Zernat Napisano 8 Październik 2011 Share Napisano 8 Październik 2011 Witam, chciałbym was prosić o pomoc w wymodelowaniu tego obiektu: Bawię się i bawię, i nie mogę tego jakoś ugryźć i zrobić :/ Czy może ktoś mógłby mi poradzić jak to zagrać ? Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dynamico Napisano 8 Październik 2011 Share Napisano 8 Październik 2011 Np. narysuj dwa spliny - jeden zewnętrzny kształt zębatki, drugi to okrąg (dziura :-). Połącz za pomocą attach w jeden obiekt a potem shell nada grubość. To tylko jeden ze sposobów. Rzuć okiem na making of Tostera ze strony startowej. Tam jest opis wykonania piły tarczowej. W podobny sposób można wymodelować również tę zębatkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
infected Napisano 8 Październik 2011 Share Napisano 8 Październik 2011 Ja bym nie rysował całej zębatki tylko pół jednego zęba, a resztę powielił po okręgu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kubajaniak Napisano 8 Październik 2011 Share Napisano 8 Październik 2011 Można to szybko zrobić spline'ami jak napisał Dynamico. Zewnętrzną część można zrobić "gwiazdą" z odpowiednimi ustawieniami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
infected Napisano 10 Październik 2011 Share Napisano 10 Październik 2011 Zewnętrzną część można zrobić "gwiazdą" z odpowiednimi ustawieniami. W ten sposób nie uzyskasz prawidłowego kształtu zęba czyli tzw. ewolwenty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kranz Napisano 10 Październik 2011 Share Napisano 10 Październik 2011 W ten sposób nie uzyskasz prawidłowego kształtu zęba czyli tzw. ewolwenty. wydaje mi sie ze mozna tylko ze po dobraniu odpowiednich wartosci fillet radius 1&2 trzeba vertexy pozamieniac na Corner (z domyslnego Bezier...)i troche recznie je poprzestawiac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
infected Napisano 11 Październik 2011 Share Napisano 11 Październik 2011 Sugerujesz wobec tego, by "trochę ręcznie poprzestawiać" 11 zębów razy dwa... Czy nie prościej jest nauczyć się narzędzia Array? A jak zębów będzie 128? albo 256? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kubajaniak Napisano 11 Październik 2011 Share Napisano 11 Październik 2011 Dlaczego w ogóle chcecie przestawiać jakieś vertexy? Przecież to jest zębatka, a nie jakaś tarcza od piły. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
infected Napisano 11 Październik 2011 Share Napisano 11 Październik 2011 Może to będzie bardziej obrazkowe, że bok zęba nie jest prosty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kranz Napisano 11 Październik 2011 Share Napisano 11 Październik 2011 Sugerujesz wobec tego, by "trochę ręcznie poprzestawiać" 11 zębów razy dwa... Czy nie prościej jest nauczyć się narzędzia Array? A jak zębów będzie 128? albo 256? Array ofc, tylko ze nie uwzgledniłem tego boku zeba... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zernat Napisano 12 Październik 2011 Autor Share Napisano 12 Październik 2011 W każdym bądź razie dziękuję wam za pomoc ^^ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lechoo Napisano 12 Październik 2011 Share Napisano 12 Październik 2011 Moze to sie przyda: http://pxfactory.eu/scripts/gears/gears.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi