pecet Napisano 30 Wrzesień 2011 Share Napisano 30 Wrzesień 2011 Czy jest jakiś sposób na stworzenie materiału, który będzie 'widział' jedynie cienie a poza tym będzie przezroczysty? Coś takiego jak 'matte/shadow/reflection (mi)' tylko żeby za np. plane z tym materiałem były widoczne inne obiekty a nie tylko background. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deshu Napisano 30 Wrzesień 2011 Share Napisano 30 Wrzesień 2011 Ojej, faktycznie nie ma w mentalu odpowiednika vrayowego 'alpha contribution'. Dołączam do pytania! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AdiJager Napisano 30 Wrzesień 2011 Share Napisano 30 Wrzesień 2011 (edytowane) nvm, nie doczytałem Edytowane 30 Wrzesień 2011 przez AdiJager Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gientekwl Napisano 30 Wrzesień 2011 Share Napisano 30 Wrzesień 2011 Hey Nie wiem czy chodzi Ci o wyrenderowanie cieni osobno, jeżeli tak to jest to do osiągnięcia ;) Zwykłe coś: [Alpha] Mate Shadows: Na plane nadany Matte Shadows, reszta obiektów ma odchaczoną widoczność dla kamery i dziękuję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
guru Napisano 30 Wrzesień 2011 Share Napisano 30 Wrzesień 2011 w maxie - matte/shadow maya - use backgroung Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pionix Napisano 30 Wrzesień 2011 Share Napisano 30 Wrzesień 2011 Efekt uzyskany falloffem (falloff type: Shadow/ Light) w slocie opacity. Nie wiem jak to się sprawdzi w bardziej skomplikowanej scenie. Jeśli efekt satysfakcjonujący to mogę podesłać scenę:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pecet Napisano 30 Wrzesień 2011 Autor Share Napisano 30 Wrzesień 2011 gientekwl - dzięki za pomysł, ale w takim przypadku musiałbym się bawić w composing, a mam sporo renderów i chciałem efekt osiągnąć prosto z maxa. guru - tylko jak skonfigurować to matte shadow żeby za nim były widoczne inne obiekty? Pracuje w 3ds max 2010 edit: pionix - dzięki, zaraz to sprawdzę w swojej scenie Zobrazuje o co mi chodzi: scena widziana z boku: efekt z matte/shadow: efekt jaki chcę osiągnąć: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pionix Napisano 30 Wrzesień 2011 Share Napisano 30 Wrzesień 2011 Jakby co to tu jest scena: http://www.fotorealistyczne3d.pl/Downloads/scenka_z_cieniem.max 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gientekwl Napisano 30 Wrzesień 2011 Share Napisano 30 Wrzesień 2011 no i właśnie mój sposób by się sprawdził w 100 % w Twoim przypadku :) Pionix: Zacny patent! 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pecet Napisano 30 Wrzesień 2011 Autor Share Napisano 30 Wrzesień 2011 Dzięki za pomoc i scenę, repy poleciały. Szkoda że cienie nie rozchodzą sie tak jak po zwykłym materiale, ale jakoś za pomocą krzywej falloffa, uzyskałem zadowalający efekt. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się