Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Jest sobie taka scenka:

 

forumwatek.jpg

Uploaded with ImageShack.us

 

Chcę ją oświetlić przez HDRI. Sprawa wygląda nast. (renderuję w Mental Rayu): W slocie environment mam pewną mapkę HDRI, która tworzy refleksy na samochodzie. W scenie występuje światło typu Sky, również z przypisaną w/w HDRką do oświetlenia i po to żeby obiekty rzucały cienie. Jak mam już miejsce na mapę środowiskową zajęte, a nie chcę żeby w tle wyświetlała mi się HDRka, która wygląda mi brzydko, to stworzyłem dookoła powiedzmy taki sobie pierścień, do którego przypisałem obrazek z tłem. Rzecz jest w tym, że owy pierścień zasłania światła płynące z HDRek. We właściwościach renderingu zaznaczyłem "Force 2-sided", żeby uniknąć jaj w stylu prześwitującej podłogi, i podejrzewam że to moze być źródłem moich problemów. Jakim sposobem zrobić, aby ten mój obiekt nie był widoczny dla świateł i ich nie zasłaniał, a jedynie wyświetla tło? Można to rozwiązać inaczej?

  • Odpowiedzi 4
  • Wyświetleń 1,7k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Zdaje się, że jak masz zaznaczony ten obiekt klikasz prawym myszy, z menu wybierasz Object properties, i tam, w zakładce "general" odznaczasz recieve i cast shadows.

 

Sz.

Napisano
  • Autor

Niestety, to było pierwsze co zrobiłem jak zauważyłem że są z tym problemy.

 

Poczytałem parę tutoriali do Mentala, i wyczytałem że HDRkę z refleksami mozna wstawić w slot Environment materiałów Arch&Design. Wtedy mapa środowiskowa by się zwolniła, ale może ktoś zna lepsze rozwiązanie nie zmuszające do przerabiania 99% materiałów w scenie.

 

Poza tym pozostaje 1% materiałów, takie jak felgi które mają materiał z grupy ProMaterials, więc sprawa się pomału komplikuje.

Napisano

Hey

 

Najprościej by było dodać tło w PS. Ale jeżeli chcesz mieć wszystko na jednym pasie to nie ma problemu

Stwórz sobie sferę, nałóż na nią materiał świecący - dopasuj texturkę tak jak chcesz żeby wyglądała i po problemie.

 

HDR'ki w mentalu działają na zasadzie output'a, także sposób umieszczenia w slocie Backgroundu da identyczne rezultaty jak hdrk'a na sferze, bądź w skyligt'ie.

 

Pozdrawiam.

Mariusz.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.