Skocz do zawartości

Wiz: Pokoik


Koszulkowiec

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ... na forum jestem obecny już jakiś czas ale bardziej jako uczeń :)

 

 

Poniżej przedstawiam moją pierwszą pracę. Nie jest to górnolotna scena. Raczej mało szczegółowa. Chciałem zobaczyć czy w ogóle będzie mi to wychodziło. Jeśli wasze opinie będą na + to pobawimy się dalej. Jak okaże się, że totalna klapa to pomyślimy co zmienić żeby było lepiej w przyszłości :)

 

 

Soft to Max 2010, V-ray, obyło się bez Photoshopa

Jest kilka baboli w teksturach i w oświetleniu to wiem, ale chciałbym poznać wasze opinie co jest jeszcze nie tak (choć mam nadzieję, że dużo tego nie będzie).

 

 

Czekam na opinie te na + i te na

[ATTACH=CONFIG]82723[/ATTACH]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 13
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Jest kilka baboli w teksturach i w oświetleniu to wiem, ale chciałbym poznać wasze opinie co jest jeszcze nie tak (choć mam nadzieję, że dużo tego nie będzie).

Zacząłbym od poprawienia kompozycji kadru, bo panuje w nim chaos. Kiedy pokażesz pomieszczenie z lepszej perspektywy, łatwiej będzie doradzić w kwestii ewentualnych poprawek. Poza tym linkuj obrazki z zewnętrznych serwerów, wgrywając na serwer max3d tylko miniaturkę. W innym wypadku kompresja pogorszy jakość.

 

 

Moim zdaniem trochę za słabo to wygląda na galerię 3d. Przenoszę pracę do działu WIP, gdzie tak jak pisałeś, będziesz mógł ją poprawić z pomocą innych userów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustawić jakiś rozsądny kąt widzenia (28mm? 35mm? 45mm? - szerokie kąty), ustawić kamerę w perspektywie człowieka (wysokość 165cm) lub perspektywie żabiej (kamera nisko). Najlepiej przejrzyj wizualizacje zamieszczane przez innych userów i zobacz jak oni ustawiają kamery w swoich scenach. To zależy przede wszystkim od tego co chcesz w scenie pokazać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tekstura drewna na wąskich krawędziach "desek" w kilku miejscach ma nieprawidłowy kierunek. Ta półka nad kanapą w głębi zostanie albo bardzo szybko zlikwidowana przez użytkownika albo do wyposażenia dołączysz kask :-). Lampa na pierwszym planie wydaje się za mała i za niska ale to może być efekt kadru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie zmieniam ułożenie tekstur na deskach ... co do tej półki to scenka znalazłem w jednej gazecie i służy mi jako wzór. Architekt ze mnie słaby i nie wiem po jaką #$^^#@ ta półka ale na zdjęci tak jest :) ale chyba to zmienię lekko ... resztę uwag również wezmę pod uwagę i się do nich zastosuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.domowyswiat.pl/foto/1809_BRW_Kaspian_2.jpg

 

Zmieniłem kadr na taki jak jest na zdjęciu ... a przynajmniej zbliżyłem się do niego. Wywaliłem teksturę dywanu i dla treningu pobawiłem się "Hair and Fur" (zobaczymy co z tego wyjdzie). Poprawiłem już tekstury, zmieniłem tą półkę. Czy ma ktoś pomysł na materiał tej lampy ?? w środku może być nawet i chromopodobny materiał ale chodzi mi dokładnie o ten czarny metaliczny :( jak to odzwierciedlić w maxie ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastosowałem się do waszych wskazówek:

 

Kamera wyprostowana i ogólnie zmieniony kadr

Chyba wyłączyłem winiety :)

Nie bardzo wiem jak eksportować z H&F do geometri Vray :( czy to chodzi o opcję "V-ray mesh export" ??

Poprawiłem tekstury (choć po ukończonym renderze zauważyłem że 2 półki zostały z babolem :(

 

Czekam na kolejne podpowiedzi jak doprowadzić to do stanu należnego :)

 

Wersja po małych przeróbkach w PS

 

04posp.th.jpg

 

 

Wersja tylko delikatnie zmniejszone w PS bez żadnych zmian wizualnych

 

04maly.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest coraz lepiej. z dywanem to chodzi o to że nie dzaął na niego w takiej formie oświetlenie v-rayowe dlategotaki nienaturalnie oświetlony jest jasny, musisz w modyfikatorze hai@fur spod tools wybrać hair->mesh i wyjdzie ci bardzo ciężki obiekt normalny editable mesh. aby móc ogarniać z nim scene najlepiej jakbyś później przekonwertował tą siatke włosów na vray-proxy, czyli prawym na nią i vray mesh export. dodaj lekkie światło doświetlające o dużej powierzchni z prawej strony bo masz wyraźnie ciemno tam.

i zmniejsz siłe tego na lewo za sofą jasną co przepala tam jej koniec i ściany jasne ;)

 

coraz lepiej, powoli do celu;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności