Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam, chciałbym was prosić o pomoc w wymodelowaniu tego obiektu:

 

beztytuudj.png

 

Bawię się i bawię, i nie mogę tego jakoś ugryźć i zrobić :/ Czy może ktoś mógłby mi poradzić jak to zagrać ?

 

Pozdrawiam.

  • Odpowiedzi 11
  • Wyświetleń 1,6k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Np. narysuj dwa spliny - jeden zewnętrzny kształt zębatki, drugi to okrąg (dziura :-). Połącz za pomocą attach w jeden obiekt a potem shell nada grubość.

To tylko jeden ze sposobów.

Rzuć okiem na making of Tostera ze strony startowej. Tam jest opis wykonania piły tarczowej. W podobny sposób można wymodelować również tę zębatkę.

Napisano

Ja bym nie rysował całej zębatki tylko pół jednego zęba, a resztę powielił po okręgu.

Napisano

Można to szybko zrobić spline'ami jak napisał Dynamico. Zewnętrzną część można zrobić "gwiazdą" z odpowiednimi ustawieniami.

Napisano
Zewnętrzną część można zrobić "gwiazdą" z odpowiednimi ustawieniami.

W ten sposób nie uzyskasz prawidłowego kształtu zęba czyli tzw. ewolwenty.

Napisano
W ten sposób nie uzyskasz prawidłowego kształtu zęba czyli tzw. ewolwenty.

wydaje mi sie ze mozna tylko ze po dobraniu odpowiednich wartosci fillet radius 1&2 trzeba vertexy pozamieniac na Corner (z domyslnego Bezier...)i troche recznie je poprzestawiac.

Napisano

Sugerujesz wobec tego, by "trochę ręcznie poprzestawiać" 11 zębów razy dwa...

Czy nie prościej jest nauczyć się narzędzia Array?

A jak zębów będzie 128? albo 256?

Napisano

Dlaczego w ogóle chcecie przestawiać jakieś vertexy? Przecież to jest zębatka, a nie jakaś tarcza od piły.

Napisano
Sugerujesz wobec tego, by "trochę ręcznie poprzestawiać" 11 zębów razy dwa...

Czy nie prościej jest nauczyć się narzędzia Array?

A jak zębów będzie 128? albo 256?

Array ofc, tylko ze nie uwzgledniłem tego boku zeba...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności