maru Napisano 27 Styczeń 2012 Napisano 27 Styczeń 2012 (soft: 3DS MAX 2012) Witam Założyłem już kiedyś taki wątek, ale niestety nikt nie odpowiedział. Bardzo zależy mi na odpowiedzi na to pytanie, ponieważ jest to podstawowy element animacji. Problem: na osi czasu mam widoczny odcinek animacji w przedziale klatek 0-100, mam dowolny obiekt (np sfera), w curve editorze przypisuję sferze do X Position kontroler Waveform Float (bądź dowolny inny!), sfera ładnie porusza się sinusoidalnie po osi X. Teraz jednak przychodzi mi do głowy, że wolałbym żeby animacja miała 500 klatek bo uwielbiam ruch sinusoidalny i chciałbym się w niego wpatrywać dłużej niż 10 sekund. Rozciągam zakres animacji na osi czasu z bieżącego 0-100 klatek na 0-500 klatek. Niestety ustawiony wcześniej Waveform działa tylko w tym ustawionym wcześniej przedziale 0-100 i żeby działał dłużej muszę wejść w curve editor, znaleźć kontroler, wejść w menu Controller i wybrać Ignore Animation Range. Wszystko fajnie, tylko musiałbym to zrobić ZA KAŻDYM RAZEM JAK OTWIERAM SCENĘ. A co jeśli mam 100 takich kontrolerów? Pytanie: Jak szybko ustawić nieskończony zakres działania kontrolera bez konieczności robienia tego za każdym razem przy otwieraniu sceny? BARDZO zależy mi na pomocy
SUPER_OkO Napisano 27 Styczeń 2012 Napisano 27 Styczeń 2012 Witam. Sprawdzilem i nie ma obslugi "ignore animation range" z poziomu MXS. Tylko skryptem by dalo rade to z automatyzowac. Poniewaz MXS nie obsluguje to ci nikt czegos takiego nie napisze. Poniewaz skrypt raczej nie jest do niczego przydatny to nawet nikt by sie nie wysilil zeby go napisac. Zapomnij o tym i staraj sie robic tak jak trzeba za pierwszym razem. Pozdrawiam.
t0m3k Napisano 27 Styczeń 2012 Napisano 27 Styczeń 2012 problemu nie rozwiazuje ale moze zanim przypiszesz kontroler zmien zakres animacji na te 500 czy 1000 klatek
maru Napisano 27 Styczeń 2012 Autor Napisano 27 Styczeń 2012 No tak, wiem że w takim przypadku nie ma problemu, ale właśnie przeciwnej sytuacji dotyczyło moje pytanie.
CgBartosz Napisano 29 Styczeń 2012 Napisano 29 Styczeń 2012 Możesz powtarzać tę animacje włączając funkcję "out of range" kontrolera i ustawic wartość "after" na relativeRepeat, czyli powstanie zapętlona kopia tej proceduralnej. Przy 500 klatkach może być widoczna powtarzalność... Nadal jednak animacje możesz kontrolowaćustawieniami waveform controllera. _cnt = $.controller.position.controller.x_position.controller enableORTs _cnt true setAfterORT _cnt #relativeRepeat
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się