Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć!

 

Postanowiłem założyć teczkę, gdzie będę wrzucał wszelkie większe modele oraz scenki.

Na początek moje pierwsze podejście do wizualizacji oraz materiałów. Pewnie niedociągnięcia są np dywanik mnie wkurza ;) ale nad tym popracuje przy kolejnej pracy. Jak to jest z prawami autorskimi w przypadku zdjęcia nad łóżkiem, nie mogłem dojść do autora, czy mogę je wykorzystać? I takie techniczne pytanko czy materiał może mieć dwie bump mapy?

 

Wszystkie modele są moje. Meble pochodzą z katalogu Black Red White 2012. Vray + postpro

 

tt1mm.jpg

  • Odpowiedzi 13
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano (edytowane)

Tak, materiał może mieć 2 bumpmapy. Służy do tego tekstura composite (jest standardowa, więc musi działać także z vrayem), do której możesz powrzucać kilka tekstur i je zmiksować, wybierając odpowiednie opcje. Nie wiem jednak, jakiego dokładnie efektu oczekujesz. Composite polega na tym, że miesza się ze sobą 2 lub więcej tekstur, nakładając je na siebie. Jest tam dostępnych wiele operacji takich jak odejmowanie, mnożenie, dodawanie, część wspólna itp.

Edytowane przez Aethersis
Napisano

Dzięki za komentarze!

 

@makbol

Nie zależnie od ustawień nie mogę się pozbyć tych plamek, z czego mogą wynikać?

 

 

@incorect

Podłoga jest z "szorstkiego" dywanu, w ostatniej chwili zmieniłem kadr i chyba bump nie wyrobił dlatego jest pomarańczowa plama

inny kąt:

dywan2.jpg

 

 

Gdzie można znaleźć ciekawe projekty wnętrz z pełnym opisem (m^2, rozmiar typ mebli itp) po za papierowymi katalogami?

Napisano

Fajne, pierwszy raz sie z czymś takim spotykam :)

Warte zapamiętania :)

Ja refki do wizek biorę z katalogów, więc nie bardzo pomogę.

 

Wszystkiego dobrego na nowy rok :)

Napisano

Co do dwóch bumpmap... Może przede wszystkim być normal map + bump, może być i naście map chociażby w miksie :) ale wyjściowy input do bump musi być jedną teksturą :)

Napisano

Nauki ciąg dalszy

wip salon, katalog Black Red White

 

test12a.jpg

 

 

Na telewizor dałem materiał multi/sub-obj. Jak zrobić symbole przycisków albo wyświetlany obraz? Jedyne co mi przychodzi do głowy to mapowanie całości i malowanie tekstur ale wtedy odbiciami musiałbym sterować poprzez mapke specular. Czy można to zrobić w jakiś prostrzy sposób?

40049904.jpg

Napisano

Co do ostatniego pytania to zawsze możesz oteksturować plane'a (przyciski + przezroczystość) i "nakleić" go na tv ;)

 

W oczy rzuca się bardo powtarzalność tekstury na drzwiczkach do szafek. Ale jeśli tak jest w oryginale to ok.

Napisano

Ja bym teksture dawał Specular to chyba tykko odwrocenie kolorow teksturki na czarne napisy i biala reszta...

 

Acha jeszce jedno a nie maz mozliwsci zwarstwowania shaderow? W maya jest layered shader badz taki dodatkowy do mentala mix8 cos tam....

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności