Skocz do zawartości

Czy przerwać render ?


natas

Rekomendowane odpowiedzi

Podczas renderingu przeszedłem alt+Tab do pulpitu potem do jakiegoś folderu akurat potrzeba zaszła ...a teraz nie mogę zmaksymalizować okna i nie wiem co dalej robić .Gdyż obciążenie procka 100% więc chyba pracuje ....tylko coś za długo bo od wczoraj od 16-ej jakiś domek parę max-owych drzewek ,trawa bez texturek ,fg+gi,rozdzielczość chyba 1980/790 ...tylko ,że wybrałem opcję batch rendring bo z założenia chciałem wyrenderować osobne passy chciałem poeksperymentować ,żeby raz zapisało do np tga a drugim viev-ie do hdr ...czy coś tam ...więc renderuje się już z 17godzin a w miejscu gdzie miały być pliki z renderingu na razie się nie pojawia żaden .Dodam ,że renderuję w mental ray-u max 2012 ...Czy powinienem przerwać render i zmienić ustawenia na lżejsze ....Czy jest szansa ,że to już się za chwilę wyrenderuje albo wcale ?Mam AMD II X4 925 2.8 GHz i 4GB ram ...Jestem początkujący w maxie więc nie sądzę by końcowy rezultat renderu miał "ochy i achy "...Ma ktoś doświadczenie ile to może jeszcze potrwać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 8
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Zrobiłem kiedyś scenkę z parkingiem podziemnym gdzie było dużo świateł z użyciem FG + GI, i bardzo długo mi się to renderowało. Myślę że problem przedłużających się renderingów leży właśnie w wysokich ustawieniach FG. Może trzeba by poszukać kompromisu. Świetny tutek o FG i GI: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=31457. Są jeszcze dwa tego autora o tym jak ekonomizować czasy renderingu, np. z użyciem Ambent Occlusion.

http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=34963

 

Co do problemów z przywróceniem okna podczas renderingu, to nie jesteś z tym sam. Okno pojawi się po skończonym renderingu. Mój sposób na to był taki że dawałem "przywróć w dół", (czyli środkowy guzik między "zamknij" a "minimalizuj").