Skocz do zawartości

dzikie fury i bombowy sterowiec


Vit

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 12
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

choć sam podobnie studiuję zasady animacji (gł rig) to tutaj dodałbym więcej kluczy~random w ruch kamery

ujęcia przez ruch kamery dla mnie sprawiają wrażenie trochę mechanicznych.

 

ps. a o co chodzi w tej animce ? ;) miała być scena z pościgu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak dla mnie podstawowe pytanie jest takie co chciales osiagnac przez tą animke? Bo niby wszystko jest: miasto, latające fury, kamera smiga to tu i tam, a nawet cos wybucha... tylko problem w tym ze wszystko na baaaardzo podstawowym poziomie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

celem było ćwiczenie samo w sobie, z wieloma elementami spotkałem się pod czas tej animacji pierwszy raz, jak choćby wybuch oraz animacja kamery z wykorzystaniem trajektorii, do tej pory nawet nie wiedziałem że można ustawić sobie taką opcję dzięki której widać tę ścieżkę. Przemys a o co chodzi z opcją random ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

celem było ćwiczenie samo w sobie

 

no wiec teraz pozostaje pytanie czy zamykasz projekt (bo w sumie jest skonczony) czy bierzesz sie za ulepszanie go.

W zasadzie kazdy element mozna podniesc na wyzszy poziom, tylko trzeba bedzie sporo pracy w to wlozyc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie zamykam projektu, zgodnie z waszymi wskazówkami popracuje nad detalami i wrzucę za jakiś czas upa. Ale pojawiło mi się w miedzy czasie pytanie, czy w samym 3ds maksie można tak zmontować i połączyć sceny aby każda była odtwarzania z inna ilością klatek na sekundą ? Pytam dlatego iż niektóre ujęcia chciałbym nieco zwolnić nie renderując od nowa scen.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skladaj to w jakis after effectsach czy premiere.

Jak chcesz to poprawiac to bym rozbil na czesci pierwsze. Np zacznij od tego zeby pojazdy wygladaly jak latajace pojazdy a nie czerwone zaokrąglone prostokąty, potem sie wez za miasto, ruch kamery, eksplozje i tak dalej. I powoli powinno z tego wyjsc cos fajnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wygląda słabo, ale od ćwiczeń skill nie maleje tylko rośnie więc powodzenia. zauwaz, że z rytmu wybijasz kamerą - raz leci, a nagle w drugim ujęciu jest statyczne i dopiero przyspiesza - nie pomaga to w budowaniu dynamiki. nie zapomnij ze ujęcia mozna dawać od góry, enface, z dołu zaleznie jaki efekt chcesz uzyskać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z kwestii czysto filmowych, nie podoba mi się montaż. Ujęcia to także część narracji. Tempo powinno wzrastać lub spowalniać w zależności od oczekiwanego efektu. Łatwiej było by ci to ocenić, gdybyś montował pod muzykę. Po drugie, plany nie montują się. Niepisana zasada mówi że plany montują się co dwa - czyli w twoim wypadku z totalnego przejście na plan ogólny oczywiście nie gra. (Plany odnoszą się nie tylko do ludzi, do obiektów także) Gdybyś pokazał ten pojazd w planie pełnym i odjechał od niego do ogólnego wyglądałoby to na pewno lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 39 sekundach animacji można powieść zmieścić a u ciebie tego elementu brakuje. Głownie przez ujęcia. Kamera lata w taki sposób że widz nie skupia się na niczym konkretnym. Musisz sobie obrać jakiś wątek który chcesz pokazać i skupić wszystkie swoje siły żeby zaprezentować go widzowi najczytelniej, najefektowniej. Obstawiam że głównym punktem animacji jest wyścicg dzikich fur dlatego wypadałoby pokazać je na zbliżeniach, do nich przyczepić kamerę, np ustawić ją na jezdni żeby któryś z samochodzików przeleciał koło niej. Pooglądaj sceny pościgów, albo nawet jak wyglądają reeplaye z gier wyścigowych. Kamera animowana czy nie ale skupia się na pędzącej furze.

To na co ja zwróciłem głównie uwagę to przelatujące samochody (prezentują się tak samo jak te małe jadące, a szkoda) których ruch jest sztywno przyczepiony do sceny. Zaczyna się scena, samochodzik przelatuje między budynkami i koniec sceny, zaczyna się druga, znowu przelot i koniec sceny i tak wiele razy, nienaturalnie. Zamiast być jakimś ciekawym dodatkiem do pościgu to odwraca od niego uwagę. Jeśli natomiast sednem miałoby być latanie pomiędzy budynkami to skup się na tym, tym razem kamera przyczepiona do góry pojazdu i efektowna beczka, jakieś ujęcie z dołu razem z ruchem kamery. Paths of Hate sobie zobacz jak pięknie można zobrazować latanie samolotów. Kamera kamera kamera!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności