aresso Napisano 12 Grudzień 2011 Share Napisano 12 Grudzień 2011 Cześć wszystkim, przygotowuję elementy do wizki wolnostojącej wanny z również wolnostojącą baterią wannową, ale zatrzymałem się przy rozpoczęciu modelowania węża prysznicowego od baterii do słuchawki. Splinem narysowałem poglądowy kształt jak mniej-więcej powinien się on układać, lecz teraz zastanawiam się jak do efektywnie wymodelować. Z początku myślałem, że zrobię go z małych cylindrów z zawiniętymi końcami do środka, ale uświadomiłem sobie, że nie bardzo mogę się połapać jak regularnie skopiować taki kształt, a potem te *ileśset cylinderków umieścić na narysowanym splinie. Domyślam się, że zapewne jest jakieś narzędzie/narzędzia do wykonania takich czynności - i wdzięczny byłbym bardzo każdemu, kto naprowadzi mnie jak to wykonać :) Poniżej zrzuty z viewportów (3ds max 2011) Cylinderek (czy aby nie za dużo poly?) http://img840.imageshack.us/img840/3249/tuba1.png Widok na spline węża z lewej http://img827.imageshack.us/img827/6681/leftside1.png Widok na spline węża od frontu http://img408.imageshack.us/img408/8272/front1.png Pozdrawiam, aresso [ATTACH=CONFIG]83425[/ATTACH] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pirx Napisano 12 Grudzień 2011 Share Napisano 12 Grudzień 2011 Jeśli dobrze Cię zrozumiałem to to jest rozwiązanie problemu. Jak masz panel spline'a to zakładka render i... pzd. Daniel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aresso Napisano 12 Grudzień 2011 Autor Share Napisano 12 Grudzień 2011 @DanielKusak - dzięki za wypowiedź, ale nie o to mi chodziło :) Twoje rozwiązanie pokazuje najprostszy sposób - co raczej każdy powinien wiedzieć i potrafić :) Mnie chodzi o pokazanie węża ze sporą ilością detali - dlatego chciałem stworzyć go z tych cylinderków widocznych na screenie(na screenie jest jeden, ale chcę go powielić *set razy). Moim problemem jest umiejscowienie ich na tym splinie - żeby razem stworzyły wąż. Coś mi po głowie chodzi Spacing Tool ale nie jestem pewien. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinW Napisano 12 Grudzień 2011 Share Napisano 12 Grudzień 2011 Aresso możę wymodeluj jakiegoś np isiflex (nazwa zależy od producenta) ;) tam nie potrzeba wiele cylinderów. to gładki wąż. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pirx Napisano 12 Grudzień 2011 Share Napisano 12 Grudzień 2011 (edytowane) Mógłbyś narysować bo nie wiem jak takie coś może mieć dużo detali, jakaś refka? //EDIT: chyba zrozumiałem :P Coś w ten deseń? Nie przykładając się w ciągu minuty ze spline'a. extrude>i chwila przesuwania vertów. Możesz tak zrobić z nieco innymi kształtami. Edytowane 12 Grudzień 2011 przez pirx Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Monio Napisano 12 Grudzień 2011 Share Napisano 12 Grudzień 2011 Takie węże są spiralne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZiN Napisano 12 Grudzień 2011 Share Napisano 12 Grudzień 2011 Może o coś takiego chodziło? bez dotykania vertexów jak masz ta nitkę na której ma być waż, loftujesz kółko, wybierasz gęstość Edge poprzeczne -> Ring -> Extrude -> Chamfer. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Touch Napisano 13 Grudzień 2011 Share Napisano 13 Grudzień 2011 Wymodeluj wąż jako idący w linii prostej zgodnie z zasadami box modelingu, itp, itd. Nadaj meshsmooth i poczytaj o funkcji path deform. Chyba tak to się nazywało, dawno w max'ie nie siedziałem. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tores Napisano 13 Grudzień 2011 Share Napisano 13 Grudzień 2011 Tworzysz splina Nadajesz mu modyfikator sweep czyli cylinder z odpowiednią średnicą Nadajesz mu materiał i dla pokazania tekstury wrzucasz załączoną poniżej mapę displacement, którą zrobiłem na szybko ale która pozwala bezproblemowo zrobić to zadanie bez zbytniego modelowania. Oczywiście wyłącz ją później bo w materiałach służy tylko dla ustawienia rozstawu zwojów. Dodajesz modyfikator UVW xform i w V Tile zmniejszasz rozstaw zwojów w zależności od długości węża. Dodajesz modyfikator VrayDiplacementMod map 2d i ustaw Shift na -0,3 cm a Amount na 0,3. Dzięki temu jak wąż leży na czymś to się to nie zmieni bo zachowuje się jego średnica zewnętrzna. Mapa ma nierówności, które gdybyś chciał wymodelowac to trochę zjadłyby ci polygonów więc jest duży plus. Przykład węża wykonanego tą techniką poniżej. Studio nie najlepsze ale co nieco widać. Jeżeli ktoś chce używać mapy displacement to proszę bardzo. 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
illusion Napisano 13 Grudzień 2011 Share Napisano 13 Grudzień 2011 Pięknie to wyszło, ciekawy sposób. Pzdr. illusion Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aresso Napisano 14 Grudzień 2011 Autor Share Napisano 14 Grudzień 2011 dzięki chłopaki za odpowiedzi :) @Torres - genialne! po stokroć dziękuję :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się