Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Witam wszystkich!

problem maluje się następująco, mamy bryłę pokrytą teksturą po części przezroczystą, przy użyciu Omni i cienia typu ray traced shadows mamy taki efekt:

 

 

5dec8faeaaab.jpg

http://zapodaj.net/images/5dec8faeaaab.jpg

 

po użyciu area shadow w celu rozmycia cienia mamy taki obraz:

370f5b38e6cf.jpg

 

http://zapodaj.net/images/370f5b38e6cf.jpg

 

i teraz cały problem polega na tym, żeby cień działał jak w ray traced shadows, czyli padał tylko za nieprzezroczystą częścią tekstury oraz żeby rozmywał się jak w area shadow. jakies pomysły ? ;)

dodam że tekstura to maska na opacity z mapa Noise.

z góry dzięki za pomoc ;)

Edytowane przez amper939

  • Odpowiedzi 6
  • Wyświetleń 3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

mozesz ustawic dwa swiatła jedno ray traced i wylaczyc w nim cienie a drugie area i wlaczyc mu tylko cienie

Napisano

Włączasz raytraced shadows i zwiększasz rozmiar źródła światła. Im większe tym bardziej rozmyty cień.

Napisano
  • Autor

sprobowalem tym pierwszym sposobem, moze robie cos zle ale ostwiajac jedno swiatlo z ray traced na on i shadow tez na on, a drugoe area shadow swiatlo na off a cien na on, to pozostaje cien tylko z tego pierwszego - logiczne- brak zrodla swiatla - brak cienia, wiec ustawilem drugie swiatlo tez na on i zmiejszylem obu multiply na 0,5. powstala jakby hybryda dwóch tych cieni no jeden nalozyl sie na drugi, a mial sie ten pierwsyz rozmyc poprpstu, wiec nie ten effekt ktory chcialbym uzyskac, mimo to dziekuje za odzew ;)

 

opcja druga ze zwiekszeniem rozmiaru swiatla.

uzwam omni zwiekszajac je za pomoca scale nic mi nie daje, zmniejsza sie jedynie wartosc start w decay, a z Cieniem nic szczegolnego si nie dzieje, zapewne robie cos zle, wiec prosze o jakas rade, tudziez wyklad lopatologia stosowana, gdzei zwiekszyc te zrodlo swiatla ;) z góry dziekuje

Napisano

A sorry nie popatrzyłem na nazwę działu. Scanline chyba faktycznie nie obsłuży w ten sposób miękkich cieni. Mental lub vray nie miałby z tym problemu. Jeżeli chcesz możesz to zrobić w mentalu. Rozmiar światła ustala się w opcjach światła fotometrycznego. swiatlo.jpg

Napisano

Scanline obsługuje cienie typu area łącznie z przeźroczystymi materiałami. Po wybraniu tego typu cienia pojawia się zakładka "Optimizations" i tam jest opcja "Transparency Shadows".

RK

Napisano
  • Autor

Dzięki wielkie La R, działa wyśmienicie ;) jescze tylko musze rozgryźć jak zwiekszyć jakość tego cienia i bedzie git ;) także +rep dla Ciebie ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.