zle i w zlym miejscu to beda pozniej bledy. Tez mnie troche denerwowalo jak ktos wypominal mi ze mam gdzies trojkaty a teraz mam ich setki tysiace - tylko trzeba wiedziec gdzie mozna i do czego sluzy :)

 

Matrix69: modeluj modeluj nie odstawiaj projektu bo Ci zapał minie i co...?! :P Wybrales naprawde super autko!

Napisano
  • Autor

Wiesz bardziej to mi praca daje w kosc :P studia jak to studia....

offtop sie zrobił ale co tam u siebie jestem :)

Napisano

2- kształt jeszcze ujdzie ale w sls'ie są tam bardzo zróżnicowane ostrości krawędzi- zauważ że górna jest znacznie mniej ostra niż reszta

3 - dokładnie:)

9 - tak ono tam gdzie jest przejście jest gładkie, a na dole masz ostry kształt

10 - wiem że nie dokończony, ale zwracam uwagę na to że powinien być łagodniejszy niż u Ciebie no i babole

11 - zgadza się

12 - to jest niestety element z którym męczyłem sie najdłużej. chodzi o to że między zakolem drzwi a wlotem powietrza idzie delikatna krawędź. zaraz obok tej ostrej, głównej...

13 - to też ale bardziej chodzi mi o miejsce pod krawędzią (gładka krawędź) ma kształt łuku ciągnącego się od wlotu do drzwi:)

 

Pozdrawiam!

Napisano
  • Autor

hkropinski dzięki wielkie za rady, jak tylko będę miał możliwość to biorę sie za poprawki

Peace

Napisano
  • Autor

mały update, na razie tylko felga, nie ma wentyla ale będzie :) a z reszty jestem nawet zadowolony, pozostawiam wam opinie

felai.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

za jakiś czas będzie więcej

Napisano
  • Autor

dziś mały update "budy", poprawiłem to i owo cześć jest jeszcze do poprawek lampa, zderzak tyl, boczny wlot i przetłoczenie na tylnej lampie i na przodzie kilka bubli :) jak ktos cos wypatrzy ( a na pewno tak bedzie :D ) to piszcie87322512.png

 

Uploaded with ImageShack.us

 

 

Uploaded with ImageShack.us

58536957.png

 

Uploaded with ImageShack.us

81508387.png

 

Uploaded with ImageShack.us21270361.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Edytowane przez martix69

Napisano
  • Autor

Witam maly UP po krotkiej przerwie, przod prawie ukończony, jeszcze lampa chyba wymaga małych modyfikacji oraz dolna krawedz maski, tył tylko lekko "dłubnięty"

13520104.png

 

Uploaded with ImageShack.us

75170256.png

 

Uploaded with ImageShack.us

54099935.png

 

Uploaded with ImageShack.us

a tu render aby sprawdzic "prostość" blach

80969448.png

 

Uploaded with ImageShack.us

85014265.png

 

Uploaded with ImageShack.us

EDIT

mam jeszcze jeden mały problem z 3dmax-em, mianowicie po wykonaniu jakiejś czynności typu symetry, miroor itp znikają mi prawie wszystkie okna i ikony w "maxie" i muszę minimalizować aby mieć je widoczne ponownie, nie wiem co t możne powodować, na 32 bitowej wersji nie miałem tego problemu a po zmianie na 64 zaczęło się to dziać. Może ktoś wie czym to jest spowodowane

Edytowane przez martix69

Napisano

hmm, sprobuj przeladowac UI (w gornym menu chyba Customize, nie pamietam)

Napisano

Ja miałem takie cyrki na win Vista pracowałem na nim 2tygodnie.

Potem powrót do XP64bit. A teraz na win7 64bit i nie mam problemów.

-Może po prostu masz problem ze sterownikami od grafiki.

Zainstaluj najnowsze i powinno działać.

Napisano
  • Autor

phlox_subulata podziałało, ale z dużymi problemami, juz wcześniej próbowałem sterowniki ale nie udawało sie bo w instalacji był bład ale teraz jest ok dzieki

Napisano
  • Autor

witam

na razie modelowanie trochę mi sie "przejadło " wiec zajołem sie studiem, ponizej efekt zmagań. ciemny11.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us

Licze na pomoc, krytykę oraz opinie na temat studia, czy jest ono dobre, co zmienić etc

pozdro

Edytowane przez martix69

Napisano

No narazie nie wyglada to studio, tez sie teraz z nim zmagam. Przedewszystkim musisz dodac wiecej swiatel i raczej musza byc skierowane w strone studia aby je doswietlic a po 2 aby na aucie pokazaly sie ladne rozmyte swiatla. Poprobuj w jakim miejscu ustawic swiatlo w stosunku do kamery zeby w odpowiednim miejscu pokazalo sie na aucie bo nie jest to takie oczywiste:P podpowiem tylko ze kont padnia jest rowny kontowi odbicia. No i na poczatek postaw auto na podlozu bo narazie to chyba lewituje?:P

Napisano
  • Autor

samochód "siedzi" w podłożu,może cień powoduje takie wrażenie , a co do studia to celowo zrobiłem ciemne żeby zobaczyć co z tego wyjdzie :)

Napisano

- dach płaski, to wygląda makabrycznie

- błędy na klamce, nawet jak tak oddaliles to widać ze tam cos jest nie tak

- miękie plastelinowe krawędzie - widać zwlaszcza między maską a okolicami wlotu na boku

- niezgodny w orginałem otwór pod reflektorem - on nie jest okrągły - jego pionowa zewnetrzna krawędź jest w tej samej lini co zewnętrzna krawędz reflektora

- krawędz maski w poziomie jest kontynuowana za nadkolem - nie jest wyżej czy niżej, u Ciebie nie są równo

- profil od wlotu który przechodzi na drzwi idzie równolegle do lini bocznej całego auta - napewno nie w góre

- brak przetloczena na progu auta

- ramiona w grilu nie maja przekroju ostrza tylko bardziej jak skrzydło

- klosze reflektorów nie powinny być na równo z krawędzią otworu na reflektor (od strony wewnętrznej) - ten klosz troche wpada do środka

- brak ostrego przetloczenia markującego środek auta - praktycznie każdy nowy merc ma ostry "dziób" - chodz w przypadku sls jest to w miare miekko, ale chyba jako jedyny ma go też na tylnej klapie

 

Jeśli czegoś nie zrozumiałes to postaram sie to przybliżyć jakims obrazkiem, niestety teraz nie mam dostepu do tabletu, wiec niechce krzwo myszą bazgrać

Tyłu nie oceniam bo może już poprawiłeś

Napisano
  • Autor

M4rcus dzięki za opinie, na razie odstawilem projekt na bok bo juz trochę mnie zmęczył i nie miałem ochoty na poprawki. Co do błędów, o większości wiem ale nie chciało mi sie poprawiać. To mój 3 model wiec pewne rzeczy robię na "oko" :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności