Jump to content
Sign in to follow this  
martix69

Mercedes SLS AMG 2010

Recommended Posts

Zabawe czas zaczac :), z tym oto automobilem bede się zmagał w najbliższym czasie

mercedesslsamggullwing2w.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Edited by martix69

Share this post


Link to post
Share on other sites

ładne autko wybrałeś :) Ale nad tym przodem jeszcze posiedź bo topologia siatki jest nie za dobra i przez to babrze się w kilku miejscach

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak na razie próbuje to poskładać w całość i najbardziej mi "dokucza" to przejście miedzy dużym wlotem i tym mniejszym pod lampa jak i kształt tego mniejszego wlotu

Share this post


Link to post
Share on other sites

polecilbym zacząc od nowa, całość jest kompletnie pomiętolona, układasz siatkę niepoprawnie.

To mój model, może jakoś Ci pomoże przy układaniu siatki

scaled.php?server=204&filename=help1q.jpg&res=gal

scaled.php?server=829&filename=help2.jpg&res=gal

Share this post


Link to post
Share on other sites

M4rcus dzięki za siatki, cos sie pokombinuje ja będzie więcej czasu, to jest mój 2-gi model wiec dopiero raczkuje :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
ładne autko wybrałeś :) Ale nad tym przodem jeszcze posiedź bo topologia siatki jest nie za dobra i przez to babrze się w kilku miejscach

 

 

Możesz powiedzieć, jakie ma błędy i w których miejscach? W najblizszym czasie również planuję wziąć się za pierwszy model, przydałyby się od razu jakieś sugestie, czego się wystrzegać :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wystrzegać się przede wszystkim trójkątów, chodziarz czasem można je robić, a co do błędów w modelu w pierwszym poście to tam chyba wszystko miałem złe :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Widzę, ze znowu się szerzy przekonanie, ze trisy są ble.....(już kiedyś była niezła wojna o to ;) )Czasami wręcz są wskazane, żeby dobrze wyglądały niektóre wygięcia, zagięcia, przetłoczenia, etc. A co do modelu to kibicuje, bo naprawde ładne autko wybrałeś ;]

POzdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie mówie ze sa zle ale raczej używam ich tylko w minimalnych ilościach (ucze sie dopiero wiec sie nie znam :D ) a co do modelu jakieś większe postępy będą chyba dopiero po weekendzie bo na razie szkola i praca żyć nie dają :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mały update :

tył jeszcze nie ruszany

68234992.png

 

Uploaded with ImageShack.us

33632766.png

 

Uploaded with ImageShack.us

14555305.png

 

Uploaded with ImageShack.us

do poprawek jest próg, dolny róg lampy i tego mniejszego wlotu, jak ktoś coś widzi to pisać

no i brak "lotki" pod głównym wlotem ale to sie dorobi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

na Twoje szczęście/nieszczęście miałem przyjemnośc modelować ten samochód tak więc znam go praktycznie na pamięć i pierwsze co się rzuca w oczy:

http://img34.imageshack.us/img34/47/er01.png

 

Jeżeli będziesz miał wątpliwości do któregoś z oznaczonych pól, podałem numerki

 

pozdrawiam i życze powodzenia w modelowaniu!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tez modelowalem tego mercSEDESa i powiem, ze wydaje sie latwy ale byla masakra - jeszcze nie mialem printow do niego hehe. Widze jednak, ze idziesz w dobra strone, ale popraw to co zaznaczyl hkropinski :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzieki Panowie za rady, postaram sie to poprawić ale na razie muszę na trochę odstawić projekt. Jeżeli tylko będę coś miał to pokarze.

 

hkropinski odnośnie twoich spostrzeżeń: numerki 1,4,5,7,8 sa dla mnie jasne,

w 13- chodzi o to że krawędź jest za ostra i jest za krotka,

12- przetłocznie jest za krótkie i trochę zły kształt;

nr 3 nie jestem pewien ale chyba chodzi o ostrość krawędzi i powinna delikatnie sie podnosić w stronę nadkola;

nr 2 faktycznie trochę sknociłem kształt wlotu;

nr 10 wlot nie jest dokończony i brak tam przetłocznia; odnośnie

nr 9 chyba chodzi o bardziej miękkie przejście;

11 krawędź nadkola powinna schodzić do samego dołu.

..:: WIKTOR ::.. to prawda co piszesz, autko wydaje sie proste ale naprawdę jest wymagające (dla mnie to 2-gi model w maxie :) )

 

No to taka moja mała spowiedź :)

Edited by martix69

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proste to jest cinquecento, do większości nowszych już trzeba więcej wolnego czasu. Życzę powodzenia.

 

Wystrzegać się przede wszystkim trójkątów
Polecam sprawdzić w co zmienia się trójkąt, pięciokąt, 10ciokąt po nadaniu MS. Pamiętając początki tego forum, panowała tutaj moda na wpajanie chorej wiedzy, którą chłonęły setki. Spalcie w końcu tę czarownicę hehe. Edited by ReflectVision

Share this post


Link to post
Share on other sites

ReflectVision ma racje. zrobcie sobie (mowie do przeciwnikow trojkatow) plaska powierzchnie z samych trojkatow i nadajcie MS i co..?? I nic! Wszystko ladnie. Trojkaty czasami nawet pomagaja! Ta samo z 5ciokatami itp. Wiadomo jak sie uzyje zle i w zlym miejscu to beda pozniej bledy. Tez mnie troche denerwowalo jak ktos wypominal mi ze mam gdzies trojkaty a teraz mam ich setki tysiace - tylko trzeba wiedziec gdzie mozna i do czego sluzy :)

 

Matrix69: modeluj modeluj nie odstawiaj projektu bo Ci zapał minie i co...?! :P Wybrales naprawde super autko!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiesz bardziej to mi praca daje w kosc :P studia jak to studia....

offtop sie zrobił ale co tam u siebie jestem :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

2- kształt jeszcze ujdzie ale w sls'ie są tam bardzo zróżnicowane ostrości krawędzi- zauważ że górna jest znacznie mniej ostra niż reszta

3 - dokładnie:)

9 - tak ono tam gdzie jest przejście jest gładkie, a na dole masz ostry kształt

10 - wiem że nie dokończony, ale zwracam uwagę na to że powinien być łagodniejszy niż u Ciebie no i babole

11 - zgadza się

12 - to jest niestety element z którym męczyłem sie najdłużej. chodzi o to że między zakolem drzwi a wlotem powietrza idzie delikatna krawędź. zaraz obok tej ostrej, głównej...

13 - to też ale bardziej chodzi mi o miejsce pod krawędzią (gładka krawędź) ma kształt łuku ciągnącego się od wlotu do drzwi:)

 

Pozdrawiam!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hkropinski dzięki wielkie za rady, jak tylko będę miał możliwość to biorę sie za poprawki

Peace

Share this post


Link to post
Share on other sites

mały update, na razie tylko felga, nie ma wentyla ale będzie :) a z reszty jestem nawet zadowolony, pozostawiam wam opinie

felai.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

za jakiś czas będzie więcej

Share this post


Link to post
Share on other sites

dziś mały update "budy", poprawiłem to i owo cześć jest jeszcze do poprawek lampa, zderzak tyl, boczny wlot i przetłoczenie na tylnej lampie i na przodzie kilka bubli :) jak ktos cos wypatrzy ( a na pewno tak bedzie :D ) to piszcie87322512.png

 

Uploaded with ImageShack.us

 

 

Uploaded with ImageShack.us

58536957.png

 

Uploaded with ImageShack.us

81508387.png

 

Uploaded with ImageShack.us21270361.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Edited by martix69

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam maly UP po krotkiej przerwie, przod prawie ukończony, jeszcze lampa chyba wymaga małych modyfikacji oraz dolna krawedz maski, tył tylko lekko "dłubnięty"

13520104.png

 

Uploaded with ImageShack.us

75170256.png

 

Uploaded with ImageShack.us

54099935.png

 

Uploaded with ImageShack.us

a tu render aby sprawdzic "prostość" blach

80969448.png

 

Uploaded with ImageShack.us

85014265.png

 

Uploaded with ImageShack.us

EDIT

mam jeszcze jeden mały problem z 3dmax-em, mianowicie po wykonaniu jakiejś czynności typu symetry, miroor itp znikają mi prawie wszystkie okna i ikony w "maxie" i muszę minimalizować aby mieć je widoczne ponownie, nie wiem co t możne powodować, na 32 bitowej wersji nie miałem tego problemu a po zmianie na 64 zaczęło się to dziać. Może ktoś wie czym to jest spowodowane

Edited by martix69

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy