Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć wszystkim,

przygotowuję elementy do wizki wolnostojącej wanny z również wolnostojącą baterią wannową, ale zatrzymałem się przy rozpoczęciu modelowania węża prysznicowego od baterii do słuchawki.

Splinem narysowałem poglądowy kształt jak mniej-więcej powinien się on układać, lecz teraz zastanawiam się jak do efektywnie wymodelować.

Z początku myślałem, że zrobię go z małych cylindrów z zawiniętymi końcami do środka, ale uświadomiłem sobie, że nie bardzo mogę się połapać jak regularnie skopiować taki kształt, a potem te *ileśset cylinderków umieścić na narysowanym splinie. Domyślam się, że zapewne jest jakieś narzędzie/narzędzia do wykonania takich czynności - i wdzięczny byłbym bardzo każdemu, kto naprowadzi mnie jak to wykonać :)

 

Poniżej zrzuty z viewportów (3ds max 2011)

Cylinderek (czy aby nie za dużo poly?)

http://img840.imageshack.us/img840/3249/tuba1.png

 

Widok na spline węża z lewej

http://img827.imageshack.us/img827/6681/leftside1.png

 

Widok na spline węża od frontu

http://img408.imageshack.us/img408/8272/front1.png

 

Pozdrawiam,

aresso

 

[ATTACH=CONFIG]83425[/ATTACH]

  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Jeśli dobrze Cię zrozumiałem to to jest rozwiązanie problemu. Jak masz panel spline'a to zakładka render i...

aaaaaakd.png

 

pzd. Daniel

Napisano

@DanielKusak - dzięki za wypowiedź, ale nie o to mi chodziło :)

Twoje rozwiązanie pokazuje najprostszy sposób - co raczej każdy powinien wiedzieć i potrafić :)

Mnie chodzi o pokazanie węża ze sporą ilością detali - dlatego chciałem stworzyć go z tych cylinderków widocznych na screenie(na screenie jest jeden, ale chcę go powielić *set razy). Moim problemem jest umiejscowienie ich na tym splinie - żeby razem stworzyły wąż. Coś mi po głowie chodzi Spacing Tool ale nie jestem pewien.

Napisano (edytowane)

Mógłbyś narysować bo nie wiem jak takie coś może mieć dużo detali, jakaś refka?

 

//EDIT: chyba zrozumiałem :P

Coś w ten deseń? Nie przykładając się w ciągu minuty ze spline'a. extrude>i chwila przesuwania vertów.

Możesz tak zrobić z nieco innymi kształtami.

beztytuueeo.jpg

Edytowane przez pirx
Napisano

Może o coś takiego chodziło?

 

wazr.jpg

 

bez dotykania vertexów

 

jak masz ta nitkę na której ma być waż, loftujesz kółko, wybierasz gęstość

Edge poprzeczne -> Ring -> Extrude -> Chamfer.

Napisano

Wymodeluj wąż jako idący w linii prostej zgodnie z zasadami box modelingu, itp, itd. Nadaj meshsmooth i poczytaj o funkcji path deform. Chyba tak to się nazywało, dawno w max'ie nie siedziałem.

 

Pozdrawiam

Napisano

Tworzysz splina

Nadajesz mu modyfikator sweep czyli cylinder z odpowiednią średnicą

Nadajesz mu materiał i dla pokazania tekstury wrzucasz załączoną poniżej mapę displacement, którą zrobiłem na szybko ale która pozwala bezproblemowo zrobić to zadanie bez zbytniego modelowania. Oczywiście wyłącz ją później bo w materiałach służy tylko dla ustawienia rozstawu zwojów.

 

waz_prysznicowy.jpg

 

Dodajesz modyfikator UVW xform i w V Tile zmniejszasz rozstaw zwojów w zależności od długości węża.

Dodajesz modyfikator VrayDiplacementMod map 2d i ustaw Shift na -0,3 cm a Amount na 0,3. Dzięki temu jak wąż leży na czymś to się to nie zmieni bo zachowuje się jego średnica zewnętrzna. Mapa ma nierówności, które gdybyś chciał wymodelowac to trochę zjadłyby ci polygonów więc jest duży plus.

 

Przykład węża wykonanego tą techniką poniżej. Studio nie najlepsze ale co nieco widać.

 

waz_prysznicowy_test.jpg

waz_prysznicowy_test_2.jpg

 

Jeżeli ktoś chce używać mapy displacement to proszę bardzo.

  • Like 1
  • Confused 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności