Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam wszystkich!

problem maluje się następująco, mamy bryłę pokrytą teksturą po części przezroczystą, przy użyciu Omni i cienia typu ray traced shadows mamy taki efekt:

 

 

5dec8faeaaab.jpg

http://zapodaj.net/images/5dec8faeaaab.jpg

 

po użyciu area shadow w celu rozmycia cienia mamy taki obraz:

370f5b38e6cf.jpg

 

http://zapodaj.net/images/370f5b38e6cf.jpg

 

i teraz cały problem polega na tym, żeby cień działał jak w ray traced shadows, czyli padał tylko za nieprzezroczystą częścią tekstury oraz żeby rozmywał się jak w area shadow. jakies pomysły ? ;)

dodam że tekstura to maska na opacity z mapa Noise.

z góry dzięki za pomoc ;)

Edytowane przez amper939

  • Odpowiedzi 6
  • Wyświetleń 2,9k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

mozesz ustawic dwa swiatła jedno ray traced i wylaczyc w nim cienie a drugie area i wlaczyc mu tylko cienie

Napisano

Włączasz raytraced shadows i zwiększasz rozmiar źródła światła. Im większe tym bardziej rozmyty cień.

Napisano
  • Autor

sprobowalem tym pierwszym sposobem, moze robie cos zle ale ostwiajac jedno swiatlo z ray traced na on i shadow tez na on, a drugoe area shadow swiatlo na off a cien na on, to pozostaje cien tylko z tego pierwszego - logiczne- brak zrodla swiatla - brak cienia, wiec ustawilem drugie swiatlo tez na on i zmiejszylem obu multiply na 0,5. powstala jakby hybryda dwóch tych cieni no jeden nalozyl sie na drugi, a mial sie ten pierwsyz rozmyc poprpstu, wiec nie ten effekt ktory chcialbym uzyskac, mimo to dziekuje za odzew ;)

 

opcja druga ze zwiekszeniem rozmiaru swiatla.

uzwam omni zwiekszajac je za pomoca scale nic mi nie daje, zmniejsza sie jedynie wartosc start w decay, a z Cieniem nic szczegolnego si nie dzieje, zapewne robie cos zle, wiec prosze o jakas rade, tudziez wyklad lopatologia stosowana, gdzei zwiekszyc te zrodlo swiatla ;) z góry dziekuje

Napisano

A sorry nie popatrzyłem na nazwę działu. Scanline chyba faktycznie nie obsłuży w ten sposób miękkich cieni. Mental lub vray nie miałby z tym problemu. Jeżeli chcesz możesz to zrobić w mentalu. Rozmiar światła ustala się w opcjach światła fotometrycznego. swiatlo.jpg

Napisano

Scanline obsługuje cienie typu area łącznie z przeźroczystymi materiałami. Po wybraniu tego typu cienia pojawia się zakładka "Optimizations" i tam jest opcja "Transparency Shadows".

RK

Napisano
  • Autor

Dzięki wielkie La R, działa wyśmienicie ;) jescze tylko musze rozgryźć jak zwiekszyć jakość tego cienia i bedzie git ;) także +rep dla Ciebie ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności