natas Napisano 23 Czerwiec 2011 Napisano 23 Czerwiec 2011 Podczas renderingu przeszedłem alt+Tab do pulpitu potem do jakiegoś folderu akurat potrzeba zaszła ...a teraz nie mogę zmaksymalizować okna i nie wiem co dalej robić .Gdyż obciążenie procka 100% więc chyba pracuje ....tylko coś za długo bo od wczoraj od 16-ej jakiś domek parę max-owych drzewek ,trawa bez texturek ,fg+gi,rozdzielczość chyba 1980/790 ...tylko ,że wybrałem opcję batch rendring bo z założenia chciałem wyrenderować osobne passy chciałem poeksperymentować ,żeby raz zapisało do np tga a drugim viev-ie do hdr ...czy coś tam ...więc renderuje się już z 17godzin a w miejscu gdzie miały być pliki z renderingu na razie się nie pojawia żaden .Dodam ,że renderuję w mental ray-u max 2012 ...Czy powinienem przerwać render i zmienić ustawenia na lżejsze ....Czy jest szansa ,że to już się za chwilę wyrenderuje albo wcale ?Mam AMD II X4 925 2.8 GHz i 4GB ram ...Jestem początkujący w maxie więc nie sądzę by końcowy rezultat renderu miał "ochy i achy "...Ma ktoś doświadczenie ile to może jeszcze potrwać?
ttaaddeekk Napisano 23 Czerwiec 2011 Napisano 23 Czerwiec 2011 uruchom task managera , zaznacz maxa i kliknij "Swith to", wtedy max wyskoczy
natas Napisano 23 Czerwiec 2011 Autor Napisano 23 Czerwiec 2011 uruchom task managera , zaznacz maxa i kliknij "Swith to", wtedy max wyskoczy niestety nadal lipa :/ na mozille działa na winampa też ale nie na maxa
Pawlito Napisano 23 Czerwiec 2011 Napisano 23 Czerwiec 2011 (edytowane) Zrobiłem kiedyś scenkę z parkingiem podziemnym gdzie było dużo świateł z użyciem FG + GI, i bardzo długo mi się to renderowało. Myślę że problem przedłużających się renderingów leży właśnie w wysokich ustawieniach FG. Może trzeba by poszukać kompromisu. Świetny tutek o FG i GI: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=31457. Są jeszcze dwa tego autora o tym jak ekonomizować czasy renderingu, np. z użyciem Ambent Occlusion. http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=34963 Co do problemów z przywróceniem okna podczas renderingu, to nie jesteś z tym sam. Okno pojawi się po skończonym renderingu. Mój sposób na to był taki że dawałem "przywróć w dół", (czyli środkowy guzik między "zamknij" a "minimalizuj"). Edytowane 23 Czerwiec 2011 przez Pawlito
natas Napisano 23 Czerwiec 2011 Autor Napisano 23 Czerwiec 2011 Czytałem te tutoriale niestety musiało braknąć zrozumienia nie sądziłem leko przesunięte suwaki aż tak diametrialnie wszystko zmienią :/ ...chyba go zakończę bo już mnie trafia ...
Lucek Napisano 23 Czerwiec 2011 Napisano 23 Czerwiec 2011 Z mojego doświadczenia mogę powiedzieć że używanie maxa i mozilli na raz daje nienajlepsze efekty. Z przymusową minimalizacją i znikaniem maksowych menusów na czele. Jak chodzi o twój problem to ja mam tak samo przy dużym obciążeniu - słabe kompy tak mają:)
natas Napisano 23 Czerwiec 2011 Autor Napisano 23 Czerwiec 2011 Dzięki chłopaki za odzew ale przerwałem rendering ...Przypomniałem sobie o jeszcze jednej rzeczy czasami max marudzi ,że coś tam nie ma koordynatorów UV ...(czyli model ma materiał x z teksturką ale go nie zmapowałem itp) noi w normalnym wypadku jak robię test to klikam continue i leci dalej ...a tu już by nie było tem możliwości .Cóż człowiek się uczy na błędach szkoda ,że swoich .
Robertus Napisano 23 Czerwiec 2011 Napisano 23 Czerwiec 2011 A tak swoją drogą czy w Mentalu jest coś podobnego do Vrayowego "low thread priority" ? Z doświadczenia wiem że w mentalu wcale nie trzeba kręcić ustawień żeby wszystko nieźle cięło. Po prostu jego wątek ma bardzo duży priorytet w systemie i stąd takie problemy.
La R Napisano 23 Czerwiec 2011 Napisano 23 Czerwiec 2011 A tak swoją drogą czy w Mentalu jest coś podobnego do Vrayowego "low thread priority" ? Z doświadczenia wiem że w mentalu wcale nie trzeba kręcić ustawień żeby wszystko nieźle cięło. Po prostu jego wątek ma bardzo duży priorytet w systemie i stąd takie problemy. Ja żeby nie bawić się w te całe "low thready" ustawiłem sobie, żeby mi z automatu system odpalał program z niższym priorytetem :). C:\WINDOWS\system32\cmd.exe /c start /belownormal "" "\3dsmax.exe". RK.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się