Napisano 10 Wrzesień 201113 l Jest sobie taka scenka: Uploaded with ImageShack.us Chcę ją oświetlić przez HDRI. Sprawa wygląda nast. (renderuję w Mental Rayu): W slocie environment mam pewną mapkę HDRI, która tworzy refleksy na samochodzie. W scenie występuje światło typu Sky, również z przypisaną w/w HDRką do oświetlenia i po to żeby obiekty rzucały cienie. Jak mam już miejsce na mapę środowiskową zajęte, a nie chcę żeby w tle wyświetlała mi się HDRka, która wygląda mi brzydko, to stworzyłem dookoła powiedzmy taki sobie pierścień, do którego przypisałem obrazek z tłem. Rzecz jest w tym, że owy pierścień zasłania światła płynące z HDRek. We właściwościach renderingu zaznaczyłem "Force 2-sided", żeby uniknąć jaj w stylu prześwitującej podłogi, i podejrzewam że to moze być źródłem moich problemów. Jakim sposobem zrobić, aby ten mój obiekt nie był widoczny dla świateł i ich nie zasłaniał, a jedynie wyświetla tło? Można to rozwiązać inaczej?
Napisano 10 Wrzesień 201113 l Zdaje się, że jak masz zaznaczony ten obiekt klikasz prawym myszy, z menu wybierasz Object properties, i tam, w zakładce "general" odznaczasz recieve i cast shadows. Sz.
Napisano 10 Wrzesień 201113 l Autor Niestety, to było pierwsze co zrobiłem jak zauważyłem że są z tym problemy. Poczytałem parę tutoriali do Mentala, i wyczytałem że HDRkę z refleksami mozna wstawić w slot Environment materiałów Arch&Design. Wtedy mapa środowiskowa by się zwolniła, ale może ktoś zna lepsze rozwiązanie nie zmuszające do przerabiania 99% materiałów w scenie. Poza tym pozostaje 1% materiałów, takie jak felgi które mają materiał z grupy ProMaterials, więc sprawa się pomału komplikuje.
Napisano 10 Wrzesień 201113 l Hey Najprościej by było dodać tło w PS. Ale jeżeli chcesz mieć wszystko na jednym pasie to nie ma problemu Stwórz sobie sferę, nałóż na nią materiał świecący - dopasuj texturkę tak jak chcesz żeby wyglądała i po problemie. HDR'ki w mentalu działają na zasadzie output'a, także sposób umieszczenia w slocie Backgroundu da identyczne rezultaty jak hdrk'a na sferze, bądź w skyligt'ie. Pozdrawiam. Mariusz.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto