Napisano 2 Listopad 201113 l Witam ... na forum jestem obecny już jakiś czas ale bardziej jako uczeń :) Poniżej przedstawiam moją pierwszą pracę. Nie jest to górnolotna scena. Raczej mało szczegółowa. Chciałem zobaczyć czy w ogóle będzie mi to wychodziło. Jeśli wasze opinie będą na + to pobawimy się dalej. Jak okaże się, że totalna klapa to pomyślimy co zmienić żeby było lepiej w przyszłości :) Soft to Max 2010, V-ray, obyło się bez Photoshopa Jest kilka baboli w teksturach i w oświetleniu to wiem, ale chciałbym poznać wasze opinie co jest jeszcze nie tak (choć mam nadzieję, że dużo tego nie będzie). Czekam na opinie te na + i te na [ATTACH=CONFIG]82723[/ATTACH]
Napisano 2 Listopad 201113 l Jest kilka baboli w teksturach i w oświetleniu to wiem, ale chciałbym poznać wasze opinie co jest jeszcze nie tak (choć mam nadzieję, że dużo tego nie będzie). Zacząłbym od poprawienia kompozycji kadru, bo panuje w nim chaos. Kiedy pokażesz pomieszczenie z lepszej perspektywy, łatwiej będzie doradzić w kwestii ewentualnych poprawek. Poza tym linkuj obrazki z zewnętrznych serwerów, wgrywając na serwer max3d tylko miniaturkę. W innym wypadku kompresja pogorszy jakość. Moim zdaniem trochę za słabo to wygląda na galerię 3d. Przenoszę pracę do działu WIP, gdzie tak jak pisałeś, będziesz mógł ją poprawić z pomocą innych userów.
Napisano 2 Listopad 201113 l Autor I tu moje pytanko ... co mam dokładnie pozmieniać ... rozmiar samego kadru czy zupełnie zmienić pozycję kamery i jej ustawienia ??
Napisano 2 Listopad 201113 l Ustawić jakiś rozsądny kąt widzenia (28mm? 35mm? 45mm? - szerokie kąty), ustawić kamerę w perspektywie człowieka (wysokość 165cm) lub perspektywie żabiej (kamera nisko). Najlepiej przejrzyj wizualizacje zamieszczane przez innych userów i zobacz jak oni ustawiają kamery w swoich scenach. To zależy przede wszystkim od tego co chcesz w scenie pokazać.
Napisano 2 Listopad 201113 l Tekstura drewna na wąskich krawędziach "desek" w kilku miejscach ma nieprawidłowy kierunek. Ta półka nad kanapą w głębi zostanie albo bardzo szybko zlikwidowana przez użytkownika albo do wyposażenia dołączysz kask :-). Lampa na pierwszym planie wydaje się za mała i za niska ale to może być efekt kadru.
Napisano 3 Listopad 201113 l Autor No właśnie zmieniam ułożenie tekstur na deskach ... co do tej półki to scenka znalazłem w jednej gazecie i służy mi jako wzór. Architekt ze mnie słaby i nie wiem po jaką #$^^#@ ta półka ale na zdjęci tak jest :) ale chyba to zmienię lekko ... resztę uwag również wezmę pod uwagę i się do nich zastosuję
Napisano 3 Listopad 201113 l Autor http://www.domowyswiat.pl/foto/1809_BRW_Kaspian_2.jpg Zmieniłem kadr na taki jak jest na zdjęciu ... a przynajmniej zbliżyłem się do niego. Wywaliłem teksturę dywanu i dla treningu pobawiłem się "Hair and Fur" (zobaczymy co z tego wyjdzie). Poprawiłem już tekstury, zmieniłem tą półkę. Czy ma ktoś pomysł na materiał tej lampy ?? w środku może być nawet i chromopodobny materiał ale chodzi mi dokładnie o ten czarny metaliczny :( jak to odzwierciedlić w maxie ??
Napisano 3 Listopad 201113 l Półka według mnie jest trochę inaczej połączona z tym siedziskiem. Leży ona na plecach a nie nad głową :) Co do materiału lampy to zrob prawie czarny diffus, reflect ciemno szary ale z wyższym IORem ~2~3.
Napisano 3 Listopad 201113 l Autor Trochę pozmieniałem ... materiał lampy poprawię w następnej próbie :) wstawię też to drewniane oparcie, które u mnie było półką :D... przesadziłem też trochę z z dywanem :D (do poprawki czym prędzej)
Napisano 3 Listopad 201113 l Wyprostuj kamere i wyłącz winiety. A dywan z H&F exportnij do geometrii bo vray go w takiej formie nie ogarnia.
Napisano 6 Listopad 201113 l Autor Zastosowałem się do waszych wskazówek: Kamera wyprostowana i ogólnie zmieniony kadr Chyba wyłączyłem winiety :) Nie bardzo wiem jak eksportować z H&F do geometri Vray :( czy to chodzi o opcję "V-ray mesh export" ?? Poprawiłem tekstury (choć po ukończonym renderze zauważyłem że 2 półki zostały z babolem :( Czekam na kolejne podpowiedzi jak doprowadzić to do stanu należnego :) Wersja po małych przeróbkach w PS Wersja tylko delikatnie zmniejszone w PS bez żadnych zmian wizualnych
Napisano 27 Listopad 201113 l Też się jeszcze uczę, więc na moje oko w kamerze vray ustawiłbym balans koloru na neutral, byłoby mniej żółto, wydaje mi się także, że światła są na granicy przepalenia a i tak z prawej jest trochę za ciemno.
Napisano 27 Listopad 201113 l jest coraz lepiej. z dywanem to chodzi o to że nie dzaął na niego w takiej formie oświetlenie v-rayowe dlategotaki nienaturalnie oświetlony jest jasny, musisz w modyfikatorze hai@fur spod tools wybrać hair->mesh i wyjdzie ci bardzo ciężki obiekt normalny editable mesh. aby móc ogarniać z nim scene najlepiej jakbyś później przekonwertował tą siatke włosów na vray-proxy, czyli prawym na nią i vray mesh export. dodaj lekkie światło doświetlające o dużej powierzchni z prawej strony bo masz wyraźnie ciemno tam. i zmniejsz siłe tego na lewo za sofą jasną co przepala tam jej koniec i ściany jasne ;) coraz lepiej, powoli do celu;)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto