Napisano 30 Wrzesień 201113 l Czy jest jakiś sposób na stworzenie materiału, który będzie 'widział' jedynie cienie a poza tym będzie przezroczysty? Coś takiego jak 'matte/shadow/reflection (mi)' tylko żeby za np. plane z tym materiałem były widoczne inne obiekty a nie tylko background.
Napisano 30 Wrzesień 201113 l Ojej, faktycznie nie ma w mentalu odpowiednika vrayowego 'alpha contribution'. Dołączam do pytania!
Napisano 30 Wrzesień 201113 l Hey Nie wiem czy chodzi Ci o wyrenderowanie cieni osobno, jeżeli tak to jest to do osiągnięcia ;) Zwykłe coś: [Alpha] Mate Shadows: Na plane nadany Matte Shadows, reszta obiektów ma odchaczoną widoczność dla kamery i dziękuję.
Napisano 30 Wrzesień 201113 l Efekt uzyskany falloffem (falloff type: Shadow/ Light) w slocie opacity. Nie wiem jak to się sprawdzi w bardziej skomplikowanej scenie. Jeśli efekt satysfakcjonujący to mogę podesłać scenę:)
Napisano 30 Wrzesień 201113 l Autor gientekwl - dzięki za pomysł, ale w takim przypadku musiałbym się bawić w composing, a mam sporo renderów i chciałem efekt osiągnąć prosto z maxa. guru - tylko jak skonfigurować to matte shadow żeby za nim były widoczne inne obiekty? Pracuje w 3ds max 2010 edit: pionix - dzięki, zaraz to sprawdzę w swojej scenie Zobrazuje o co mi chodzi: scena widziana z boku: efekt z matte/shadow: efekt jaki chcę osiągnąć:
Napisano 30 Wrzesień 201113 l Jakby co to tu jest scena: http://www.fotorealistyczne3d.pl/Downloads/scenka_z_cieniem.max
Napisano 30 Wrzesień 201113 l no i właśnie mój sposób by się sprawdził w 100 % w Twoim przypadku :) Pionix: Zacny patent!
Napisano 30 Wrzesień 201113 l Autor Dzięki za pomoc i scenę, repy poleciały. Szkoda że cienie nie rozchodzą sie tak jak po zwykłym materiale, ale jakoś za pomocą krzywej falloffa, uzyskałem zadowalający efekt. Pozdrawiam
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto