Napisano 23 Czerwiec 201113 l Podczas renderingu przeszedłem alt+Tab do pulpitu potem do jakiegoś folderu akurat potrzeba zaszła ...a teraz nie mogę zmaksymalizować okna i nie wiem co dalej robić .Gdyż obciążenie procka 100% więc chyba pracuje ....tylko coś za długo bo od wczoraj od 16-ej jakiś domek parę max-owych drzewek ,trawa bez texturek ,fg+gi,rozdzielczość chyba 1980/790 ...tylko ,że wybrałem opcję batch rendring bo z założenia chciałem wyrenderować osobne passy chciałem poeksperymentować ,żeby raz zapisało do np tga a drugim viev-ie do hdr ...czy coś tam ...więc renderuje się już z 17godzin a w miejscu gdzie miały być pliki z renderingu na razie się nie pojawia żaden .Dodam ,że renderuję w mental ray-u max 2012 ...Czy powinienem przerwać render i zmienić ustawenia na lżejsze ....Czy jest szansa ,że to już się za chwilę wyrenderuje albo wcale ?Mam AMD II X4 925 2.8 GHz i 4GB ram ...Jestem początkujący w maxie więc nie sądzę by końcowy rezultat renderu miał "ochy i achy "...Ma ktoś doświadczenie ile to może jeszcze potrwać?
Napisano 23 Czerwiec 201113 l uruchom task managera , zaznacz maxa i kliknij "Swith to", wtedy max wyskoczy
Napisano 23 Czerwiec 201113 l Autor uruchom task managera , zaznacz maxa i kliknij "Swith to", wtedy max wyskoczy niestety nadal lipa :/ na mozille działa na winampa też ale nie na maxa
Napisano 23 Czerwiec 201113 l Zrobiłem kiedyś scenkę z parkingiem podziemnym gdzie było dużo świateł z użyciem FG + GI, i bardzo długo mi się to renderowało. Myślę że problem przedłużających się renderingów leży właśnie w wysokich ustawieniach FG. Może trzeba by poszukać kompromisu. Świetny tutek o FG i GI: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=31457. Są jeszcze dwa tego autora o tym jak ekonomizować czasy renderingu, np. z użyciem Ambent Occlusion. http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=34963 Co do problemów z przywróceniem okna podczas renderingu, to nie jesteś z tym sam. Okno pojawi się po skończonym renderingu. Mój sposób na to był taki że dawałem "przywróć w dół", (czyli środkowy guzik między "zamknij" a "minimalizuj"). Edytowane 23 Czerwiec 201113 l przez Pawlito
Napisano 23 Czerwiec 201113 l Autor Czytałem te tutoriale niestety musiało braknąć zrozumienia nie sądziłem leko przesunięte suwaki aż tak diametrialnie wszystko zmienią :/ ...chyba go zakończę bo już mnie trafia ...
Napisano 23 Czerwiec 201113 l Z mojego doświadczenia mogę powiedzieć że używanie maxa i mozilli na raz daje nienajlepsze efekty. Z przymusową minimalizacją i znikaniem maksowych menusów na czele. Jak chodzi o twój problem to ja mam tak samo przy dużym obciążeniu - słabe kompy tak mają:)
Napisano 23 Czerwiec 201113 l Autor Dzięki chłopaki za odzew ale przerwałem rendering ...Przypomniałem sobie o jeszcze jednej rzeczy czasami max marudzi ,że coś tam nie ma koordynatorów UV ...(czyli model ma materiał x z teksturką ale go nie zmapowałem itp) noi w normalnym wypadku jak robię test to klikam continue i leci dalej ...a tu już by nie było tem możliwości .Cóż człowiek się uczy na błędach szkoda ,że swoich .
Napisano 23 Czerwiec 201113 l A tak swoją drogą czy w Mentalu jest coś podobnego do Vrayowego "low thread priority" ? Z doświadczenia wiem że w mentalu wcale nie trzeba kręcić ustawień żeby wszystko nieźle cięło. Po prostu jego wątek ma bardzo duży priorytet w systemie i stąd takie problemy.
Napisano 23 Czerwiec 201113 l A tak swoją drogą czy w Mentalu jest coś podobnego do Vrayowego "low thread priority" ? Z doświadczenia wiem że w mentalu wcale nie trzeba kręcić ustawień żeby wszystko nieźle cięło. Po prostu jego wątek ma bardzo duży priorytet w systemie i stąd takie problemy. Ja żeby nie bawić się w te całe "low thready" ustawiłem sobie, żeby mi z automatu system odpalał program z niższym priorytetem :). C:\WINDOWS\system32\cmd.exe /c start /belownormal "" "\3dsmax.exe". RK.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto