Pawlito Napisano 10 Wrzesień 2011 Napisano 10 Wrzesień 2011 Jest sobie taka scenka: Uploaded with ImageShack.us Chcę ją oświetlić przez HDRI. Sprawa wygląda nast. (renderuję w Mental Rayu): W slocie environment mam pewną mapkę HDRI, która tworzy refleksy na samochodzie. W scenie występuje światło typu Sky, również z przypisaną w/w HDRką do oświetlenia i po to żeby obiekty rzucały cienie. Jak mam już miejsce na mapę środowiskową zajęte, a nie chcę żeby w tle wyświetlała mi się HDRka, która wygląda mi brzydko, to stworzyłem dookoła powiedzmy taki sobie pierścień, do którego przypisałem obrazek z tłem. Rzecz jest w tym, że owy pierścień zasłania światła płynące z HDRek. We właściwościach renderingu zaznaczyłem "Force 2-sided", żeby uniknąć jaj w stylu prześwitującej podłogi, i podejrzewam że to moze być źródłem moich problemów. Jakim sposobem zrobić, aby ten mój obiekt nie był widoczny dla świateł i ich nie zasłaniał, a jedynie wyświetla tło? Można to rozwiązać inaczej?
pressenter Napisano 10 Wrzesień 2011 Napisano 10 Wrzesień 2011 Zdaje się, że jak masz zaznaczony ten obiekt klikasz prawym myszy, z menu wybierasz Object properties, i tam, w zakładce "general" odznaczasz recieve i cast shadows. Sz.
Pawlito Napisano 10 Wrzesień 2011 Autor Napisano 10 Wrzesień 2011 Niestety, to było pierwsze co zrobiłem jak zauważyłem że są z tym problemy. Poczytałem parę tutoriali do Mentala, i wyczytałem że HDRkę z refleksami mozna wstawić w slot Environment materiałów Arch&Design. Wtedy mapa środowiskowa by się zwolniła, ale może ktoś zna lepsze rozwiązanie nie zmuszające do przerabiania 99% materiałów w scenie. Poza tym pozostaje 1% materiałów, takie jak felgi które mają materiał z grupy ProMaterials, więc sprawa się pomału komplikuje.
gientekwl Napisano 10 Wrzesień 2011 Napisano 10 Wrzesień 2011 Hey Najprościej by było dodać tło w PS. Ale jeżeli chcesz mieć wszystko na jednym pasie to nie ma problemu Stwórz sobie sferę, nałóż na nią materiał świecący - dopasuj texturkę tak jak chcesz żeby wyglądała i po problemie. HDR'ki w mentalu działają na zasadzie output'a, także sposób umieszczenia w slocie Backgroundu da identyczne rezultaty jak hdrk'a na sferze, bądź w skyligt'ie. Pozdrawiam. Mariusz. 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się