Simple_man Napisano 15 Wrzesień 2011 Napisano 15 Wrzesień 2011 Nie wiedzieć czemu ale max 2012 wersja Trial na mental rayu posługuje się tylko dwoma rdzeniami przy procku i7. System 64bity, max też do tego 8GB i za cholerę nie widzę pracy wszystkich rdzeni. Dalej mam tylko dwa koszyki przy renderingu. WHY?
Lucek Napisano 15 Wrzesień 2011 Napisano 15 Wrzesień 2011 A dlaczego Trial? Można teraz używać za darmo przecież edu więc może sprawdź czy to nie trialowa licencja tak robi. Z innych powodów może masz wyłączony Hyperthreading? To chyba skutkuje właśnie wyłączeniem wirtualnych jednostek (czy jak to się tam nazywa kiedy komp myśli że ma podwójne rdzenie.)
Simple_man Napisano 15 Wrzesień 2011 Autor Napisano 15 Wrzesień 2011 Ale ja nie jestem już niestety studentem, Już dawno nie, więc edu mnie nie łapie. Co ciekawe monitor zasobów pokazuje mi, że wszystkie rdzenie pracują :/
Lucek Napisano 15 Wrzesień 2011 Napisano 15 Wrzesień 2011 A to trzeba być studentem? Nie wiedziałem o tym, aż sprawdzę. Sprawdź ten hyperthreading koniecznie. Jaki masz procesor w ogóle? You must be one of the following: (a) a faculty member; or (b) a student; or © an Autodesk Assistance Program participant. No niestety masz chyba rację.
Simple_man Napisano 15 Wrzesień 2011 Autor Napisano 15 Wrzesień 2011 (edytowane) Procek Intel I7 860 2.80GHz Edytowane 15 Wrzesień 2011 przez Simple_man
Lucek Napisano 15 Wrzesień 2011 Napisano 15 Wrzesień 2011 Nie znalazłem na googlach żadnego logicznego rozwiązania. Sprawdź czy nie masz wyłączonego HT w biosie, albo jakichś czarów z renderingiem sieciowym. Nic innego nie przychodzi mi do głowy niestety. 1
Simple_man Napisano 15 Wrzesień 2011 Autor Napisano 15 Wrzesień 2011 (edytowane) HT w biosie włączony, wyłączona za to była wirtualizacja, która ponoć powoduje, że wybrane aplikacje mogą traktować każdy rdzeń jako oddzielny procek. Niestety włączenie tej opcji tylko pogorszyło sprawę, znaczy się czasy renderingu poszybowały w górę. Inna sprawa, że scena z1.474.238 trisami liczy się 50 sec. Fakt że tylko kolorki i dwa światła na scenie ale i tak nie źle jak dla mnie. Tylko ciągle nie widzę pracy wszystkich rdzeni bezpośrednio w maxie :( Edytowane 15 Wrzesień 2011 przez Simple_man
Lucek Napisano 15 Wrzesień 2011 Napisano 15 Wrzesień 2011 To resetnij maxa do defaultowych ustawień jeśli to nie przeszkadza ci w pracy. Może masz coś w ustawieniach namieszane. Teraz sprawdziłem że 3ds max ma jeszcze w preferencjach osobnego switcha do HT, a jak nie pomoże to już nie wiem. Jak rozwiążesz problem jakoś to napisz bo sam kupiłem i7 i jak będą tylko 2 wątki chodzić to chyba się zastrzelę.
Simple_man Napisano 15 Wrzesień 2011 Autor Napisano 15 Wrzesień 2011 Jutro ciąg dalszy walki, wygonili mnie z pracy i nie mam już dostępu do bydlaka :) Wyczytałem na forum AREA, ze do maxów 2010 dyły robione hotfixy na ten mały problemik. Ale co z 2012 nie mam pojęcia .
Simple_man Napisano 15 Wrzesień 2011 Autor Napisano 15 Wrzesień 2011 Ta sama scenka którą puszczałem na i7 pod maxem 2012 na moim starutkim AMD 64 3600+ z 4MB ram wymęczyła się w 1:46 sec. Spodziewałem się większej różnicy. Coś decydowanie nie tak jest z firmowym kompem.
Lucek Napisano 15 Wrzesień 2011 Napisano 15 Wrzesień 2011 Jak będziesz miał dostęp do kompa to zobacz czy nie ma jakiegoś oszczędzania energii włączonego w biosie. Poza tym spytaj może na jakimś forum typu pclab. i spróbuj zapuścić jakiś benchmark, który będzie sprawdzał czy inne cpu'sy działają w aplikacjach wielowątkowych.
Simple_man Napisano 15 Wrzesień 2011 Autor Napisano 15 Wrzesień 2011 Ogólnie komp w testach wydajności Windy wypadł mizernie 4,5. A to już gruba przesada.
Simple_man Napisano 16 Wrzesień 2011 Autor Napisano 16 Wrzesień 2011 nAdal zero postępów. Ciągle tylko dwa buckety renderujące.
Simple_man Napisano 19 Wrzesień 2011 Autor Napisano 19 Wrzesień 2011 To jest dokładnie ta maszyna tylko, że ma 8GB: http://h10010.www1.hp.com/wwpc/ca/en/sm/WF06b/12454-12454-64287-3328898-3328898-4132189-4150194.html
Tomala Napisano 19 Wrzesień 2011 Napisano 19 Wrzesień 2011 U mnie na sześciu rdzeniach też w maxie 2012 widać tylko dwa buckety ale renderuje 6 więc się tym nie przejmuję. Pewnie jakiś problem w wyświetlaniu bucketów bo różnicy w czasach raczej dużej nie ma. Mental w maxie 2012 jest trochę wolniejszy bo ma pewnie inne ustawienia defaultowe.
Simple_man Napisano 19 Wrzesień 2011 Autor Napisano 19 Wrzesień 2011 Dziś wyczaiłem, że przy ciężkich przeliczeniach załączają się wszystkie buckety. Robiłem ciasteczko i materiał miał displace w rozdziałce 2000x2000. I w momencie gdy zaczął rendrzyć ciacho to pokazało się wszystkie osiem koszyczków.
Lucek Napisano 19 Wrzesień 2011 Napisano 19 Wrzesień 2011 Właśnie się tak zastanawiałem. Może mental ma jakiś system optymalizacji żeby nie robić wielowątkowo prostych scen, kiedy 2 wątki będą szybsze?
Miłosz3ds Napisano 23 Wrzesień 2011 Napisano 23 Wrzesień 2011 http://images.autodesk.com/adsk/files/autodesk_3ds_max_2012_sp2_readme.pdf strona czwarta, Customer Error Report (CER), Many customers reported a program error related to multi-threading. This has been fixed. http://usa.autodesk.com/adsk/servlet/ps/dl/item?siteID=123112&id=17826382&linkID=9241178 Service pack 2 podobno naprawia coś podobnego. Spróbuj! :) Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się