Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Podczas renderingu przeszedłem alt+Tab do pulpitu potem do jakiegoś folderu akurat potrzeba zaszła ...a teraz nie mogę zmaksymalizować okna i nie wiem co dalej robić .Gdyż obciążenie procka 100% więc chyba pracuje ....tylko coś za długo bo od wczoraj od 16-ej jakiś domek parę max-owych drzewek ,trawa bez texturek ,fg+gi,rozdzielczość chyba 1980/790 ...tylko ,że wybrałem opcję batch rendring bo z założenia chciałem wyrenderować osobne passy chciałem poeksperymentować ,żeby raz zapisało do np tga a drugim viev-ie do hdr ...czy coś tam ...więc renderuje się już z 17godzin a w miejscu gdzie miały być pliki z renderingu na razie się nie pojawia żaden .Dodam ,że renderuję w mental ray-u max 2012 ...Czy powinienem przerwać render i zmienić ustawenia na lżejsze ....Czy jest szansa ,że to już się za chwilę wyrenderuje albo wcale ?Mam AMD II X4 925 2.8 GHz i 4GB ram ...Jestem początkujący w maxie więc nie sądzę by końcowy rezultat renderu miał "ochy i achy "...Ma ktoś doświadczenie ile to może jeszcze potrwać?

  • Odpowiedzi 8
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano
uruchom task managera , zaznacz maxa i kliknij "Swith to", wtedy max wyskoczy

niestety nadal lipa :/ na mozille działa na winampa też ale nie na maxa

Napisano (edytowane)

Zrobiłem kiedyś scenkę z parkingiem podziemnym gdzie było dużo świateł z użyciem FG + GI, i bardzo długo mi się to renderowało. Myślę że problem przedłużających się renderingów leży właśnie w wysokich ustawieniach FG. Może trzeba by poszukać kompromisu. Świetny tutek o FG i GI: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=31457. Są jeszcze dwa tego autora o tym jak ekonomizować czasy renderingu, np. z użyciem Ambent Occlusion.

http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=34963

 

Co do problemów z przywróceniem okna podczas renderingu, to nie jesteś z tym sam. Okno pojawi się po skończonym renderingu. Mój sposób na to był taki że dawałem "przywróć w dół", (czyli środkowy guzik między "zamknij" a "minimalizuj").

Edytowane przez Pawlito
Napisano

Czytałem te tutoriale niestety musiało braknąć zrozumienia nie sądziłem leko przesunięte suwaki aż tak diametrialnie wszystko zmienią :/ ...chyba go zakończę bo już mnie trafia ...

Napisano

Z mojego doświadczenia mogę powiedzieć że używanie maxa i mozilli na raz daje nienajlepsze efekty. Z przymusową minimalizacją i znikaniem maksowych menusów na czele. Jak chodzi o twój problem to ja mam tak samo przy dużym obciążeniu - słabe kompy tak mają:)

Napisano

Dzięki chłopaki za odzew ale przerwałem rendering ...Przypomniałem sobie o jeszcze jednej rzeczy czasami max marudzi ,że coś tam nie ma koordynatorów UV ...(czyli model ma materiał x z teksturką ale go nie zmapowałem itp) noi w normalnym wypadku jak robię test to klikam continue i leci dalej ...a tu już by nie było tem możliwości .Cóż człowiek się uczy na błędach szkoda ,że swoich .

Napisano

A tak swoją drogą czy w Mentalu jest coś podobnego do Vrayowego "low thread priority" ?

Z doświadczenia wiem że w mentalu wcale nie trzeba kręcić ustawień żeby wszystko nieźle cięło. Po prostu jego wątek ma bardzo duży priorytet w systemie i stąd takie problemy.

Napisano
A tak swoją drogą czy w Mentalu jest coś podobnego do Vrayowego "low thread priority" ?

Z doświadczenia wiem że w mentalu wcale nie trzeba kręcić ustawień żeby wszystko nieźle cięło. Po prostu jego wątek ma bardzo duży priorytet w systemie i stąd takie problemy.

Ja żeby nie bawić się w te całe "low thready" ustawiłem sobie, żeby mi z automatu system odpalał program z niższym priorytetem :).

C:\WINDOWS\system32\cmd.exe /c start /belownormal "" "\3dsmax.exe".

 

RK.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności