Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Tym razem postaram sie zrobic rekonstrukcje auta z 1910r. Auto bylo produkowane w moim miescie Elblągu. Niestety zaden egezeplaz sie nie zachowal. Duzo aut bylo produkowanych na rosje wiec pewnie tam nie jeden taki stoi w szopie :P Autko modeluje w ramach praktyk, ktore odbywam w Elbląskim muzeum. Do niedawna nie bylo planow ale kolesiowi udalo sie zdobyc, wsumie sa to tylko 2 rzuty od gory i od boku w nienajlepszej jakosci, do tego w internecie zdjec tego auta moze jest z 10 i to tez jakies skany ze starych gazet. Wiec nie bedzie latwo ale zobaczymy :) Byl bym bardzo wdzieczny za podpowiedzi moze szkice kogos kto sie na tym zna i interesuje, bo duzo niestety bede robil na czuja. A wiec narazie mam tyle:

 

15633383.jpg

 

45754667.jpg

 

84444337.jpg

  • Odpowiedzi 20
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

A ja zawsze szukam blueprintów żeby miały odrysowane pojazdy z każdych stron a ty musisz się męczyć tylko z dwoma widokami. Na prawde jeżeli to zrobisz to wielki szacun:) Powodzenia.

Napisano

oj, ktoś tu idzie na łatwizne:)

 

z daleka to może będzie dobrze wygladac, ale te elementy obudowy mechanizmu różnicowego - słabo. to musi być solidny, jednolity stalowy element, a ja widze, że to jest tylko jedno wpouszczone w drugie.

Najlepiej zacznij to modelować od jakies kuli/tuby żeby był zachowany okrągły równy kształt, i własnie z tego elementu będziesz musiał wyjśc choćby do wypustek na śruby itd.

Napisano

czy trzeba być aż tak ortodoksyjnym z tym niewpuszczaniemjednowdrugie ?

moim zdaniem nie - teraz się gryzie strasznie bo nie ma cienia, ale na renderach z antyaliasingiem ambient oclussion i cieniami będzie ok.

Napisano

Męczycie chłopaka a tymczasem ma naprawdę trudne zadanie, radzę ci żebyś tylko nie pojechał za bardzo z wyobraźnią ^^

 

Może spróbujesz napisać na jakimś forum "ogólno-tematowym" rosyjskim po anielsku bądź z tłumaczem google albo kimś kto zna rosyjski i poprosisz o parę fotek ?

 

No i w jakim celu ma być to auto ? Do zdjęcia które będzie przy wraku tego auta w muzeum jako rekonstrukcja, czy jak ?

Napisano (edytowane)

@M4rcus co do tych wpuszczonych elementow to wiedzialem ze ktos sie doczepi:P Nie chcialo mi sie zageszczac siatki i laczyc, bo wystarczy wsumie to zrobic, najprawdopodobniej pokusze sie o to:P (ten element wlasnie byl robiony z cylindra)

@Zernat co do fotek nie glupie ale z tymi autami w szopach to zartowalem:P Ale napisac mozna moze ktos akurat ma. Jak juz pisalem w calej europie nie zachowal sie zaden egzeplaz ani wrak, wiec nawet w muzeum nie maja nawet 1 srobki z tego auta:P A wiec cel to kilka, kilkanascie renderow. Bedzie to zapewne wydrukowane na duzym formacie i w formie wystawy gdzies upchniete.

Odrazu nadmienie ze bede sie posilkowal modelem "klimenta woroszyłowa" MERCEDES 540 K autko nowsze o 26lat ale takie pierdolki jak mocowania resorow i inne mysle ze sa dosc podobne.

 

Edit. M4rcus to dla ciebie, lacze wszystko razem :P jeszcze to cos od srobek

 

72261612.jpg

Edytowane przez maciek.m
Napisano

maly upik i na dzis koniec. A mianowiscie wentyl:P, rura wydechowa i tlumik, uklad hamulcowy tylniego kola. (tych spodnich wreg ukaldu r. nie chcialo mi sie laczyc strasznie to monotonne:P)

 

75511395.jpg

 

11745639.jpg

 

50361434.jpg

Napisano

Nie, zdecydowanie srednio, widze ze kolega bierze sie za rzeczy o ktorych nie ma pojecia i pozniej wychodza kwiatki: ],. To ze bedzie dowalone 20M poly nie oznacza ze jest ladnie, gdy base mesh jest skopany. Na autach nie znam sie wogole, ale jakies podstawy mechaniki dobrze miec: ] szczegolnie jesli wchodzisz w taki detal. gdy trzeba sobie wyobrazic element, o ktorym niewiele sie wie. podpowiem ze sruba to nie tylko sześciościan foremny, ma tez jeszcze inne paramety.

Fajnie wyszedl material stali po odlewie

pozdr i powodzenia

Napisano

@KoMic dzieki za solidna krytyke i przyznaje racje, nie mam pojecia czasami co robie, np to mocowanie zawieszenia, dla mnie kompletnie bez sensu na tym drazku musza byc mega naprezenia i obciazenie, ale i z planow i ze zdjec tak to wlasnie wynika. Co do srob to wiadomo maja na koncu lekkie uwypuklenie a rogi shodza lekko w dol ale wlasnie w taki detal az sie tu nie bawie, nie bedzie jakis mega zblizen. A tak z innej beczki zauwazyles ze twoj nick jest jak nazwa tego auta tylko bez lierki N i K :P:P

Napisano

bardziej chodzilo mi o wymiary nakretek, lbow srub w stosunku do rdzenia. sama wysokosc nakretek i lbow tez jest bardzo precyzyjnie okreslona. chocby naszymi normami PN: ] nie chodzi o to aby to bylo co do mm. tylko aby zgrubsza zachowywalo miedzy soba proporcje. wtedy bedzie plynnie harmonijnie, nic nie bedzie draznic.

Tak samo przekroj przez opone, bedziesz to pokazywal? jest sens? jesli tak to powalcz z opona, bo ona napewno tak nie wyglada. pewnie masz tu troche wiecej tego typu "udziwnien", rozumiem brak planow, ale musisz sie wzorowac na jakichs materialach skoro nie masz wiedzy na ten temat. nie wiem jakies podobne rozwiazania w maszynach lepiej udokumentowanych itp.

pozdr

Napisano

Ah o te wymiary chodzi fakt nie pomyslalem o tym, tylko czy sie zmiesci :) Poprawie to dzieki. Co do oponki to masz racje nie ma sensu ale pierwszy raz zrobilem srodek felgi wiec chcicalem pokazac hehe:P Co do podobnych rozwiazan to juz pisalem, podgladam model "klimenta woroszyłowa" MERCEDES 540 K jest tylko 20 lat mlodszy. Przydal mi sie juz w mocowaniu amortyzatora do osi, choc tu jest troche inaczej.

A ponizej maly test materialow i ogolnie. Bede chcial na taka podstawke wsadzic auto i wyrenderowac w studio. Raczej nie bede robil jakiejs starej sceny..

 

aaaqal.jpg

Napisano

Witam ponownie po krotkiej przerwie :) Od kilku dni dlubie dalej. wsumie model jest juz na wykonczeniu i zaczynam zabawy z texturami, ponizej probne renderki, mozna sie jeszcze dopatrzyc zlych materialow :) Elementy czerwone czyli cale zelastwo ma fajna faktorke ale to na lepszej rozdzialce bedzie widac i na zblizeniach :)

 

jak nacisniecie prawym na pierwszy obrazek i "otworz obrazek" to bedzie w wiekszej rozdzialce :)

 

k23a.jpg

 

k22ar.jpg

Napisano

Ej bardzo Cie prosze nie baw sie tu w Klimenta ... nastepny detalista :D:D:D Nawet jesli odbiega troche od oryginału (nie wiem, ale jeśli :D:D:D:D ) to i tak miazga. Ale za te ostatnie renderki to normalnie powinienem Cie nie wiem ... 3 minuty myslałem ze mam brudny monitor i sie doczyscić nie mogłem:D:D:D Cisniesz KL..... Macku, jest bardzo ładnie a nawet lepiej. Widać, że sie nie opierdalasz:D

Napisano (edytowane)

Oj napewno odbiega, co do bebechow mam tylko 2 dosc slabe rysunki i tyle. A co do detalu to tak jakos tak wyszlo :P:P chcialem zeby bylo dosc realistycznie :) heh sorki za te przybrudzenia:( :P jeszcze jak sie przyjzec widac tu na zblizeniu render jest jak zdjecie z gazety z takimi pseldo pixelami. Milo mi ze sie podoba:) (motywuje:P) Model na chwile obecna ma 4479742 poly, jak by kogos interesowalo :P

 

k24a.jpg

 

Edit: Dorobielm kilka pierdolek i materialow, moge pokazac "srodek" :P

 

k24a.jpg

Edytowane przez maciek.m
Napisano

prawie 5 mln poly i da się jeszcze na takim pracować normalnie czy trzeba ukrywać warstwy żeby płynnie chodził?

 

Wygląda fajnie, detali też sporo. Na jednym renderze jest mocowanie resoru w innym kolorze, poza tym super.

Podziwiam za wytrwałość. Ładnie też zaprezentowany.

Sam myślałem kiedyś żeby CWSa wymodelować ale odpuściłem.

 

Pzdr.

illusion

Napisano

Dzieki illusion, teraz poprawiam materialy dorabiam pierdolki i dociagam odstajace elementy, i bede konczyl bo iwdze ze nie ma zastrzezen:)

Co do ilosci poly to nie ma problemu nic nie musze ukrywac, na starej karcie graf bylo by juz ciezko... ale ostatnio zakupilem geforce GTX560ti Gainward 2gb i nie ma zadnych problemow z praca nawet przy 20mil poly.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności