Koszulkowiec Napisano 2 Listopad 2011 Share Napisano 2 Listopad 2011 Witam ... na forum jestem obecny już jakiś czas ale bardziej jako uczeń :) Poniżej przedstawiam moją pierwszą pracę. Nie jest to górnolotna scena. Raczej mało szczegółowa. Chciałem zobaczyć czy w ogóle będzie mi to wychodziło. Jeśli wasze opinie będą na + to pobawimy się dalej. Jak okaże się, że totalna klapa to pomyślimy co zmienić żeby było lepiej w przyszłości :) Soft to Max 2010, V-ray, obyło się bez Photoshopa Jest kilka baboli w teksturach i w oświetleniu to wiem, ale chciałbym poznać wasze opinie co jest jeszcze nie tak (choć mam nadzieję, że dużo tego nie będzie). Czekam na opinie te na + i te na [ATTACH=CONFIG]82723[/ATTACH] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucek Napisano 2 Listopad 2011 Share Napisano 2 Listopad 2011 Jest kilka baboli w teksturach i w oświetleniu to wiem, ale chciałbym poznać wasze opinie co jest jeszcze nie tak (choć mam nadzieję, że dużo tego nie będzie). Zacząłbym od poprawienia kompozycji kadru, bo panuje w nim chaos. Kiedy pokażesz pomieszczenie z lepszej perspektywy, łatwiej będzie doradzić w kwestii ewentualnych poprawek. Poza tym linkuj obrazki z zewnętrznych serwerów, wgrywając na serwer max3d tylko miniaturkę. W innym wypadku kompresja pogorszy jakość. Moim zdaniem trochę za słabo to wygląda na galerię 3d. Przenoszę pracę do działu WIP, gdzie tak jak pisałeś, będziesz mógł ją poprawić z pomocą innych userów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koszulkowiec Napisano 2 Listopad 2011 Autor Share Napisano 2 Listopad 2011 I tu moje pytanko ... co mam dokładnie pozmieniać ... rozmiar samego kadru czy zupełnie zmienić pozycję kamery i jej ustawienia ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucek Napisano 2 Listopad 2011 Share Napisano 2 Listopad 2011 Ustawić jakiś rozsądny kąt widzenia (28mm? 35mm? 45mm? - szerokie kąty), ustawić kamerę w perspektywie człowieka (wysokość 165cm) lub perspektywie żabiej (kamera nisko). Najlepiej przejrzyj wizualizacje zamieszczane przez innych userów i zobacz jak oni ustawiają kamery w swoich scenach. To zależy przede wszystkim od tego co chcesz w scenie pokazać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dynamico Napisano 2 Listopad 2011 Share Napisano 2 Listopad 2011 Tekstura drewna na wąskich krawędziach "desek" w kilku miejscach ma nieprawidłowy kierunek. Ta półka nad kanapą w głębi zostanie albo bardzo szybko zlikwidowana przez użytkownika albo do wyposażenia dołączysz kask :-). Lampa na pierwszym planie wydaje się za mała i za niska ale to może być efekt kadru. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koszulkowiec Napisano 3 Listopad 2011 Autor Share Napisano 3 Listopad 2011 No właśnie zmieniam ułożenie tekstur na deskach ... co do tej półki to scenka znalazłem w jednej gazecie i służy mi jako wzór. Architekt ze mnie słaby i nie wiem po jaką #$^^#@ ta półka ale na zdjęci tak jest :) ale chyba to zmienię lekko ... resztę uwag również wezmę pod uwagę i się do nich zastosuję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arturprx2 Napisano 3 Listopad 2011 Share Napisano 3 Listopad 2011 pokaż zdjęcie, którym się inspirujesz :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koszulkowiec Napisano 3 Listopad 2011 Autor Share Napisano 3 Listopad 2011 http://www.domowyswiat.pl/foto/1809_BRW_Kaspian_2.jpg Zmieniłem kadr na taki jak jest na zdjęciu ... a przynajmniej zbliżyłem się do niego. Wywaliłem teksturę dywanu i dla treningu pobawiłem się "Hair and Fur" (zobaczymy co z tego wyjdzie). Poprawiłem już tekstury, zmieniłem tą półkę. Czy ma ktoś pomysł na materiał tej lampy ?? w środku może być nawet i chromopodobny materiał ale chodzi mi dokładnie o ten czarny metaliczny :( jak to odzwierciedlić w maxie ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arturprx2 Napisano 3 Listopad 2011 Share Napisano 3 Listopad 2011 Półka według mnie jest trochę inaczej połączona z tym siedziskiem. Leży ona na plecach a nie nad głową :) Co do materiału lampy to zrob prawie czarny diffus, reflect ciemno szary ale z wyższym IORem ~2~3. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koszulkowiec Napisano 3 Listopad 2011 Autor Share Napisano 3 Listopad 2011 Trochę pozmieniałem ... materiał lampy poprawię w następnej próbie :) wstawię też to drewniane oparcie, które u mnie było półką :D... przesadziłem też trochę z z dywanem :D (do poprawki czym prędzej) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arturprx2 Napisano 3 Listopad 2011 Share Napisano 3 Listopad 2011 Wyprostuj kamere i wyłącz winiety. A dywan z H&F exportnij do geometrii bo vray go w takiej formie nie ogarnia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koszulkowiec Napisano 6 Listopad 2011 Autor Share Napisano 6 Listopad 2011 Zastosowałem się do waszych wskazówek: Kamera wyprostowana i ogólnie zmieniony kadr Chyba wyłączyłem winiety :) Nie bardzo wiem jak eksportować z H&F do geometri Vray :( czy to chodzi o opcję "V-ray mesh export" ?? Poprawiłem tekstury (choć po ukończonym renderze zauważyłem że 2 półki zostały z babolem :( Czekam na kolejne podpowiedzi jak doprowadzić to do stanu należnego :) Wersja po małych przeróbkach w PS Wersja tylko delikatnie zmniejszone w PS bez żadnych zmian wizualnych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin77 Napisano 27 Listopad 2011 Share Napisano 27 Listopad 2011 Też się jeszcze uczę, więc na moje oko w kamerze vray ustawiłbym balans koloru na neutral, byłoby mniej żółto, wydaje mi się także, że światła są na granicy przepalenia a i tak z prawej jest trochę za ciemno. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orangegraphics Napisano 27 Listopad 2011 Share Napisano 27 Listopad 2011 jest coraz lepiej. z dywanem to chodzi o to że nie dzaął na niego w takiej formie oświetlenie v-rayowe dlategotaki nienaturalnie oświetlony jest jasny, musisz w modyfikatorze hai@fur spod tools wybrać hair->mesh i wyjdzie ci bardzo ciężki obiekt normalny editable mesh. aby móc ogarniać z nim scene najlepiej jakbyś później przekonwertował tą siatke włosów na vray-proxy, czyli prawym na nią i vray mesh export. dodaj lekkie światło doświetlające o dużej powierzchni z prawej strony bo masz wyraźnie ciemno tam. i zmniejsz siłe tego na lewo za sofą jasną co przepala tam jej koniec i ściany jasne ;) coraz lepiej, powoli do celu;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się