amper939 Napisano 19 Wrzesień 2011 Napisano 19 Wrzesień 2011 (edytowane) Witam wszystkich! problem maluje się następująco, mamy bryłę pokrytą teksturą po części przezroczystą, przy użyciu Omni i cienia typu ray traced shadows mamy taki efekt: http://zapodaj.net/images/5dec8faeaaab.jpg po użyciu area shadow w celu rozmycia cienia mamy taki obraz: http://zapodaj.net/images/370f5b38e6cf.jpg i teraz cały problem polega na tym, żeby cień działał jak w ray traced shadows, czyli padał tylko za nieprzezroczystą częścią tekstury oraz żeby rozmywał się jak w area shadow. jakies pomysły ? ;) dodam że tekstura to maska na opacity z mapa Noise. z góry dzięki za pomoc ;) Edytowane 19 Wrzesień 2011 przez amper939
jaras Napisano 19 Wrzesień 2011 Napisano 19 Wrzesień 2011 mozesz ustawic dwa swiatła jedno ray traced i wylaczyc w nim cienie a drugie area i wlaczyc mu tylko cienie
Lucek Napisano 19 Wrzesień 2011 Napisano 19 Wrzesień 2011 Włączasz raytraced shadows i zwiększasz rozmiar źródła światła. Im większe tym bardziej rozmyty cień.
amper939 Napisano 19 Wrzesień 2011 Autor Napisano 19 Wrzesień 2011 sprobowalem tym pierwszym sposobem, moze robie cos zle ale ostwiajac jedno swiatlo z ray traced na on i shadow tez na on, a drugoe area shadow swiatlo na off a cien na on, to pozostaje cien tylko z tego pierwszego - logiczne- brak zrodla swiatla - brak cienia, wiec ustawilem drugie swiatlo tez na on i zmiejszylem obu multiply na 0,5. powstala jakby hybryda dwóch tych cieni no jeden nalozyl sie na drugi, a mial sie ten pierwsyz rozmyc poprpstu, wiec nie ten effekt ktory chcialbym uzyskac, mimo to dziekuje za odzew ;) opcja druga ze zwiekszeniem rozmiaru swiatla. uzwam omni zwiekszajac je za pomoca scale nic mi nie daje, zmniejsza sie jedynie wartosc start w decay, a z Cieniem nic szczegolnego si nie dzieje, zapewne robie cos zle, wiec prosze o jakas rade, tudziez wyklad lopatologia stosowana, gdzei zwiekszyc te zrodlo swiatla ;) z góry dziekuje
Lucek Napisano 19 Wrzesień 2011 Napisano 19 Wrzesień 2011 A sorry nie popatrzyłem na nazwę działu. Scanline chyba faktycznie nie obsłuży w ten sposób miękkich cieni. Mental lub vray nie miałby z tym problemu. Jeżeli chcesz możesz to zrobić w mentalu. Rozmiar światła ustala się w opcjach światła fotometrycznego.
La R Napisano 20 Wrzesień 2011 Napisano 20 Wrzesień 2011 Scanline obsługuje cienie typu area łącznie z przeźroczystymi materiałami. Po wybraniu tego typu cienia pojawia się zakładka "Optimizations" i tam jest opcja "Transparency Shadows". RK 1
amper939 Napisano 21 Wrzesień 2011 Autor Napisano 21 Wrzesień 2011 Dzięki wielkie La R, działa wyśmienicie ;) jescze tylko musze rozgryźć jak zwiekszyć jakość tego cienia i bedzie git ;) także +rep dla Ciebie ;)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się