Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Czy jest jakiś sposób na stworzenie materiału, który będzie 'widział' jedynie cienie a poza tym będzie przezroczysty? Coś takiego jak 'matte/shadow/reflection (mi)' tylko żeby za np. plane z tym materiałem były widoczne inne obiekty a nie tylko background.

  • Odpowiedzi 9
  • Wyświetleń 1,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Ojej, faktycznie nie ma w mentalu odpowiednika vrayowego 'alpha contribution'.

Dołączam do pytania!

Napisano

Hey

 

Nie wiem czy chodzi Ci o wyrenderowanie cieni osobno, jeżeli tak to jest to do osiągnięcia ;)

 

Zwykłe coś: [Alpha]

sceneshadows.jpg

 

Mate Shadows:

mateshadows.jpg

 

Na plane nadany Matte Shadows, reszta obiektów ma odchaczoną widoczność dla kamery i dziękuję.

Napisano

Efekt uzyskany falloffem (falloff type: Shadow/ Light) w slocie opacity. Nie wiem jak to się sprawdzi w bardziej skomplikowanej scenie.

Jeśli efekt satysfakcjonujący to mogę podesłać scenę:)

Napisano
  • Autor

gientekwl - dzięki za pomysł, ale w takim przypadku musiałbym się bawić w composing, a mam sporo renderów i chciałem efekt osiągnąć prosto z maxa.

 

guru - tylko jak skonfigurować to matte shadow żeby za nim były widoczne inne obiekty? Pracuje w 3ds max 2010

 

edit:

pionix - dzięki, zaraz to sprawdzę w swojej scenie

 

Zobrazuje o co mi chodzi:

 

scena widziana z boku:

ms01.jpg

 

efekt z matte/shadow:

ms03.jpg

 

efekt jaki chcę osiągnąć:

ms02.jpg

Napisano

no i właśnie mój sposób by się sprawdził w 100 % w Twoim przypadku :)

 

Pionix: Zacny patent!

Napisano
  • Autor

Dzięki za pomoc i scenę, repy poleciały. Szkoda że cienie nie rozchodzą sie tak jak po zwykłym materiale, ale jakoś za pomocą krzywej falloffa, uzyskałem zadowalający efekt.

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności