Jump to content

ray traced shadows, a rozmycie cienia


amper939
 Share

Recommended Posts

Witam wszystkich!

problem maluje się następująco, mamy bryłę pokrytą teksturą po części przezroczystą, przy użyciu Omni i cienia typu ray traced shadows mamy taki efekt:

 

 

5dec8faeaaab.jpg

http://zapodaj.net/images/5dec8faeaaab.jpg

 

po użyciu area shadow w celu rozmycia cienia mamy taki obraz:

370f5b38e6cf.jpg

 

http://zapodaj.net/images/370f5b38e6cf.jpg

 

i teraz cały problem polega na tym, żeby cień działał jak w ray traced shadows, czyli padał tylko za nieprzezroczystą częścią tekstury oraz żeby rozmywał się jak w area shadow. jakies pomysły ? ;)

dodam że tekstura to maska na opacity z mapa Noise.

z góry dzięki za pomoc ;)

Edited by amper939
Link to comment
Share on other sites

sprobowalem tym pierwszym sposobem, moze robie cos zle ale ostwiajac jedno swiatlo z ray traced na on i shadow tez na on, a drugoe area shadow swiatlo na off a cien na on, to pozostaje cien tylko z tego pierwszego - logiczne- brak zrodla swiatla - brak cienia, wiec ustawilem drugie swiatlo tez na on i zmiejszylem obu multiply na 0,5. powstala jakby hybryda dwóch tych cieni no jeden nalozyl sie na drugi, a mial sie ten pierwsyz rozmyc poprpstu, wiec nie ten effekt ktory chcialbym uzyskac, mimo to dziekuje za odzew ;)

 

opcja druga ze zwiekszeniem rozmiaru swiatla.

uzwam omni zwiekszajac je za pomoca scale nic mi nie daje, zmniejsza sie jedynie wartosc start w decay, a z Cieniem nic szczegolnego si nie dzieje, zapewne robie cos zle, wiec prosze o jakas rade, tudziez wyklad lopatologia stosowana, gdzei zwiekszyc te zrodlo swiatla ;) z góry dziekuje

Link to comment
Share on other sites

A sorry nie popatrzyłem na nazwę działu. Scanline chyba faktycznie nie obsłuży w ten sposób miękkich cieni. Mental lub vray nie miałby z tym problemu. Jeżeli chcesz możesz to zrobić w mentalu. Rozmiar światła ustala się w opcjach światła fotometrycznego. swiatlo.jpg

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy